پیشگیری از کرونا با میوه و تقویت سیستم ایمنی بدن

  • کد خبر : 231410
  • 24 مرداد 1400 - 12:05
پیشگیری از کرونا با میوه و تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش نیوز: کرونا، ویروس منحوسی که امروز کل جهان را درگیر خودش کرده  این روزها که کرونا به شدت گسترش یافته است بهتر است بیشتر مراقب خود باشیم و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم در ادامه این بخش در مورد پیشگیری از کرونا با میوه با ما همراه باشید.

در مقاله ای که پیرامون «تاثیر میوه ها برتقویت سیستم ایمنی بدن»، در نشریه علمی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان منتشر شده است آمده است که تقویت سیستم ایمنی بدن خصوصا در دورانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، بسیار مهم و حیاتی است.

نویسنده مقاله تاکید کرد :اگر سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد، وقتی میکروبی به بدن نفوذ می کند، نمی تواند با آن مقابله کند و در نهایت باعث بیماری فرد می شود.

وی در این مقاله آورده است که سیستم ایمنی بدن به منظورعملکرد صحیح به چند دسته از مواد مغذی که شامل «پروتئین، ویتامین A، ویتامین C ، و ویتامین E به همراه مواد معدنی مانند روی و آهن» هستند ، نیاز دارد. افراد می توانند آن ها را از طریق رژیم غذایی روازنه دریافت کنند.

پیشگیری از کرونا با میوه

پرتقال

مطالعات نشان می دهند که فراوانی پلی فنول ها در پرتقال، از عفونت های ویروسی جلوگیری می کند. همچنین ویتامین C موجود در پرتقال باعث تولید گلبول های سفید خون می شود که سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. این خاصیت برای مقابله با عفونت ها بسیار مهم است.

پیشگیری از کرونا با میوه

لیمو ترش

پیشگیری از کرونا با میوه؛ لیمو ترش موجب افزایش مقاومت بدن می شود. از عفونت ها جلوگیری می کند. برای قرقره کردن گلو مناسب است وآنتی اکسیدان قوی دارد. لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسید سیتریک، کلسیم، منزیم، ویتامین C، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می کند و با عفونت ها جلوگیری می کند.

اگرچه تب و لرز می تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو اغلب یک درمان مفیدبرای آن است. (هر دوساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه را بخورید.)

لیمو شیرین

لیمو شیرین مقدار زیادی اسید سیتریک و ویتامین C دارد و همچنین سرشار از فسفر، منیزیم، پتاسیم و کلسیم می باشد. مصرف لیمو شیرین در زمان سرما خوردگی و گلو درد بسیار مفید است و در آنفلوآنزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چراکه این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را ازخود نشان داده است.

پیشگیری از کرونا با میوه

کیوی

کیوی به طور طبیعی میزان زیادی ترکیبات مفید شامل فولات، پتاسیم، ویتامین K و ویتامین C دارد. ویتامین C موجود در کیوی، سلول های سفید را تقویت می کند تا با هرگونه عفونت مبارزه کنند در حالی که دیگر ترکیبات مفید کیوی، در حفظ عملکرد صحیح سایر بخش های بدن موثرند.

هندوانه

پیشگیری از کرونا با میوه؛ دو فنجان از هندوانه، نیاز روزانه بدن به ویتامین A و ۲۵ در صد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را برطرف می کند. این میوه خوشمزه، حاوی ویتامین های گروه B و گلوتاتیون می باشد که بدن برای عملکرد ایمنی مناسب به آن ها نیاز دارد.

>>>بیشتر بخوانید:

خوراکی های ضد کرونایی/از خوردن این سبزیجات غافل نشوید

انار

مصرف انار علاوه بر مقابله با ویروسها و باکتری های مضر، به رشد بهتر باکتری های مفید روده ای مانند بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیلوس که سیستم ایمنی بدن راتقویت می کنند، کمک می کند.

مصرف انار برای مقابله با ویروسها

همچنین ترکیبات مغذی اناربا رشد باکتری موجود در دهان که باعث بروز بیماری پریودنتال، ایجاد پلاک و التهاب لثه می شوند مقابله کرده و در برابر آنفلوآنزا، تبخال و سایر ویروس ها نیز مفید هستند.

گوجه سبز

پیشگیری از کرونا با میوه؛ مقادیر بالای ویتامین C موجود در گوجه سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرما خوردگی کمک می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی گوجه سبز، بدن را در مقابل عوامل عفونی مقاوم کرده و با التهاب و رادیکال های آزا د مخرب مقابله می کند.

از این رو، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. گفته می شود که گوجه سبز برای بهبود بیماری های ریه مانند آسم هم مفید است.

سیب

مقدار بالای ویتامین C، آنتی اکسیدان و مواد معدنی موجود در سیب های مخملی، سیستم ایمنی و سلامت بدن را تقویت می کنند.

سیب سلامت بدن را تقویت می کنند.

فیتوکمیکال ها و پلی فنول ها، مواد شیمیایی ای هستند که به سیب خواص درمانی می دهند و می توانند به بهبود آسم، مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد کلی ریه ها کمک کنند. سیب های مخملی یک درمان خانگی برای سرفه، گرفتگی سینه و آسم های اولیه و خفیف است.

موز

موز سرشار ا زمواد معدنی و مواد مغذی مختلف است. درمیان آن ها آهن، روی، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C ، سلنیوم و پروتئین قرار دارند. تمام این مواد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سلامت کلی را بهبود می بخشد.

انبه

این میوه سرشار از ویتامین های A و Cاست و به میزان قابل توجهی ویتامین E دارد.

پیشگیری از کرونا با میوه

بسیاری از انواع توت ها مانند بلوبری، توت فرنگی، تمشک، وشاه توت، غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی هستند. در ۱۰۰ گرم توت خام، ۴۴ درصد از مقادیر ویتامین C مورد نیاز روزانه موجود است.

آناناس

این ماده مغذی سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند و ویتامین C سرشارآن، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کندو در رشد و ترمیم بافت های بدن نیز نقش دارد.

گواوا

گواوا یک میوه گرمسیری و خوشمزه است که با ویتامین C و آنتی اکسیدان ها همراه می باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=231410

ثبت نظر

-