عکسی ناب از لحظه شکار کردن یوزپلنگ +عکس / ایمپالا

  • کد خبر : 230585
  • 28 مهر 1399 - 10:06
عکسی ناب از لحظه شکار کردن یوزپلنگ +عکس / ایمپالا

 

 

نیوز:  ایمپالا گاوسانی با جثه متوسط است که در آفریقا زندگی می‌کند. نام ایمپالا از واژه‌ای در زبان زولو به معنای «آهو» می‌آید. این جانوران در ساواناها و بیشه‌های متراکم در کنیا، تانزانیا، سوازیلند، موزامبیک، شمال نامیبیا، بوتسوانا، زامبیا، زیمبابوه، جنوب آنگولا، شمال شرق آفریقای جنوبی، و اوگاندا یافت می‌شوند. تعداد ایمپالاهای موجود در آفریقا تا ۲ میلیون عدد تخمین زده شده است

پرش ایمپالا و شکار شدنش توسط یوزپلنگ

 

پرش ایمپالا و شکار شدنش توسط یوزپلنگ

مکان زندگی ایمپالا

ایمپالاها گونه بسیار جالبی هستند که ترجیح می دهند جایی میان جنگل و چمنزار زندگی کنند از این رو در فصل بارندگی علف می خورند و در فصل خشک جنگل را به عنوان یک گزینه جذاب تر برابر خود دارند.

باتوجه به محدودیت زیستگاه، ایمپالاها به خوبی توانسته اند خود را با شرایط محیط هماهنگ سازند. آنها حتی می توانند در مناطقی که پوشش گیاهی آن مورد چرای شدید دام های اهلی قرار داشته و همچنین در فاصله ای دور از آب قرار دارد نیز خود را سیر کنند.

ایمپالا؛ رکورددار پرش طول در حیوانات

تولید مثل ایمپالا

ایمپالا در فصل بارندگی جفتگیری می کنند و حدود ۷ ماه بعد زایمان انجام می شود یعنی تقریبا در انتهای فصل خشک سال. در فصل جفتگیری نرها با سر و صدای زیادی به قدرتنمایی برابر یکدیگر می پردازند تا بتوانند جفت مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=230585

برچسب ها

ثبت نظر

-