مورینیو اعتماد به نفس خود را از دست داده

  • کد خبر : 22971
  • 22 اسفند 1398 - 10:16
مورینیو اعتماد به نفس خود را از دست داده

به گزارش نیوز، تاتنهام با یک شکست تحقیر‌آمیز مقابل لایپزیش از لیگ قهرمانان حذف شد. تیم سفیدپوش لندنی که در بازی رفت با یک گل در زمین خود مغلوب حریف آلمانی شده بود در بازی برگشت هم شکست ۳- صفر را متحمل شد تا یک ناکامی بزرگ برای تیمی که عنوان نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را یدک می‌کشد، ثبت شود.
ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام به نظر می‌رسد کاریزما و اعتماد به نفس خود را از دست داده است. این حرفی است که گلن هادل، ستاره سابق تاتنهام می‌گوید. او بر این باور است که سرمربی پرتغالی تانتهام نتوانسته طرح مناسبی را برای بهره گرفتن از حداکثر توانایی بازیکنان اسپرز پیدا کند.
شکست مقابل لایپزیش برای تاتنهام به این معنی بود که شاگردان مورینیو روند بدون برد خود را به شش مسابقه در همه رقابت‌ها رساندند. بعد از باخت یک- صفر در بازی رفت در لندن، انتظار می‌رفت مورینیو و تیمش نمایش بهتری را در آلمان ارائه کنند، اما آن‌ها خیلی زود با گلی که مارسل سابیتزر زد، قافیه را باختند و کار برایشان سخت‌تر از قبل شد.
سابیتزر، دقیقه ۲۰ بازی هم بار دیگر درخشید و این بار سانتر دقیق آنجلینو، بازیکنی که به طور قرضی از منچسترسیتی به لایپزیش آمده، را در نزدیکی دروازه به گل دوم تیم آلمانی تبدیل کرد تا مشخص شود یک شب کابوس‌وار دیگر در انتظار مورینیو و شاگردانش است.
تاتنهام که سال گذشته با یک بازگشت رؤیایی مقابل آژاکس توانست خود را به فینال لیگ قهرمانان برساند این بار نشانی از تیم سال گذشته نداشت و معلوم بود که خبری از کام‌بک نخواهد بود. دله الی در خط حمله این تیم کاملاً تنها به نظر می‌رسید و پاس مناسبی را هم از خط هافبک خود دریافت نمی‌کرد، خط هافبکی که کاملاً تحت تأثیر دوندگی تیم لایپزیش به ویژه در مرکز میدان قرار گرفته بود.
امیل فورسبرگ، گل سوم لایپزیش را در آخرین دقایق بازی زد تا ناکامی تاتنهام تکمیل شود. مورینیو بعد از بازی اعتراف کرد که حریف آلمانی شایستگی کسب پیروزی ۴- صفر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت را داشته است.
بدون جام
با این باخـت، تاتنهام عملاً هیچ جامی را در این فصل به دست نخواهد آورد. ضمن اینکه آن‌ها در لیگ برتر انگلیس هم در رتبه هفتم با هفت امتیاز کمتر از چلسی که در رتبه چهارم است قرار دارند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده نیز کار بسیار سختی را در پیش دارند.
ژوزه مورینیو طی ۲۰ سال گذشته کارنامه درخشانی در دوران مربیگری خود ثبت کرده که عمده موفقیت‌های او به دوران حضورش در چلسی، اینتر و رئال‌مادرید مربوط می‌شود، اما از زمانی که هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت نشانه‌هایی از افول او در سطح اول مربیگری جهان دیده شد. بعد از اخراج از منچستریونایتد که به دلیل کسب نتایج ضعیف در این تیم صورت گرفت- تیمی که البته در شرایط بحرانی به مورینیو رسید- او هدایت تاتنهام را در ماه نوامبر سال گذشته میلادی برعهده گرفت و جانشین مائوریسیو پوچتینو شد که مربی موفق و بسیار محبوبی در شمال لندن و نزد هواداران تاتنهام بود.
از دست دادن قدرت
گلن هادل که سابقه مربیگری تاتنهام را در کارنامه دارد حرف‌هایش در مورد مورینیو را این‌طور شروع می‌کند: «من به عنوان یک تاتنهامی قدیمی، با خودم و در قلبم دارم این‌طور فکر می‌کنم که آیا او قدرت و کاریزمای خود را از دست داده است؟ آیا او اعتماد به نفس خود را از دست داده است؟ فقط خودش می‌تواند به این سؤال‌ها جواب درستی بدهد.»
او این حرف‌ها را در شبکه تلویزیونی بی. تی. اسپورت و بعد از شکست تاتنهام مقابل لایپزیش زد و این‌طور ادامه داد: «امیدوارم به خاطر تاتنهام هم که شده چنین اتفاقی برای مورینیو نیفتاده باشد. به عقیده من، او نیاز به یک بازسازی دارد. نه فقط از نظر خرید بازیکنان دید بلکه او نیاز دارد تیمی که در حال حاضر در اختیار دارد را هم بازسازی کند، یعنی کاملاً مشخص کند که از هر بازیکنی چه می‌خواهد و با توجه به شناختی از تک‌تک بازیکنان به دست آورده از آن‌ها بهترین بهره را ببرد.»
تردید به خود
هادل همچنین از این گفت که مورینیو از نظر تاکتیکی و همچنین به‌روز نگه داشتن خودش با فوتبال مدرنی که این روز‌ها به سرعت در حال تغییرات مداوم است، به مشکل خورده است: «منصفانه این است که بگوییم تیم فعلی تاتنهام به آن خوبی که او در ذهنش داشت نیست و او احتمالاً انتظار داشت با مجموعه بهتری روبه‌رو باشد. چند بازیکن کلیدی تیمش هم از او گرفته شده‌اند بنابراین مجبور است با همین بازیکنانی که در اختیار دارد سر کند و البته انتظار از او این است که بهتر از این کار کند. این مشکل او در حال حاضر است. او از نظر تاکتیکی نتوانسته خود را به سطحی برساند که بتواند با همین شرایط فعلی و با این تیمی که در اختیار دارد عملکرد بهتری را ارائه کند. شاید تا چند وقت دیگر اوضاع بهتر شود، اما او در فصل نقل و انتقالات قطعاً نیاز دارد که بازیکنان جدیدی را که می‌خواهد به تیم اضافه کند، حتی اگر سطح بازی تیم فعلی هم بهتر شود او باید این کار را انجام دهد.»
هادل از نگرانی اصلی خود در مورد شرایط فعلی تاتنهام گفت: «می‌دانید چه چیزی من را به عنوان یک تاتنهامی بیش از همه چیز نگران می‌کند؟ اینکه مورینیو دچار نوعی تردید به خود شده است، چیزی که هیچ وقت در دوران مربیگری اش تجربه نکرده و چنین حسی را نداشته است. این یک مشکل بزرگ است. اینکه او چنین حالتی دارد یا نه را تا شش، هفت ماه آینده می‌توان با قطعیت در موردش حرف زد.»
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=22971

ثبت نظر

-