اعلام طرح امنیتی و خدماتی ویژه سالروز وفات پیامبر (ص) در نجف اشرف

  • کد خبر : 226373
  • 23 مهر 1399 - 15:06
اعلام طرح امنیتی و خدماتی ویژه سالروز وفات پیامبر (ص) در نجف اشرف
به گزارش نیوز،

 مدیریت شهری نجف اشرف امروز (چهارشنبه) یک کنفرانس مفصل برای تبیین جزئیات طرح امنیتی و خدماتی این شهر ویژه سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) با حضور استاندار، فرماندهی پلیس و عملیات کربلا ، تیپ رزمی امام علی (ع) و عضو شورای اداری آستان قدس علوی برگزار کرد.

«لؤی الیاسری» استاندار نجف اشرف با اشاره به طرح امنیتی و خدماتی ویژه سالرزو رحلت پیامبر اکرم (ص) گفت: در این طرح نیروی هوایی ارتش به همراه دیگر دستگاه‌های امنیتی حضور خواهند داشت و همراه با طرح امنیتی و خدماتی، طرح بهداشتی نیز خواهیم داشت.

از سوی دیگر فرماندهان امنیتی اعلام کردند: عملیات پیش‌دستانه از سوی دستگاه‌های امنیتی برای این مراسم و تقویت تدابیر امنیتی در اطراف شهر نجف انجام شد و برج‌های مراقبت و دوربین‌های حرارتی به منظور مقابله با هر گونه مشکل اورژانسی نصب شد.

این فرماندهی بر هماهنگی مشترک میان فرماندهی پلیس نجف، پلیس فدرال، فرماندهی عملیات کربلا و دیگر دستگاه‌های امنیتی در محور بایه النجف تا عمق بیابان نجف تاکید کردند.

فرماندهی عملیات فرات میانی در الحشد الشعبی نیز اعلام کرد: نیرو‌های رزمی لشکر امام علی (ع) (تیپ ۲ الحشد الشعبی) در مناطق مختلف مستقر شده‌اند تا ماموریت خود را برای ایجاد امنیت در مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) در نجف انجام دهند.

«علی الحمدانی» فرمانده این عملیات، گفت: لشکر رزمی امام علی (ع) وظیفه ایجاد امنیت در جاده‌های منتهی به نجف اشرف را برعهده دارد. به همین دلیل پس از هماهنگی با فرماندهان امنیتی در استان نجف اشرف در محور‌های مختلف مستقر شده‌اند.

الحمدانی افزود: این لشکر با پنج هنگ در جاده الشامیه، کربلای معلی و الکفل مستقر شده و واحد‌های نظامی دیگر نیز برای حفاظت از مناطق مهم با پشتیبانی اطلاعاتی، امنیتی و هواپیما‌های بدون سرنشین حضور خواهند داشت.

در همین حال، «صادق الحسینی» سخنگوی الحشد الشعبی گفت: نیرو‌های الحشد الشعبی امنیت بیش از ۱۰ جاده مهم در دیالی را در هفت بخش حفظ کرده اند. این نیرو‌ها در جاده نفت خانه و سایر جاده مستقر شده اند.

الحسینی افزود: با وجود اینکه عبور از جاده‌های مناطق دورافتاده تا چندی پیش خطرناک بود، اما وضعیت پس از حضور نیرو‌های الحشد الشعبی و ایمن سازی این جاده تغییر کرده است و در طول ۱۶ ماه هیچ تخلفی ثبت نشده است.

سخنگوی الحشد الشعبی تاکید کرد که استراتژی مشخصی را برای حفاظت از جاده‌های اصلی دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=226373

برچسب ها

ثبت نظر

-