چرا اوضاع ترامپ در مقابل بایدن وخیم به نظر می رسد؟

  • کد خبر : 222410
  • 20 مهر 1399 - 10:11
چرا اوضاع ترامپ در مقابل بایدن وخیم به نظر می رسد؟
نیوز:

سی ان ان نوشت: جو بایدن در موقعیت بهتر و قدرتمندتری وارد آخرین مرحله رقابت ریاست جمهوری می شود و در نظرسنجی ها و جمع آوری کمک های مالی و تلاش برای افزایش شانس پیروزی خود از دونالد ترامپ جلوتر است. این در حالی است که ترامپ برای دفاع از موقعیت خود در ایالاتی که “باید برنده شود” تقلا می کند.

در ادامه این مطلب آمده است: در حالی که ۲۳ روز تا زمان انتخابات باقی مانده و تا همین حالا میلیون ها رای اخذ شده، دستیاران بایدن و متحدان دموکراتش می گویند که اقدامات نادرست ترامپ و پیام بایدن، نقشه گسترده ای را با مسیرهای بی شماری که به کسب ۲۷۰ رأی الکترال منتهی می شود در اختیار وی قرار داده است. زمان می برد که ترامپ مسیر رقابت را تغییر دهد. او البته در استفاده از فرصت های موجود کوتاهی می کند.

در نظرسنجی CNN پس از مناظره کاندیداهای پست معاون رییس جمهور، بینندگان، سناتور هریس، زوج انتخاباتی بایدن را در مناظره خود با مایک پنس به عنوان کاندیدای برتر انتخاب کردند. ترامپ سپس روز پنجشنبه در یک برنامه صبحگاهی فاکس بیزینس هریس را “یک هیولا” خواند و خانواده های Gold Star را مقصر آلودگی خود به ویروس کرونا دانست (خانواده های Gold Star از نزدیکان اعضای نیروهای مسلح ایالات متحده هستند که در جنگ یا در حمایت از برخی فعالیت های نظامی کشته شده اند و وزارت دفاع آمریکا این نشان را به آن ها داده است) و گفت که در دومین مناظره خود با بایدن، که قرار بود برگزار شود، شرکت نخواهد کرد، مناظره ای که به قالب مجازی تغییر یافت و سپس لغو شد.

روز جمعه، ترامپ یک مصاحبه پر از گلایه با برنامه راش لیمبو، مجری راست گرای رادیو داشت. در همین حال، استیون منوچین، وزیر خزانه داری وی، در تلاش بود تا با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، در مورد یک توافق بر سر محرک اقتصادی مذاکره کند. این یک عقب گرد کلی از بیانیه توییتری ترامپ در اوایل هفته مبنی بر پایان دادن به این مذاکرات محسوب می شود. در حالی که ترامپ در موقعیت ضعف قرار گرفته، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا احتمال تصویب هرگونه توافق به موقع برای انتخابات توسط جمهوری خواهان را مورد تردید قرار داد.

ترامپ در حال بهبودی از ویروس کرونا، در طول هفته بارها وعده داد که آخر این هفته به روند مبارزات انتخاباتی خود بازگردد. وی قرار است روز شنبه در کاخ سفید میزبان یک جلسه باشد، جلسه ای که به طور بالقوه این نگرانی را ایجاد می کند که مانند جلسه ای که ترامپ «امی کنی بارت» را به دیوان عالی کشور معرفی کرد ممکن است ویروس گسترش یابد.

اقدامات ترامپ در طول هفته باعث ایجاد یک سرفصل از نظر سیاسی آسیب زننده شد بدون اینکه فرصتی ارزشمند برای بهبود اولین نمایش خود در برابر بایدن به دست آورد.

گای سسیل، عضو ارشد کمیته عمل سیاسی طرفدار بایدن، روز جمعه به خبرنگاران گفت که ترامپ “در تلاش است تا رأی دهندگان جدید را به زحمت بیندازد” و برای انجام این کار “وقتش تمام می شود”.

در خارج از واشنگتن، تحرکات انتخاباتی ترامپ در حال کاهش است، تبلیغات خود را در اوهایو و آیووا به طور کامل تعلیق کرده است. دو ایالتی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ با بیش از ۹ درصد اختلاف در آن پیروز شد، اما حالا نظرسنجی ها نشان می دهد او اکنون یا رقابت تنگاتنگی با بایدن دارد یا عقب است. او همچنین هزینه های تبلیغات در سایر میادین رقابت در غرب میانه در آمریکا را نیز کاهش داده است.

سامانتا زاگر، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: “ترامپ و ستاد انتخاباتی او در مورد شانس پیروزی در این ایالت ها بسیار مطمئن هستند. ما سالهاست که از طریق چندین راه مستقیم با رای دهندگان در مورد موفقیت برنامه ” اول آمریکا” که شعار رئیس جمهور ترامپ است صحبت کرده ایم. ما بر خلاف جو بایدن معتقدیم تبلیغات انتخاباتی تنها راه نیست.”

اما برای ترامپ وحشتناک تر است چرا که اگر او اوهایو و آیووا را از دست بدهد، مسلم است که نتیجه کاملا به نفع بایدن خواهد شد.

از سوی دیگر، با توجه به آنچه منابع آگاه گفتند، بایدن در ماه سپتامبر، در جمع آوری کمک مالی رکورد شکنی کرد.

نظرسنجی های انجام شده در روزهای اخیر نشان می دهد که بایدن در کل کشور کاملا از ترامپ پیش افتاده است. یک نظرسنجی CNN در این هفته نشان داد ۵۷٪ متمایل به بایدن هستند و درمقابل ۴۱٪ ترامپ را بر میگزینند. در ایالت های اصلی رقابت یعنی آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین، جایی که بایدن احتمالاً با پیروزی در سه یا چهار ایالت از شش ایالت از آستانه ۲۷۰ آرا انتخاباتی عبور می کند نیز وضعیت بهتری دارد.

موسسه نظرسنجی دانشگاه کوینی پیاک موفقیت بایدن را با ۱۳ درصد اختلاف در پنسیلوانیا و ۱۱ درصد در فلوریدا پیش تر از ترامپ پیش بینی کرد. او در ویسکانسین نیز ۵ درصد پیش افتاده است. نیویورک تایمز و سیه نا شانس بایدن را در آریزونا با ۸ درصد اختلاف بیشتر می دانند و CBS و YouGov او را در کارولینای شمالی با ۲ درصد بالاتر از دیگران یافتند.

بایدن تا به امروز از ترامپ در هر شش ایالت اصلی میدان رقابت سبقت گرفته و حتی با وجود وجود زمین بازی گسترده تر که شامل اوهایو، آیووا و به طور بالقوه تگزاس و جورجیا است، آن شش ایالت را کانون اصلی مبارزات خود قرار داده است.

مبارزات انتخاباتی ترامپ کاملاً حول پایگاه رای او یعنی مردان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی می گردد.  رئیس جمهور نیز در برنامه لیمبو روز جمعه اصرار داشت که تعداد آنها در روز انتخابات بسیار زیاد خواهد شد.

ترامپ گفت: “من فکر می کنم شما انفجار بزرگی در روز رای گیری رقم خواهید زد.”

اما در میدان، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد جمهوری خواهان در خطر هستند. گزارش های مالی مبارزات انتخاباتی نشان می دهد که که نامزدهای سنای دموکرات در جمع آوری کمک های مالی در سه ماهه سوم رقبای جمهوری خواه خود را با اختلاف زیاد پشت سر می گذارند و این به حزب در روزهای آخر رقابت یک مزیت تبلیغاتی سنگین می بخشد.

با توجه به اینکه دموکراتها برای به دست آوردن کنترل سنا در صورت رسیدن بایدن به ریاست جمهوری به سه کرسی احتیاج دارند، نظرسنجی ها نشان داده است که رقیبان دموکرات در آریزونا، کلرادو، ماین، کارولینای شمالی و آیووا در موقیت بهتری هستند و همچنین نامزدهای دموکرات ها به طرز شگفت انگیزی در کارولینای جنوبی و کانزاس در رقابت تنگاتنگی با نامزدهای جمهوری خواه هستند. نظرسنجی ها همچنین نشان داده اند که هر دو نژاد سنا در جورجیا می توانند به دور دوم منتقل شوند. حتی آلاسکا نیز ممکن است در اواخر فصل برای دموکرات ها به خط بیاید.

در همین حال، بایدن در وضعیت بهتری قرار دارد. ستاد انتخاباتی او در این هفته ویدیویی از بانوی اول سابق آمریکا یعنی میشل اوباما و تیلور سوئیفت خواننده مشهور را به نمایش گذاشت داد..

بایدن این هفته در سخنرانی خود در گتیسبورگ سخنان معروف آبراهام لینکلن در میدان جنگ داخلی را ستایش کرد و گفت که به دنبال اتحاد کشور است.

پیام و شعار او در هفته های پایانی رقابت نسبت به هنگامی که کارزار خود را آوریل ۲۰۱۹ در فیلادلفیا آغاز کرد، تغییر چندانی نکرده و بیشتر تاکید او این است که “روح ملت” در معرض خطر است.

دستیاران او گفتند که این پیام این امکان را به بایدن داده است که ایالات متمایل به جمهوری خواهان را به فضایی متزلزل برای ترامپ تبدیل کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که بایدن در میان رای دهندگان ۶۵ سال به بالا از ترامپ پیش افتاده که این یک اتفاق نادر برای یک نامزد دموکرات است. بعلاوه، با توجه به این که اکثریت زنان از او حمایت می کنند از یک شکاف بزرگ جنسیتی سود می برد.

آنها گفتند که بایدن در میان یک بیماری همه گیر که بیش از ۲۱۰،۰۰۰ نفر آمریکایی جان خود را از دست داده و در هرج و مرج ایجاد شده توسط ترامپ، آرامش و ثبات را ارائه می دهد. ویژگی هایی که طیف گسترده ای از رای دهندگان را مجذوب خود می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=222410

ثبت نظر

-