افت دلار در بازار/ دلار یک کانال ریخت + نمودار و جدول

  • کد خبر : 229776
  • 27 مهر 1399 - 20:41
افت دلار در بازار/ دلار یک کانال ریخت + نمودار و جدول

 

 

نیوز: دلار پس از معاملات رسمی دچار ریزش شد. اسکناس آمریکایی تا ساعت ۴ بعدازظهر نزدیک مرز ۳۲ هزار تومانی نوسان می‌کرد، ولی از این ساعت، سرعت افت قیمت دلار بیشتر شد و حدود ساعت ۶ بعدازظهر روی عدد ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت.

به گزارش نیوز در معاملات پشت خطی حتی بهای این ارز تا ساعت ۷ عصر به زیر ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان رفت. ریزش سه ساعته دلار بعد از معاملات رسمی، این سیگنال را به بازیگران ارزی داد که ممکن است فردا صبح بازار در حالی کار خود را آغاز کند که دست بالا در دست فروشندگان باشد.

چرا دلار افتاد؟

برخی فعالان، از ظهر یک شنبه خبر از تزریق حواله درهم می دادند؛ این در حالی بود که در هفته های اخیر کمتر چنین خبری در میان معامله گران بازار شنیده شده بود. درهم در طول روز یکشنبه نه تنها افزایشی را تجربه نکرد که به سمت زیر محدوده ۸ هزار و ۷۰۰ تومانی حرکت کرد. افت حواله درهم، سیگنال مهمی به معامله گران بازار داخلی بود که امکان افزایش دلار به صورت موقت از بین رفته است.

عده‌ای از فعالان هم باور داشتند، معامله گران زمانی که مشاهده کردند قیمت دلار به رشد روزهای قبل خود ادامه نمی دهد، تصمیم گرفتند که بخشی از ارزهای خریداری شده خود را در کانال ۳۲ هزار تومانی به فروش برسانند. این عده به احتمال زیاد در نرخ های پایین تر در صورتی که عرضه بازارساز ادامه پیدا نکند، به دنبال خرید دوباره خواهند بود.

البته عده ای هم باور داشتند، افت قیمت دلار در وقت مرده بازار را نمی توان چندان جدی گرفت. از نگاه آن ها، ممکن است نوسان گیران در وقت های مرده بازار با انجام معاملات پشت خطی و فردایی سعی کرده باشند که جو کاهشی موقت را در بازار ایجاد کنند و جا ماندگی خود از خرید در قیمت های پایین تر را به این صورت سعی کنند که جبران کنند.

با این حال، هم چنان کاهشی ها بر این باور بودند که پس از صعود ۴۰ روز اخیر، نوبت به اصلاح و افت قیمت دلار رسیده است.

ریزش سکه به زیر ۱۶ میلیون

امروز سکه امامی در محدوده ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی آغاز به کار کرد که تفاوتی با روز پنج شنبه نداشت. سکه به آرامی در حال نزول قیمت به سوی ابتدای کانال ۱۶ میلیون تومانی بود که افت دلار به زیر ۳۲ هزار تومان رقم خورد. با این افت سرعت فروش در بازار سکه بیشتر شد و این فلز گران تا کانال ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی افت کرد. با این ریزش، بازدهی فلز گرانبهای داخلی در روز گذشته به  منفی۴ درصد رسید. تنها گرم طلای۱۸ عیار بود که افت بیشتر ۴٫۷ درصدی را در روز یک شنبه تجربه کرد. سایر بازارها هم در روز دوم هفته نزولی بودند. شاخص کل بورس ۳ درصد کاهش یافت و دلار ۱٫۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

افت دلار در بازار/ دلار یک کانال ریخت + نمودار و جدول

افت دلار در بازار/ دلار یک کانال ریخت + نمودار و جدول

افت دلار در بازار/ دلار یک کانال ریخت + نمودار و جدول

 

با نیوز همراه باشید..

قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۲۷| لیر گران شد

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۲۴| افزایش قیمت دلار

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=229776

ثبت نظر

-