قیمت پراید در بازار امروز پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹

  • کد خبر : 255703
  • 15 آبان 1399 - 11:47
قیمت پراید در بازار امروز پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹

 

 

به گزارش نیوز: قیمت پراید در بازار امروز پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹ براساس مشاهدات میدانی به دست آمد که بر طبق آن این پراید همچنان با قیمت‌هایی بسیار غیرواقعی خرید و فروش می‌شود. البته این اختلاف قیمت زیاد سبب کاهش میزان معاملات این خودرو شده است. قیمت پراید هر روز بالاتر می‌رود. در ادامه قیمت پراید امروز پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹ را در جدول زیر می‌بینید.

قیمت پراید در بازار امروز پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹

قیمت پراید امروز ۱۵ آبان ۹۹/ قیمت خودروهای سایپا

نام خودرو قیمت اعلام شده توسط سایپا (تومان) قیمت خودرو در بازار آزاد (تومان)
پراید X111 ۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰
پراید X131 ۱۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰
پراید X132 ۱۲۳٫۰۰۰٫۰۰۰
تیبا X231 ۷۶٫۸۰۰٫۰۰۰ ۱۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰
تیبا ۲ ۹۵٫۴۲۶٫۰۰۰ ۱۵۹٫۰۰۰٫۰۰۰
ساینا ۹۲٫۹۲۸٫۰۰۰ ۱۵۴٫۰۰۰٫۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۳۰٫۰۱۵٫۰۰۰ ۱۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰
کوییک دنده ای دو رنگ (R) سفید_قرمز ۱۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰
سراتو ۱٫۰۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
رنو ساندرو استپ وی ۵۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰

لیزینگ کاری برای تحریک بازار خودرو

علی قاسمیان کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لیزینگ خودرو، گفت: لیزینگ در اصل کاری برای تحریک بازار خودرو است یعنی در بازار هایی که عرضه بیشتر از تقاضاست، برای اینکه مشتری را تحریک و ترغیب به خرید خودرو کنند و در نهایت برای اینکه محصولات خود را بفروشند، نمایندگی خودروسازان تسهیلاتی برای فروش خودرو قائل می شوند.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: اصولا برای لیزینگ، انواع خودرو جلوی چشم مشتریان است و تسهیلاتی را به مشتری می دهند تا فرد ترغیب به خرید خودرو شود. در بازار ایران، کار از تحریک گذشته  و به حدی تقاضا زیاد است که اگر خودروساز خودروی خود را جایی بیندازد، مشتری آن را روی هوا میزند.

قاسمیان تشریح کرد: لیزینگ برای زمانی که مشتری وجود دارد اما نقدینگی کم بوده، مفید است. در بازار ما تقاضا و نقدینگی زیاد است، هر چند نقدینگی نه تنها در بازار خودرو بلکه در دیگر بازارها مانند طلا، مسکن و … وجود دارد، که وجود این نقدینگی باعث از بین رفتن بازار می شود.

 

گزارش - لیزینگ خودرو

 

او با بیان اینکه نقدینگی در کشور بالاست و فلسفه لیزینگ در بازار خودرو معنا ندارد، ادامه داد: از طرفی خودروساز اگر بگوید که خودرو را با شرایط لیزینگی و قیمت گذاری دستوری بفروشم، باید سود زیادی ببرد. اگر سود بالای معقول هم داشته باشد با توجه به شرایط تورمی کشور و نیاز صنعت به نقدینگی، لیزینگ به صرفه نیست و ترجیح می دهند نقد بفروشند.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: در شرایط فعلی کشور که تقاضا زیاد است و خودروساز نرخ تورم قابل پیش بینی ندارد، لیزینگ نمی تواند بازار خودرو را خوب کند. باید کمک کرد تا تولید خودرو رونق پیدا کند و مسائل تحریم را باید حل کرد.

قاسمیان تشریح کرد: با رونق تولید، عطش تقاضا کم می شود و آن زمان اگر خودروساز خودرویی کم تقاضا داشته باشد می تواند لیزینگ کند.

 >>>بیشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=255703

ثبت نظر

-