برای مهار کرونا در انگلیس باید محدودیت سراسری ۳ هفته‌ای اعمال شود

  • کد خبر : 230043
  • 28 مهر 1399 - 0:47
برای مهار کرونا در انگلیس باید محدودیت سراسری ۳ هفته‌ای اعمال شود
به گزارش نیوز،

مشاور علمی دولت انگلیس یکشنبه شب به وقت تهران گفت برای جلوگیری از شیوع کرونا باید فوراً یک دوره سه هفته محدودیت سراسری اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «جرمی فارار»  مشاور علمی دولت انگلیس گفت: «محدودیت‌های فعلی طبقه بندی شده سرعت انتقال را به اندازه کافی پایین نمی آورد و از ادامه شیوع این ویروس جلوگیری نمی‌کند. یک دوره سه هفته‌ای افزایش محدودیت‌های سراسری با سطح مناسب حمایت مالی به ما امکان می‌دهد قبل از زمستان  انتقال فزاینده کرونا را متوقف ساخته، خدمات محافظتی و آماده سازی بهداشتی بهداشتی را مهیا کرده  و زمان کافی برای عملکرد کامل سیستم‌های ایزوله  را داشته  و جان مردم را نجات دهیم.»

مشاور علمی دولت انگلیس تاکید کرد که این واکنش باید فوری باشد زیرا به تعویق انداختن آن فقط باعث تشدید و طولانی شدن بحران می‌شود.

این در حالی است که بر اساس تازه ترین آمار در شبانه روز گذشته ۱۶۹۸۲ تن در انگلیس به کرونا مبتلا شدند.

در حالی که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس از برنامه‌‌ای  برای مهار کرونا خبر داده، تازه ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که شهروندان انگلیسی اعتقادی به برنامه‌های دولت انگلیس برای مهار کرونا ندارند. بر اساس تازه ترین نظرسنجی که در انگلیس انجام و نتایج آن دوشنبه شب به وقت تهران منتشر شد ۶۴ درصد بر این باورند که دولت انگلیس برنامه مدونی برای مواجهه با همه گیری کرونا ندارد.

در این بین، ۳۷ تا ۴۵ درصد هوداران حزب محافظه کار انگلیس نیز بر این باورند که دولت بوریس جانسون برنامه‌‌ای برای مقابله با همه گیری کرونا ندارد. در این نظرسنجی تنها ۲۰ درصد معتقد بودند که دولت جانسون راهکارهای مشخصی در این زمینه دارد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دوشنبه  گذشته طرح جدیدی را برای مبارزه با ویروس کرونا ارائه کرد این طرح وضعیت شیوع کرونا در بخش‌های مختلف انگلیس را در سطح معمولی تا هشدار طبقه بندی کرده است.  نخست وزیر انگلیس در نشست خبری در این زمینه  گفت هیچ مکان عمومی بسته نخواهد شد. و سطح جدید هشدار کووید ۱۹ در حال معرفی است

جانسون گفت: «سه سطح هشدار کووید ساده، استاندارد و در بعضی مناطق سختگیرانه در انگلیس را ارائه می‌کنیم.»

نخست وزیر انگلیس در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد که هیچ مکانی به طور نامحدود تعطیل نخواهد شد. بوریس جانسون  از جمله افرادی بود که چندی قبل به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد و چند روزی را تحت مراقبت شدید سپری کرد.

«مارک وول‌هاوس» مشاور ارشد دولت  انگلیس  یکشنبه گذشته  نسبت به آغاز احتمالی موج سوم کرونا در کشورش هشدار داد. وول‌هاوس در مصاحبه‌ با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اعلام این خبر گفت محدودیت‌های کرونایی دولت نباید به عنوان راه‌حل بلند مدت برای حل این بحران در نظر گرفته شود.  وی در این خصوص گفت: «تمام محدودیت‌هایی که تاکنون اعمال شده‌اند تنها این مشکل را به تعویق انداختند… این محدودیت‌ها مشکل را در بلند مدت حل نمی‌کنند و این ویروس را از بین نمی‌برند.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=230043

ثبت نظر

-