مراسم تدفین استاد شجریان فردا (شنبه) برگزار می‌شود /همایون شجریان: رفتن پدر را باور ندارم

  • کد خبر : 220707
  • 18 مهر 1399 - 16:42
مراسم تدفین استاد شجریان فردا (شنبه) برگزار می‌شود /همایون شجریان: رفتن پدر را باور ندارم
از حوالی ساعت ۵:۳۰ امداد امروز جمعه ۱۸ مهرماه، سالن تطهیر بهشت زهرای تهران میزبان مدعوین مراسم تطهیر و اقامه نماز میت بر پیکر محمدرضا شجریان هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی بود. مراسم تدفین استاد شجریان فردا (شنبه) برگزار می‌شود.

نیوز: بسیاری از مردم به صورت خودجوش از دقایق اولیه صبح و حوالی ساعت پنج صبح برای شرکت در مراسم تغسیل و اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم شجریان خود را به بهشت زهرای تهران رسانده بودند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا (corona) و جلوگیری از انتشار این ویروس، آیین اقامه نماز میت به صورت محدود با حضور مسوولان فرهنگ و هنر، اهالی موسیقی ایران و خانواده او در مصلای اصلی بهشت زهرا به امامت حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات برگزار شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مراسم وداع با استاد شجریان

 

در مراسم صبح جمعه در بهشت زهرا (س) علاوه بر خانواده مرحوم شجریان، مسوولان فرهنگی چون سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمجتبی حسینی (معاون هنری)، محمد الهیاری (مدیر کل مرکز موسیقی) و علی مرادخانی (مدیرعامل موزه موسیقی)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) و همچنین هنرمندانی از جمله حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، داود گنجه ای، فردین خلعتبری، تهمورس پورناظری، وحید تاج، شهرام صارمی، علی سرابی، زیدالله طلوعی و… حضور داشتند.

 

همایون شجریان: رفتن پدر را باور ندارم/ مراسم تدفین استاد شجریان فردا (شنبه) برگزار می‌شود

 

همایون و رایان فرزندان شجریان و احمدعلی شجریان برادر زنده یاد شجریان و جمعی دیگر از بستگان این هنرمند نیز در این آئین حضور داشتند.

سالن تطهیر و قرائت نماز در بهشت زهرا به طور کامل در اختیار این برنامه قرار داشت.

 

این مراسم با اجرای عباس سجادی حوالی ساعت ۶ صبح و با انتقال پیکر محمدرضا شجریان به سالن قرائت نماز میت، آغاز شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی

 

استاد شجریان نشان داد برای همیشه زنده خواهد ماند

حسین علیزاده در سخنانی کوتاه در این مراسم تأکید کرد استاد شجریان نشان داد برای همیشه زنده خواهد ماند و فراموش نمی شود.

 

صدای ملت ایران فراموش نمی شود

داریوش پیرنیاکان سخنگوی خانه موسیقی و از دوستان نزدیک مرحوم شجریان هم در این مراسم گفت:واقعاً نای صحبت کردن ندارم من همیشه آرزو داشتم وقتی می میرم شجریان برایم آواز بخواند. او دماوند ایران است او تخت جمشید ایران است که من تا صبح گریه کردم و نخوابیدم. من به شما تسلیت می گویم و بدانید صدای ملت ایران فراموش نمی شود.

 

از شجریان درس عشق می گیریم

داود گنجه ای عضو هیات مدیره خانه موسیقی نیز در این برنامه بیان کرد : من برخلاف همیشه که هیجانی هستم امروز با تمام وجودم می گویم که خیلی خوشحالم محمدرضا شجریان در چهلمین روز شهادت مرد عدالت امام حسین (ع) دار فانی را وداع گفت.

 

او ادامه داد: شجریان یک انسان واقعی بود. من افتخار می کنم که امروز دست دکتر حسن عباسی( پزشک معتمد زنده یاد شجریان) را ببوسم و من امید دارم با رفتن شجریان عدالت در همه جا نهادینه شود. ما از او درس عشق می گیریم.

 

محمدرضا شجریان نماد ادبیات و موسیقی ایران بود

سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در حاشیه مراسم تشییع پیکر استاد محمدرضا شجریان درباره این شخصیت موسیقی دان ایرانی اظهار‌کرد: استاد شجریان در تاریخ هنر و موسیقی ایران جایگاه خاصی داشته و دارد، یکی از ویژگی های عمده ایشان این بود که حلاوت ادبیات را با شیرینی موسیقی ترکیب کرده بود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از ماندگاری ادبیات ایران، ادبیات کلاسیک و معاصر با موسیقی استاد شجریان در جان مردم جای گرفت، مردم ایران از دو گوش صدای استاد شجریان را می شنیدند، هم از طریق آوای موسیقی ایشان و هم حلاوتی که زبان شعر و ادبیات ایران داشت.

 

صالحی تأکید کرد: انتخاب های ایشان و فرصت هایی که برای ارتباط مردم با پیام ها و نکات محتوایی و حکمت ادبی ایران وجود داشت از طریق آواز و موسیقی او در دل مردم راه پیدا می کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدرضا شجریان را نماد ادبیات و موسیقی ایران خواند.

 

پیکر استاد شجریان به فرودگاه مهرآباد منتقل شد

بر اساس توضیحات همایون شجریان فرزند استاد آواز ایران، قرار است بعد از اقامه نماز بر پیکر محمدرضا شجریان، پیکر وی برای خاکسپاری به شهر توس مشهد منتقل و در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک سپرده شود.

 

خاکسپاری در شهر توس و در کنار مقبره فردوسی و آرامگاه اخوان ثالث خواست و وصیت محمدرضا شجریان بوده است. همایون شجریان: رفتن پدر را باور ندارم/ مراسم تدفین استاد شجریان فردا (شنبه) برگزار می‌شود.

 

توییت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراسم بدرقه استاد شجریان

وزیر فرهنگ و ارشاد پس از مراسم بدرقه پیکر استاد شجریان در صفحه خود در توییتر نوشت: همایون شجریان و خانواده استاد، با تمامی داغ و سوگ، دل نگران سلامت ملت ایران در ایام سخت کرونایی هستند. روح انسانی شجریان در خانواده بزرگوار او جاری است. دغدغه های خانواده هنر ایران را رعایت کنیم.

اخبار,اخبار فرهنگی,مراسم وداع با استاد شجریان

 

پیام تسلیت وزیر نفت در پی درگذشت استاد شجریان

بیژن زنگنه وزیر نفت در صفحه توییتر خود در پیامی به مناسبت درگذشت استاد شجریان نوشت:درگذشت نگین درخشان موسیقی اصیل ایرانی، هنرمند مبدع، استاد محمدرضا شجریان را به خانواده ارجمند ایشان، جامعه هنری و مردم بزرگ ایران که صدای ماندگار او در حافظه ایشان ثبت و ضبط شده تسلیت می گویم و از خدای متعال برای آن مرحوم غفران و آرامش ابدی مسئلت می کنم.

اخبار,اخبار فرهنگی,مراسم وداع با استاد شجریان

 

آمادگی مشهد برای استقبال از پیکر محمدرضا شجریان

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در یادداشتی اینستاگرامی، از آمادگی این شهر برای استقبال از پیکر محمدرضا شجریان و خاکسپاری او در توس نوشت.

همایون شجریان: رفتن پدر را باور ندارم

 

مراسم تدفین استاد شجریان فردا (شنبه) برگزار می‌شود 

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد اظهار‌کرد:  ساعت دقیق تدفین استاد شجریان اعلام نشده و در حال بررسی است.

 

مراسم تشییع استاد شجریان بدون مردم برگزار نمی‌شود

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=220707

برچسب ها

ثبت نظر

-