پرمتقاضی‌ترین نمادهای بورسی در ۲۷ مهر ۹۹

  • کد خبر : 229206
  • 27 مهر 1399 - 12:11
پرمتقاضی‌ترین نمادهای بورسی در ۲۷ مهر ۹۹
به گزارش نیوز،

،امروز (یکشنبه؛ ۲۷ مهر) بازار بورس تهران با افزایش عرضه و فشار فروش بر عمده نمادهای بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

برترین صف های خرید در پیش گشایش بازار

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۷ مهر

در گروه محصولات شیمیایی نماد فارس در محدوده صفر تابلو با نوسانات مثبت دنبال می‌شود. شپلی نیز با صف خرید آغاز بکار کرد.

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد در قیمت ۱۶۴۸ تومان افت ۳ درصد دارد و نماد فملی با افت ۴ درصد مواجه است. ذوب در قیمت ۵۵۳ تومان در حال داد و ستد است.

در گروه بانکی‌ها نماد وبصادر در حوالی ۴۲۰ تومان قرار دارد. وبملت در قیمت ۵۷۲ تومان با افت حداکثری قیمت مواجه است. وتجارت، وپاسار و سایر نماد‌ها منفی و پر عرضه هستند.

گروه خودرویی‌ها دو نماد لیدر این گروه خودرو و خساپا با افزایش عرضه و فشار فروش صف‌های میلیاردی در کف قیمت روزانه تشکیل داده اند. خودرو بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم صف فروش دارد.

افت ۲۲هزار واحدی نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۵ در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸هزار واحد قرار گرفته است.

فارس، پاکشو و انرژی۳ بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

معاملات در گروه فرآورده‌های نفتی همسو با روند کلیت بازار منفی و پر عرضه دنبال می‌شود و شاهد قرار گرفتن نماد‌های شپنا، شبندر، شتران و شبریز در کف قیمت روزانه هستیم. شبهرن، ونفت و سایر نماد‌ها نیز منفی دنبال می‌شوند.

محصولات شیمیایی نیز با فشار فروش همراه اند. شاروم٬ شدوص٬ شصدف٬ شجم٬ شسینا و قرن با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند. فارس٬ شلرد٬ نوری و پارس با گرایشی منفی معاملاتی متعادل را تجربه می‌کنند. پترول٬ شگویا٬ تاپیکو٬ پارسان٬ شاراک و شفارس پر عرضه‌های گروه اند.

بانکی‌ها نیز فشار فروش گسترده را تجربه می‌کنند. وبملت٬ وتجارت٬ وبصادر٬ وپارس٬ وپاسار٬ ونوین و وپست نماد‌های پر عرضه گروه اند. وسالت نماد مورد توجه گروه است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۹هزار و ۶۶۰واحدی (۱.۹ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۱هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۵ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۶۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۱۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۲۴۰میلیارد تومان رسید.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۴۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

نماد‌های خودرو، وبملت، شپنا، فولاد، وتجارت، فملی و خساپا در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس و نماد‌های ذوب، شگویا، صبا، آریا، سمگا و ودی در گروه پربازدید‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

خدمات فنی و مهندسی نیز نسبتا پر عرضه داد و ستد می‌شوند. رمپنا٬ رتکو٬ تابا و رنیک با فشار فروش همراه اند. تپولا نماد پر تقاضای گروه است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۷۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج‌هزار و ۸۲۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج‌هزار و ۵۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش خودرو، شپنا و خساپا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام ایران خودرو، ۶۲۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ختور، شاروم و کپرور در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۴۶۰میلیارد تومان (۶۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۴۳۰میلیارد تومان (۴۲ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰۲نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت کاشی سعدی (کسعدی) به ۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش هزار و ۴۲۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فرآورده‌های نفتی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۶۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «استخراج زغال سنگ» با تقاضای خرید ۵۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۷درصد از ۶هزار و ۵۹۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع سه هزار و ۲۴۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۰۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹هزار و ۸۳۰میلیارد تومان خواهد رسید.

گروه هتل داری نیز نسبتا پر عرضه داد و ستد می‌شوند. سمگا و گکیش نماد‌های منفی گروه اند. گدنا تک نماد پر تقاضای گروه است. گکوثر متعادل و منفی معامله می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=229206

ثبت نظر

-