یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان ماکسیما اتوماتیک و هوندا سیویک است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان بهشمار میآمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدلهای گوناگون در سگمنتهای مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحیهای متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقهمندان را دچار تردید کند.
معرفی نیسان ماکسیما اتوماتیک:
ماکسیما در سه سطح تزئینی پایه GXE، SE اسپرت و GLE لوکس ارائه میشود. تجهیزات استاندارد زیادی در GXE و SE ، از جمله صندلیهای پارچه ای، صندلی راننده برقی، تهویه مطبوع کروز کنترل چراغهای جلو HID، پنجرههای برق، قفل و آینه، پخش کننده Homelink و یک کامپیوتر سفر با نمایشگر دمای خارج وجود دارد.
تفاوت اصلی این دو در قسمت بیرونی است، SE دارای چرخها و لاستیکهای ۱۷ اینچی (GXE دارای ۱۶s است)، چراغهای جلوی جلو و اسپویلر عقب است. SE همچنین دارای سیستم تعلیق تنظیم شده ورزشی است که شامل فنرها و ضربههای محکمتر و میله تثبیت کننده جلو بزرگتر است.
GLE از صندلیهای چرمی، سیستم صوتی ممتاز با تعویض سی دی شش دیسک درون دنده، صندلی برقی جلو، سیستم حافظه صندلی راننده، کنترل اتوماتیک آب و چرخها و لاستیکهای ۱۷ اینچی مجهز است. از نظر تجهیزات اختیاری، GLE و SE را میتوان با یک سانروف برقی سفارش داد.
یک بسته مریدین که شامل صندلیهای گرم شونده جلو، فرمان و آینههای بیرونی است. یک سیستم کنترل کشش و یک سیستم ناوبری مبتنی بر CD، همچنین بستههای زوجی وجود دارد که به SE امکان میدهد تا مانند GLE مجهز شود.
معرفی هوندا سیویک:
هوندا سیویک ۲۰۱۳ دارای فضای داخلی دلپذیر و از قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به بسیاری از رقبای خود است. همچنین رانندگی، با هندلینگ بی نظم و عملکرد موتور سرحال، سرگرم کننده است. با وجود بسیاری از صفات مثبت، جای تعجب نیست که ۲۰۱۳ Civic در میان بهترینها در رتبه بندی خودروهای جمع و جور ما قرار دارد.
این خودرو ژاپنی در ۲ مدل LX و EX عرضه شده است که در برخی موارد دارای ویژگی های مشترک و در برخی ویژگی منحصر به فردی دارند. مشخصات مشترک در مدل LX و EX شامل استاندارد آلایندگی یورو ۵، گیربکس ۵ سرعته خودکار، سیستم باز و بسته شدن درب خودرو با ریموت کنترل، مجهز به سیستم مدیریت هوشمند مصرف سوخت ECON ، شیشههای بالابر برقی، صفحه نمایشگر دیجیتال ۵ اینچی، سیستم تهویه مطبوع خودکار است.
همچنین این ۲ مدل مجهز به سیستم SVC، سیستم DBW ، فرمان هیدرولیک تلسکوپی، نشاندهنده میزان باد لاستیکها، سیستم ACE است. امکانات مدل LX شامل رینگ ۱۵ اینچی، امکان تاشوندگی یکی از صندلیهای عقب است. امکانات مدل EX شامل کروز کنترل، دوربین عقب، رینگ ۱۶ اینچی، روکش چرمی فرمان، امکان تاشوندگی صندلیهای عقب با قابلیت تفکیک ۶۰-۴۰ درجه و سانروف است.
خودرو | |
نیسان ماکسیما اتوماتیک | هوندا سیویک |
کشور سازنده | |
ژاپن | ژاپن |
سال (طراحی) | |
۱۳۸۲ | ۲۰۱۳ |
موتور | |
۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | |
۳۰۰۰سی سی | ۱۷۹۸سی سی |
حداکثر قدرت | |
۲۲۷ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه | ۱۳۹ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
۳۶۰۰ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه | ۱۷۷ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
۴ دنده خودکار | ۵ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | |
۸ ثانیه | ۱۰٫۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | |
۲۵۵ کیلومتر در ساعت | ۱۹۴ کیلومتر در ساعت |
وزن | |
۱۳۹۰ کیلوگرم | ۱۲۴۲ کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
۴۹۳۰ طول – ۱۷۸۰ عرض – ۱۴۳۵ ارتفاع | ۴۵۳۰ طول – ۱۷۵۵ عرض – ۱۴۳۵ ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
۲۷۵۱ میلیمتر | ۲۶۷۰ میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
۱۱٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر | ۶٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
۷۰ لیتر | ۵۰ لیتر |
استاندارد آلایندگی | |
یورو ۳ | یورو ۵ |
استاندارد امنیت | |
EURONCAP 5 | |
میزان تولید CO2 | |
۲۲۸ گرم در هر کیلومتر | ۱۳۷ گرم در هر کیلومتر |
ترمز و پایداری | |
ABS – BAS – EBD | VSA – ABS – EBD – BA |
کیسه هوا | |
کیسه هوای سرنشین جلو -مجموعا ۲ کیسه هوا | کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پردهای |
سیستم صوتی | |
سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی و شش باند – چنجر با ۶ CD | مشترک در مدل EX و LX: سیستم صوتی با قابلیت پخش WMA، MP3 و CD به همراه ورودی AUX – 2 بلندگو در مدل LX – 6 بلندگو، ورودی USB، دکمههای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان و سیستم HFT بلوتوث تلفن در مدل EX
|