نگاهی به چند توصیه مهم رهبر انقلاب به کاندیداهای انتخابات و جریانات سیاسی

  • کد خبر : 2290
  • 21 بهمن 1398 - 15:33
نگاهی به چند توصیه مهم رهبر انقلاب به کاندیداهای انتخابات و جریانات سیاسی

۱۰ روز دیگر؛ یعنی ۲ اسفند را باید روزی دانست که ملّت ایران، با حضور در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌های پیاپی خود در سال ۹۸ را تکمیل می‌کند.

اکنون و در فاصله ۳ روز به شروع تبلیغات انتخاباتی، احزاب و ائتلاف‌های سیاسی در حال نهایی کردن لیست‌های خود برای عرضه به مردم هستند.

در این میان، موضوعی که رعایت آن،‌ همواره از سوی کاندیداها و جریان‌های سیاسی، ضروری است، اخلاق انتخاباتی و تقوای سیاسی است.

رهبر معظّم انقلاب در آستانه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، موضوع اخلاق انتخاباتی را اینگونه به کاندیداها و حامیان آن‌ها در میان می‌گذارند:

«من یک عرض هم بکنم به طرف‌دارهای نامزدهای انتخاباتی؛ خب هرکسی از این آقایان محترم نامزدهای انتخابات، یک عدّه طرف‌دار و علاقه‌مند و سینه‌چاک و دوست‌دار و مانند اینها دارد، اینها هم متانت خودشان را حفظ کنند؛ هم طرف‌دارها، هم ستادها، متانت خودشان را حفظ کنند، انضباط خودشان را حفظ کنند؛ مقصودشان انجام وظیفه باشد، آنچه برای ما مهم است این است».

ایشان، زودگذر بودن ایّام انتخابات را گوشزد می‌کنند و می‌فرمایند:

«این چند صباحِ زندگی، این چند صباحِ کار و تلاش ـ زید یا عمرو یا بکر ـ اینها خواهد گذشت، آنچه میمانَد، عمل ما است که در محاسبه‌ الهی به‌حساب می‌آید و باید جواب بدهیم.

وَ استَعمِلنی بِما تَسأَلُنی غداً عَنه؛ خدای متعال فردا از ما، از چیزهایی سؤال خواهد کرد؛ به فکر آن باید بود، برای آن باید تلاش کرد. هم آحاد مردم، هم خود نامزدهایی که در عرصه‌ی رقابتهای انتخاباتی وارد شدند، هم طرف‌دارانشان و دوستانشان، کاری کنند که هر حرکتشان حسنه‌ای باشد در نزد کرام‌الکاتبین الهی؛ کاری کنند که اعمال آنها، رفتار آنها، گفتار آنها پیش خدای متعال حسنه محسوب بشود و خدای متعال ثواب برای آن معیّن بکند. این کِی خواهد شد؟ آن‌وقتی که ما کارهایمان را برای خدا انجام بدهیم».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، نیّت کاندیداها و حامیان‌شان را مورد اشاره قرار می‌دهند و می‌فرمایند:

«[همه] تلاش کنند، مبارزه کنند، کار کنند، خوب است، امّا نیّت ها را نیّت های خدایی بکنند؛ اگر این[طور] شد، آن‌وقت خدای متعال هم به کار برکت خواهد داد، به ملّت ایران برکت خواهد داد و آنچه به نفع ملّت ایران است، به توفیق الهی پیش خواهد آمد. به‌هرحال همه موظّفیم که به قانون و انضباط قانونی پایبند باشیم و آن را عمل بکنیم».

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=2290

ثبت نظر

-