با خودروی مک لارن ۷۲۰S بیشتر آشنا شوید +عکس

  • کد خبر : 222781
  • 20 مهر 1399 - 14:49
با خودروی مک لارن ۷۲۰S بیشتر آشنا شوید +عکس

 

 

نیوز: به گزارش نیوز، مک ‌لارن ۷۲۰ اس ( McLaren ۷۲۰S) توسط مک‌لارن، شرکت خودروسازی انگلیسی، طراحی و ساخته شده‌ است. این خودرو، دومین خودروی کاملاً جدید از «سری سوپر» شرکت مک‌لارن است که با عرضه در مهٔ ۲۰۱۷، جایگزین مدل ۶۵۰S شده‌است.۷۲۰S اولین اتومبیلی است که مک لارن تصمیم دارد به عنوان بخشی از برنامه  خود برای عرضه ۱۵ خودروی جدید تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند.

۷۲۰S دارای موتور جدید M۸۴۰T مک لارن است که تکامل یافته موتور M۸۳۸T محسوب می شود که در ۶۵۰S استفاده شده است.موتور V۸ با توربوی دوگانه با حجم موتور ۴ لیتر (۳٬۹۹۴ سانتی‌متر مکعب)،توانایی تولید ۷۲۰ اسب بخار متری (۷۱۰ اسب بخار؛ ۵۳۰ کیلووات) نیرو در دور موتور ۷٬۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد که نام این خودرو نیز بر اساس میزان قدرت خروجی موتور بر واحد اسب بخار متری انتخاب شده‌است.

برای افزایش حجم موتور، طول پیستون‌ها به میزان ۳٫۶ میلیمتر افزایش یافته و ۴۱٪ از قطعات موتور نیز جدید هستند.گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز برابر با ۷۷۰ نیوتن متر (۵۶۸ پوند-فوت) در دور موتور ۵٬۵۰۰ دور بر دقیقه است.

با خودروی مک لارن ۷۲۰S بیشتر آشنا شوید +عکس

سیستم تعلیق «کنترل شاسی پرو اکتیو ۲»مورد استفاده در ۷۲۰S، نسخه‌ای پیشرفته‌تر از نمونهٔ به کار رفته در مدل ۶۵۰S است، با این تفاوت که وزن آن نسبت به نسخهٔ پیشین ۱۶ کیلوگرم (۳۵ پوند) کاهش یافته‌است. این سیستم در نسخهٔ جدید در بر دارندهٔ شتاب‌سنج در بالا، و حسگر فشار در بالا و پایین هر کمک‌فنر است تا برای بهبود تنظیمات لحظه‌ای سیستم تعلیق، اطلاعات دقیقی را به رایانهٔ مرکزی این خودرو منتقل کند. این سیستم تعلیق بر اساس نتایج یک تحقیق در دانشگاه کمبریج طراحی شده‌است.

با خودروی مک لارن ۷۲۰S بیشتر آشنا شوید +عکس

فضای داخلی این خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌است که ترکیبی از عناصر مدرن با عناصر الهام‌گرفته از خودرو‌های مسابقه‌ای باشد. تودوزی این خودرو از جنس چرم ویر و آلکانتارا، به همراه تزئیناتی از جنس الیاف کربن است. سیستم صوتی باورز اند ویلکینز نیز از دیگر امکانات استاندارد این خودرو است.

صندلی‌های ثابت ساخته‌شده از فیبر کربن از امکانات انتخابی برای این خودرو محسوب می‌شوند. طراحی فضای داخل کابین ۷۲۰S بر روی رانندهٔ خودرو متمرکز شده است.

نمایشگر لمسی کنسول میانی با زاویه‌ای دورتر نسبت به راننده قرار گرفته، اما کنترل‌های روی کنسول به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راننده به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته‌باشد.

////

طبق اعلام شرکت خودروسازی مک لارن، ۷۲۰S دارای شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰–۶۲ مایل بر ساعت) ۲.۸ ثانیه و ۰–۲۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰–۱۲۴ مایل بر ساعت) ۷.۵ ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر (۱.۴ مایل) را در مدت ۱۰٫۲ ثانیه و با حداکثر سرعت ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت (۱۴۴ مایل بر ساعت) طی می‌کند.

همچنین بیشینه سرعت این خودرو به ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت (۲۱۲ مایل بر ساعت) می‌رسد. فرمان‌پذیری ۷۲۰S با استفاده از سیستم کنترل شاسی پرو اکتیو ۲ مک‌لارن بهبود یافته‌است. مک ‌لارن ۷۲۰S همچنین در میان حالت‌های مختلف قابل انتخاب رانندگی، دارای حالت دریفت نیز است که با ایجاد تغییراتی در سامانهٔ کنترل پایداری، اجازهٔ لیز خوردن چرخ‌ها و در نتیجه انجام دریفت را به خودرو می‌دهد.

 

با نیوز همراه باشید..

معرفی خودروی لوکس M6L؛ محصولی متفاوت از برند JAC + تصاویر و قیمت

اولین خودروی برقی نیسان به نام «آریا» معرفی شد +عکس

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=222781

ثبت نظر

-