آغاز تولید آزمایشی خودرو سایپا شاهین

  • کد خبر : 228102
  • 25 مهر 1399 - 19:22
آغاز تولید آزمایشی خودرو سایپا شاهین

به گزارش نیوز به نقل از خودروتک، تولید آزمایشی خودرو یکی از مراحل حساس و مهم در روند تولید یک خودرو جدید است. زیرا که محصول نهایی از دل همین تولید آزمایشی بیرون می آید. در تولید نمونه های اولیه یک خودرو جدید، معمولا کار مونتاژ و تولید توسط تکنسین ها و کارگران ماهر که سال ها در خط تولید تجربه دارند انجام می شود. گاه باید مهندسان و طراحان نیز به اصطلاح دست به آچار شوند. طبیعی است که نمونه های اولیه به دلیل دخیل بودن نیروهای ماهر در روند مونتاژ خودرو از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

اما در روند تولید انبوه کار طبق روال انجام می گیرد و نیروهای شیفت های مختلف یک خودروساز تولید را انجام می دهند. از این جهت رسیدن به یک استاندارد و کیفیت پایدار، چیزیست که در روند تولید آزمایشی خودرو به دست می آید. همچنین سرعت گرفتن و رسیدن به زمانبندی دقیق در روند تولید نیز در فرآیند تولید آزمایشی است که جا می افتد.

نکته مهم دیگر در فرآیند تولید آزمایشی یک خودرو این است که گاه در این مرحله است که جزئیات طراحی خودرو دستخوش تغییر می شوند و یا پایین بودن کیفیت برخی قطعات مشخص و روند تامین آنها تغییر می کند. به همین دلیل خودروهای تولید آزمایشی مجوز عرضه به مشتریان را ندارند.

تولید آزمایشی خودرو سایپا شاهین

حال به سراغ شاهین برویم. خودرویی که قرار است خاطره پرایدسازی سایپا را از ذهن علاقمندان به خودرو پاک کند.

تولید آزمایشی سایپا شاهین در دو فاز PP1 و PP2 آغاز شده است. اما هر یک از این فازها به چه معنا هستند.

در فاز PP1، خط تولید با فرآیند ساخت خودرو هماهنگ می‌شود و ابزارهای مربوط به آن خط تولید اصلاح و یا تغییر پیدا می‌کنند. برای تولید شاهین در کارخانه تهران سایپا، یک لاین تولید مستقل به خانواده SP۱۰۰ اختصاص یافته است. تغییر ابزارها، تطبیق کانوایرها و … از جمله تغییراتی است که برای آغاز تولید شاهین در مرحله PP۱ رخ داده است. در کنار این اتفاق‌ها در مرحله  PP1، تعداد محدودی بدنه رنگ‌شده به خط تریم و قوای محرکه می‌آید و با توجه به نوع قطعات و اجزای خودرو، ایستگاه های مونتاژ مختلف توسط مهندسان تولید تعریف می‌شود. در خط تولید SP۱۰۰ سایپا هم چند اتاق شاهین به خط تولید نهایی آمدند و در هفته گذشته فرآیند تولید آزمایشی PP1را پشت سر گذاشتند.

پس از این مرحله، تولید وارد فاز PP2 می‌شود. در این فرآیند تعداد اتاق‌های بیشتری به خط تریم و قوای محرکه می‌آیند و مونتاژ چند خودرو به صورت همزمان انجام می‌شود. از ابتدای هفته جاری فرآیند تولید آزمایشی شاهین با ۱۰ اتاق رنگ‌شده در مرحله PP2 آغاز شده است.

در این مرحله، آموزش نیروهای خط تولید، افزایش سرعت کار، بهبود جانمایی قطعات منفصله نسبت به مرحله PP1ارتقاء تامین قطعه و هماهنگ کردن بخش لجستیک با بخش تولید و رفع ایرادات مونتاژی اهمیت بسیار دارد و در حال حاضر، خط تولید SP۱۰۰ فاز تولید آزمایشی PP2را طی می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=228102

ثبت نظر

-