مدیران بهبود یافته از کرونا شهرداری تهران پلاسما اهدا کردند

  • کد خبر : 221566
  • 19 مهر 1399 - 14:51
مدیران بهبود یافته از کرونا شهرداری تهران پلاسما اهدا کردند

به گزارش نیوز، پویش اهدای پلاسما توسط نجات یافتگان کووید ۱۹ امروز(شنبه) آغاز شد و محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و داود سیاری معاون سازمان بازرسی شهرداری تهران برای نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به ویروس کرونا، پلاسمای خون خود را اهدا کردند.

محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه اهدای پلاسما، با تاکید بر مراعات مسائل بهداشتی به عنوان بهترین راه مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: نباید به کسی که به این بیماری مبتلا می شود، انگ اهمال کاری بزنیم و البته ما بر اساس وظیفه های ذاتی مدیریت شهری در مسئولیت پذیری های اجتماعی، تصمیم گرفتیم که با حضور همکارمان در خانواده بزرگ و شریف شهرداری تهران که از این ویروس رهایی پیدا کردند، پویش اهدای پلاسما را در جهت نجات جان بیماران تازه مبتلا شده راه اندازی کنیم و باید این نکته را هم خاطر نشان کنیم که کانیوزن شهرداری تهران در طول این هشت ماه، پر کار و پر تلاش در خط مقدم نظام سلامت، پشتیبان و دوشادوش کادر درمان به خدمات رسانی برای مردم مشغول بوده اند.

جوادی یگانه ادامه داد: پویش اهدای پلاسما یک پویش مبارک است و از همه بهبود یافتگان می خواهم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، این کار مهم را برای نجات جان بیماران انجام دهند.

 داود سیاری معاون سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز ضمن دعوت از بهبود یافتگان بیماری کرونا برای اهدای پلاسما گفت: این کار مصداق «فاستبقوا الخیرات» است و فرهنگ ما ایرانی ها، فرهنگ پیشتازی در کارهای خیر است و از همه کسانی که این بیماری را پشت سر گذاشتند، می خواهم به این پویش اهدای پلاسما بپیوندند.

محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز با قدردانی از توجه ویژه و مسئولیت پذیرانه شهرداری تهران به مسئله مهم و ضروری اهدای پلاسما افزود: در حالیکه پیش بینی ها حکایت از پاییز و زمستان سخت ناشی از شیوع کرونا دارد، انتظار داریم مشارکت بهبود یافتگان بیماری کرونا برای اهدای پلاسما بیش از آمارهای کنونی باشد و هنوز شاهد حضور پنج درصد از بهبود یافتگان برای انجام این کار نجات بخش بوده ایم که امیدواریم با راه اندازی پویش های این چنینی و ایجاد یک دغدغه جدی در جامعه، شاهد رشد آمار اهدای پلاسما باشیم.

قرار است در روزهای آینده و در قالب گروه های مختلف، کانیوزن شهرداری تهران که بعد از گذران این بیماری به سلامت دوباره رسیده اند با پیوستن به پویش اهدای پلاسما و حضور در مرکز وصال شیرازی به نجات جان همنوعان خود کمک کنند.

بهترین زمان برای اهدای پلاسما بهبودیافتگان کرونا

مهدی زاده گفت: بهبودیافتگان پلاسما یک ماه بعد از بهبودی می توانند پلاسما اهداکنند. بنابراین از بهبودیافتگان پلاسما می خواهیم با توجه به اینکه با گذر زمان میزان پادتن تولیدی در خون آنها کاهش می یابد و دو ماهه ابتدای بعد از بهبودی بهترین زمان ممکن برای اهدای پلاسما است، برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و به یاری هموطنان بیمار بشتابند.

وی اعلام کرد: در حال ورود به موج سوم کرونا هستیم. پیش بینی می شود با توجه به اینکه هوا سردتر می شود و همین طور میزان شیوع آنفلوآنزا نیز بیشتر خواهد شد، نیاز به اهدای پلاسما بهبودیافتگان و ذخیره آن برای درمان مبتلایان نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین نیاز است که بهبودیافتگان بیشتر برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

اهدای پلاسما بدن بهبود یافتگان کرونا را تضعیف نمی کند

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: بهبود یافتگان کرونا اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدنشان را تضعیف نخواهد کرد و با اطمینان خاطر برای نجات بیماران و اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی ادامه داد: بهبودیافتگان کرونا به شرط داشتن شرایط لازم (همانند شرایط اهدای خون) و نیز گذشت یک ماه از بهبودی می توانند به مراکز انتقال خون وصال و ستاد مرکزی سازمان انتقال خون واقع در جنب برج میلاد مراجعه کنند. از آنها ۵۰۰ سی سی پلاسما گرفته می‌شود، پلاسمای اهدایی آنها فریز و بعد از غربالگری و تست سلامت ذخیره می‌شود و به مراکز درمانی که درخواست کننده این پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند ارسال می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد.

مهدی زاده افزود: از همه افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند می خواهیم به دلیل اینکه زمان وجود آنتی بادی این ویروس در بدن آنها زمان کوتاه و محدودی است هرچه زودتر برای اهدای پلاسما اقدام کنند تا بتوانند کمکی برای سلامت مبتلایان به این ویروس باشند.

وی تاکید کرد: اهداکنندگان خون و همین طور پلاسما اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، همه نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند. همه مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در کشور در حال حاضر و همیشه، ضد عفونی و استریل می شوند. اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون و پلاسما اهدا کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=221566

برچسب ها

ثبت نظر

-