راه قهر سفته‌بازان با بازار ارز

  • کد خبر : 228898
  • 27 مهر 1399 - 1:30
راه قهر سفته‌بازان با بازار ارز

راه قهر سفته‌بازان با بازار ارز

روند احتمالی قیمت دلار در روز یکشنبه بررسی شد


نیوز :

حمله سفته بازان به بازار ارز تقریبا از ۴۰ روز قبل آغاز شد و در هفته گذشته به اوج رسید. قیمت دلار از اوایل دهه سوم قیمتی در ابتدای شهریورماه حرکت صعودی خود را آغاز کرد و در هفته گذشته به دهه چهارم قیمتی رسید؛ روز پنج شنبه اسکناس آمریکایی از مقاومت مهم ۳۲ هزار تومانی هم عبور کرد تا انتظارات افزایشی بیشتر تقویت شوند.

 به گزارش نیوز، بازدهی دلار از ابتدای شهریور حدود ۴۰ درصد بوده است؛ حال آنکه از ابتدای سال تا اول شهریور هم تقریبا به همین میزان رشد کرده بود. 

سوال مهم این است که روند افزایشی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ به احتمال زیاد،‌ امروز بازار تحت تاثیر شکست مرز مقاومتی انتهای هفته قبل، با افزایش قیمت معاملات خود را شروع خواهد کرد. از این نقطه نوع قیمت‌گذاری صرافی‌های بانکی اهمیت خواهد یافت. باید دید بازارساز کانال ۳۲ هزار  تومانی را به رسمیت می‌شناسد یا در کانال پایین‌تر اقدام به عرضه ارز خواهد کرد. در صورتی که بازارساز خود را با قیمت بازار هماهنگ کند، چنین تصوری در بازار ایجاد می‌شود که بازارساز از بالا رفتن قیمت هراسی ندارد؛ این موضوع احتیاط را برای بازیگران ارزی بالاتر می‌برد، ‌چرا که آن‌ها نمی‌خواهند در قیمت‌هایی خرید کنند که نزدیک به نرخ بازارساز است. آنها می‌دانند این نوع عرضه می‌تواند به ریزش یکباره قیمت‌ها منجر شود. 

مساله مهم‌تر برای روز جاری، قیمت حواله درهم است. درهم به نزدیکی مرز مهم ۹ هزار تومانی رسیده است و در صورتی که زیر این مرز باقی بماند، دلار توان رفتن به سوی کانال ۳۳ هزار تومانی را نخواهد یافت. 

پیش‌بینی قیمت دلار تا انتخابات آمریکا

کمتر از ۲۰ روز تا انتخابات آمریکا باقی مانده است؛ به نظر می‌رسد،‌ در این فاصله خبرهای سیاسی اهمیت بیشتری پیدا کنند و برخی از معامله‌گران هم از خریدهای قبلی خود کسب سود خواهند کرد. در شرایط کنونی ورود به بازار پرریسک است ولی روند قیمتی هفته‌های گذشته و بازدهی وسوسه‌انگیز ۴۰ روز اخیر، شاید گروهی را وسوسه کند که به سمت خرید دلار رو بیاورند. با این حال، بازارساز در صورتی که به جای افت قیمت، هدف خود را مدیریت نوسان در همین کانال ۳۲ هزار تومانی بگذارد، به احتمال زیاد به مرور می‌تواند سفته بازان را از بازار خارج کند. مدیریت نوسان پیامی به سفته بازان است که دلار دیگر ارزش سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ندارد. نوسانات زیاد در هفته جاری توجه‌ها را بیش از پیش به بازار ارز جلب می کند. 

با این حال، هر چقدر به انتخابات آمریکا نزدیک‌تر شویم، به احتمال زیاد حداقل از سرعت افزایش کاسته خواهد شد و حتی احتمال بیشتری برای افت قیمت‌ها وجود دارد. در نزدیکی انتخابات، برخی از معامله‌گران ریسک نکرده و دلار خود را خواهند فروخت. گروهی هم صبر کرده و تقاضای خود را به بعد از آشکار شدن نتیجه انتخابات موکول می‌کنند.


این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=228898

ثبت نظر

-