آموزش اصول بستن چمدان برای سفر/چه وسایلی برداریم؟

  • کد خبر : 22969
  • 08 آذر 1400 - 12:00
آموزش اصول بستن چمدان برای سفر/چه وسایلی برداریم؟

نیوز: لازمه یک سفر خوب و به یادماندنی، قطعا برداشتن وسایل مورد نیاز و بستن چمدان است. در ادامه مطلب اصول بستن چمدان، راهنمای کامل طریقه بستن چمدان برای سفرهای طولانی مدت را در اختیار شما می گذاریم تا بتوانید از پس این بخش پیچیده قبل از سفر یعنی نحوه بستن چمدان به آسانی در آیید.

تهیه فهرست ایده آل موارد مورد نیاز براساس اصول بستن چمدان

در ابتدای مقاله طریقه بستن چمدان باید خاطر نشان کنیم که هیچ فهرست از پیش تعیین شده ای پیرامون نحوه بستن چمدان وجود ندارد. بهترین روش برای رسیدن به یک فهرست نهایی این است که نظرات افرادی که به آنها در این زمینه اعتماد دارید را لحاظ کنید و آن را بسته به سبک سفر کردنی که انتخاب کرده اید و جایی از جهان که قرار است به آن سفر کنید، با نیازهای خود در طول سفر هماهنگ کنید. مواردی که می بایست در تهیه فهرست لوازم داخل چمدان در نظر بگیرید، اینها هستند:

· در چه نوع شرایط آب و هوایی قرار است سفر کنید؟!

· سفرتان قرار است چه مدت به طول بیانجامد؟!

· آیا قرار است در مکان های گرانقیمت اقامت کنید و غذا بخورید؟!

· چه مقدار فعالیت های فضای باز در فهرست برنامه ریزی سفرتان وجود دارد؟!

مشکل اینجاست که وقتی تصمیم می گیرید به این سوالها در مورد سفر طولانی مدت خود پاسخ دهید، از نتیجه غافلگیر می شوید.

· آب و هوا؟! شرایط کاملا متفاوت؛ مثلا هم استوایی و هم سرد و زمستانی.

· طول مدت سفر؟! بیشتر ماه های سال

· مجلل و گران قیمت؟! نه خیلی؛ اما می خواهیم برای موقعیت های مجلل نیز آماده باشیم.

· فعالیت های فضای باز؟! به مقدار بسیار زیاد

آنگاه با خود فکر می کنید که چگونه می توانید برای یک سال سفر در شرایط آب و هوایی متفاوت چمدان ببندید؟! چطور چمدان می بندید که مطمئن باشید برای یک شام مجلل که ممکن است ماهی یک بار اتفاق بیفتد آماده هستید؟! چطور لوازم دوستدار طبیعت ویژه سفر که جای زیادی هم در کوله پشتی یا چمدانتان نگیرد، پیدا می کنید؟! در بخش های بعدی مقاله اصول بستن چمدان سعی می کنیم پاسخ این سوالات را بدهیم و به شما نشان می دهیم چگونه برای یک سفر یک ساله به دور دنیا چمدان ببندید.

 

چمدان و کوله پشتی سفر

بیشتر گردشگرانی که سفرهای طولانی مدت دارند، ترجیح می دهند به جای استفاده از چمدان، از کوله پشتی استفاده کنند. کوله پشتی به آنها بیشترین آزادی را می دهد و باعث می شود از بردن لوازم بیش از اندازه زیاد به سفر خودداری کنند. البته انسان ها براساس مقاله نحوه بستن چمدان متفاوت هستند؛

اگر شما دارای کمردرد هستید؛ یا دوست دارید چیزهای بیشتری با خود به سفر ببرید، یک چمدان چرخ دار سنتی برایتان بهتر از یک کوله پشتی عمل می کند. همچنین کوله پشتی هایی وجود دارند که می توان آنها را به چمدان چرخ دار تبدیل کرد؛ هرچند که این نوع کوله پشتی ها با کوله پشتی های معمولی متفاوت هستند و مجبور خواهید شد بیشتر اوقات آنها را مانند چمدان از این سو به آن سو بکشید.

البته براساس نحوه بستن چمدان باید گفت مدل های این نوع کوله پشتی ها در حال بهتر شدن و پیشرفت کردن هستند و ممکن است در آینده نزدیک به کوله پشتی های راحت و مقبول تری تبدیل شوند. براساس نحوه بستن چمدان توصیه می کنیم در انتخاب مارک کوله پشتی خود دقت فراوانی به خرج دهید؛ اگر هم به انجام فعالیت های مثبت اجتماعی علاقمند هستید، می توانید از شرکت هایی مانند بنانا Banana Backpacks خرید کنید؛

با خرید هر کوله پشتی از این شرکت، دو وعده غذایی یک دانش آموز جوان کامبوجی را برای یک سال تامین کرده اید. خریدن یک کوله پشتی کوچکتر که درون کوله پشتی یا چمدانتان قرار گیرد و از آن برای سفرهای یک روزه در طبیعت و بازدید از جاذبه های گردشگری استفاده کنید، یکی از واجبات است. بهتر است این کوله پشتی از نوعی باشد که هنگام خالی بودن بتوانید آن را تا کنید و جای کمی اشغال کند.

لباس های ویژه سفر برای خانم ها

براساس مقاله اصول بستن چمدان باید بدانید که خانم ها می بایست دو تا سه تاپ غیر چسبان در چمدان یا کوله پشتی خود قرار دهند؛ دو تی شرت، یک بلوز آستین بلند، یک تاپ بلند (شبیه به پیراهن)، دو دست لباس شب سبک (در دو مدل ساده و خیلی شیک)، یک ژاکت سبک، پیراهن ساحلی مخصوص پوشیدن روی مایو، یک شلوار راحت (شلوار یوگا یا کتان)، یک ساق (شلوار نازک و سبک)، یک شلوارک جین، یک شلوارک نخی، یک دامن بلند، یک شلوار جین، یک ساق ورزشی، یک شلوارک ورزشی، یک یا دو تاپ ورزشی و یک بلوز آستین بلند ورزشی یا گرمکن، لباس زیر، جوراب سبک، جوراب پشمی، کفش کتانی سبک، کفش بی پاشنه (یا پاشنه کوتاه) راحت و صندل از دیگر موارد مهمی هستند که می بایست حتما در چمدان یا کوله پشتی یک خانم گردشگر قرار بگیرند.

بستن چمدان

 

 

 

کفش یا چکمه مناسب برای کوهنوردی نیز بنا به علاقه و سلیقه خانم ها می تواند در بین سایر موارد قرار بگیرد؛ اما بیشتر خانم ها با کفش کتانی از پس انواع کوهنوردی و تپه نوردی بر می آیند. موارد متفرقه دیگری که خانم ها می توانند در چمدان خود بگذارند، دستمال سر یا هد بند، عینک دودی و کاپشن بارانی ضد آب هستند. براساس مقاله طریقه بستن چمدان باید بدانید که بسته به نوع شرایط آب و هوایی کاپشن ضخیم تر هم می تواند در این فهرست قرار بگیرد.

>>>پیشنهاد می شود:

لوازم ضروری مورد نیاز برای سفر چیست؟

لوازم بهداشتی آرایشی خانم ها در سفر

براساس مقاله طریقه بستن چمدان باید بدانید که انتخاب لباس برای گذاشتن در چمدان می تواند سخت باشد؛ اما چیزی که سخت تر است، انتخاب لوازم بهداشتی آرایشی مورد نیاز برای بردن به سفر است. خانم ها می بایست همیشه یک کیف لوازم آرایشی بهداشتی، شامپو و نرم کننده، چرب کننده لب، کرم مرطوب کننده، کرم یا اسپری ضد حشره، عطر، کش سر و سنجاق سر، شانه یا برس مو، صابون، مسواک و خمیر دندان، نخ دندان، موچین، ناخن گیر، ضدعفونی کننده دست، پنبه، آینه کوچک و لوازم آرایشی در چمدان یا کوله پشتی خود داشته باشند.

 

لباس های ویژه سفر برای آقایان

آقایان می بایست براساس مقاله طریقه بستن چمدان ۶ تی شرت، چهار تاپ، یک پیراهن آستین بلند، یک سوییت شرت، دو شلوارک ورزشی، دو شلوارک معمولی، یک شلوار جین، یک شلوار مخصوص تپه نوردی و کوهنوردی در چمدان یا کوله پشتی خود داشته باشند. البته تعداد تی شرت ها و تاپ ها به نقطه ای که به آن سفر می کنید بستگی دارد؛ مواردی که براساس اصول بستن چمدان ذکر شد برای سفر در آسیای جنوب شرقی مناسب هستند؛

اگر به اروپا سفر می کنید می بایست تی شرت های بیشتر و تاپ های کمتری همراه ببرید. اگر به نقطه ای سفر می کنید که شرایط استوایی دارد، شلوار جین همراه نبرید؛ زیرا به هیچ وجه نمی توانید آن را بپوشید و تنها وزن کوله پشتی تان سنگین تر می شود. لباس زیر، جوراب سبک، جوراب پشمی، مایو، کفش کتانی سبک، کفش ویژه پیاده روی و صندل نیز از موارد دیگری هستند که آقایان می بایست همراه خود داشته باشند.

بهتر است به جای چکمه یا کفش کوهنوردی از همان کفش کتانی استفاده کنید تا کوله پشتی سبک تر باشد. موارد مهم دیگری که براساس اصول بستن چمدان می توانند در چمدان آقایان قرار بگیرند، دستمال سر، عینک دودی و کاپشن بارانی ضد آب هستند. دستمال سر برای گردشگران خانم و آقا استفاده های بسیار زیادی دارد؛ از آن می توان برای پوشاندن گردن در آفتاب، ماسک گرد و خاک، عرق گیر سر و حتی پوشش چشم ها در هنگام شب استفاده کرد. بسته به نوع شرایط آب و هوایی کاپشن ضخیم تر هم می تواند در این فهرست قرار بگیرد.

 

لوازم بهداشتی آرایشی آقایان در سفر

شامپو، صابون، عطر، چرب کننده لب، دستمال پاک کننده صورت، مسواک و خمیر دندان، نخ دندان، کرم ضد آفتاب، کرم یا اسپری ضد حشره، ضدعفونی کننده دست، کرم مرطوب کننده، پنبه، تیغ و خمیر ریش از جمله لوازم آرایشی بهداشتی بسیار ضروری برای آقایان هستند. بهتر است نگران تمام شدن لوازم آرایشی بهداشتی خود نباشید و مقدار زیادی از آنها را با خود حمل نکنید؛ چرا که در طول سفر همیشه می توانید آنها را خریداری نمایید. ممکن است نتوانید دقیقا همان مارک مورد علاقه تان را پیدا کنید؛ اما بخشی از سفر کردن این است که انعطاف پذیر باشید و چیزهای جدید را با آغوش باز بپذیرید.

 

لوازم مورد نیاز برای سفر

براساس مقاله طریقه بستن چمدان، یکی از مواردی که وجود آن در چمدان یا کوله پشتی شما ضرورت دارد، کیف های کوچک در اندازه های مختلف از کوچک تا بزرگ هستند که می توانید وسایل مختلف خود را دسته بندی کنید و درون آنها قرار دهید تا پیدا کردنشان آسان تر شود. برای مثال، می توانید از آنها برای نگهداری لباس زیر، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم الکترونیکی مانند شارژر و غیره، جوراب استفاده کنید.

بطری یا فلاسک فیلتردار یا دستگاه کوچک تصفیه که برای تصفیه آب آشامیدنی بسیار ضروری هستند می بایست حتما در سفر همراه شما باشند. چراغ قوه هدبندی با باطری اضافه، حوله میکروفایبر، کیسه خواب، قفل ویژه کیف و چمدان، چسب نواری، لیوان تاشو، چاقوی جیبی، طناب، یک دست ورق بازی، گوش گیر، دفتر یادداشت و خودکار نیز از موارد دیگر هستند که می بایست همیشه در سفر آنها را همراه خود داشته باشید.

لوازم الکترونیکی

لوازم الکترونیکی قابل استفاده در سفر

انتخاب نوع این گونه لوازم به علاقه و نیاز شما در طول سفر بستگی دارد. براساس مقاله نحوه بستن چمدان باید بدانید که اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که در طول سفر به صورت آنلاین کار می کنید، نیاز است که حتما لوازم مربوط به آن را همراه داشته باشید. از دوربین عکاسی تا لپ تاپ و تبلت، از گوشی های هوشمند تا هدفون و بلندگو، تمام چیزهایی که برای بهتر شدن سفرتان به آنها نیازمند هستید را همراه خود به سفر ببرید.

 

وسایل پزشکی و موارد مربوط به سلامتی

براساس مقاله اصول بستن چمدان باید بدانید که کوله پشتی حاوی کمک های اولیه، قرص های مسکن درد، قرص های ضد اسهال و ضد یبوست، قرص های ضد مسمومیت، قرص جوشان ویتامین ث، قرص های ضد تهوع و پماد سوختگی از جمله وسایل پزشکی و موارد مربوط به سلامتی هستند که می بایست حتما و قطعا در چمدان یا کوله پشتی شما قرار بگیرند. مسلما هرگز دلتان نمی خواهد مجبور شوید از این وسایل استفاده کنید؛ اما بهتر است این موارد همیشه در دسترس شما باشند. براساس مقاله اصول بستن چمدان باید بدانید که کیف های کوچک لوازم آرایشی بهداشتی بهترین چیز برای نگه داشتن بطری های قرص و شربت هستند.

 

اسناد لازم برای سفر

براساس مقاله طریقه بستن چمدان باید بدانید که پاسپورت، عکس های پاسپورت (حداقل ده عکس همراه داشته باشید)، اسناد واکسیناسیون (در صورت نیاز)، کپی کاغذی از صفحه اصلی پاسپورت، کپی بیمه مسافرتی و شماره تلفن های اضطراری، اسکن کپی تمامی اسناد که در تلفن همراه یا لپ تاپ خود ذخیره کرده و برای خود ایمیل کرده باشید، اینها همگی از اسناد لازم برای سفر هستند که می بایست در چمدان یا کوله پشتی قرار بگیرند.

 

اپلیکیشن ها و کتاب های راهنمای لازم برای سفر

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت Google Translate را همه می شناسیم؛ اما اگر با آن زیاد کار کرده باشید می دانید که چقدر فوق العاده است و چه کاربردهایی دارد. تنها کافیست جمله ای که می خواهید بگویید را تایپ کنید و زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید تا آن جمله را به آن زبان برگرداند. حتی می توانید از یک اصطلاح، مثلا نام یک غذا در یک منو، عکس بگیرید و اجازه دهید این برنامه آن را برایتان ترجمه کند. گوگل مپس Google Maps هم یکی از مفیدترین اپلیکیشن های مربوط به سفر است. می توانید پیشاپیش نقشه آفلاین مقصد خود را از این اپلیکیشن دانلود کنید.

وقتی جی پی اس گوشی شما روشن باشد، این اپلیکیشن بدون هیچ گونه آنتن یا اینترنت وای فای هم می تواند به وسیله یک نقطه آبی به شما نشان دهد که دقیقا کجا هستید. اپلیکیشن کانورت Convert به شما کمک می کند هر چیزی از واحد پول تا مسافت و دمای هوا را تبدیل کنید. برای مثال تبدیل مایل به کیلومتر، هکتار به کیلومتر مربع، فارنهایت به سلسیوس. اپلیکیشن تایم بادی Time Buddy وقتی در سوی دیگر دنیا هستید، به شما کمک می کند فرق بین زادگاهتان و آن کشور مقصد را درک کنید.

اپلیکیشن تریل والت Trail Wallet هم همانطور که در بخش های قبلی ذکر کردیم، به شما در تنظیم بودجه بسیار کمک می کند. دانلود کردن این اپلیکیشن باعث می شود سفرتان طولانی تر شود؛ باور کنید. براساس مقاله طریقه بستن چمدان باید بدانید که کتاب های راهنما نیز می توانند در مهمترین و سخت ترین بخش های سفر شما را راهنمایی کنند؛ برای اینکه چمدان یا کوله پشتی سنگین نشود، می توانید آنها را دانلود کنید و در مواقع لزوم استفاده نمایید.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=22969

ثبت نظر

-