قیمت پراید در بازار امروز پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹
قیمت پراید امروز ۱۵ آبان ۹۹/ قیمت خودروهای سایپا
نام خودرو | قیمت اعلام شده توسط سایپا (تومان) | قیمت خودرو در بازار آزاد (تومان) |
پراید X111 | — | ۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ |
پراید X131 | — | ۱۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰ |
پراید X132 | — | ۱۲۳٫۰۰۰٫۰۰۰ |
تیبا X231 | ۷۶٫۸۰۰٫۰۰۰ | ۱۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۹۵٫۴۲۶٫۰۰۰ | ۱۵۹٫۰۰۰٫۰۰۰ |
ساینا | ۹۲٫۹۲۸٫۰۰۰ | ۱۵۴٫۰۰۰٫۰۰۰ |
کوییک دنده ای | ۱۳۰٫۰۱۵٫۰۰۰ | ۱۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ |
کوییک دنده ای دو رنگ (R) سفید_قرمز | — | ۱۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ |
سراتو | — | ۱٫۰۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ |
رنو ساندرو استپ وی | — | ۵۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ |
لیزینگ کاری برای تحریک بازار خودرو
علی قاسمیان کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لیزینگ خودرو، گفت: لیزینگ در اصل کاری برای تحریک بازار خودرو است یعنی در بازار هایی که عرضه بیشتر از تقاضاست، برای اینکه مشتری را تحریک و ترغیب به خرید خودرو کنند و در نهایت برای اینکه محصولات خود را بفروشند، نمایندگی خودروسازان تسهیلاتی برای فروش خودرو قائل می شوند.
این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: اصولا برای لیزینگ، انواع خودرو جلوی چشم مشتریان است و تسهیلاتی را به مشتری می دهند تا فرد ترغیب به خرید خودرو شود. در بازار ایران، کار از تحریک گذشته و به حدی تقاضا زیاد است که اگر خودروساز خودروی خود را جایی بیندازد، مشتری آن را روی هوا میزند.
قاسمیان تشریح کرد: لیزینگ برای زمانی که مشتری وجود دارد اما نقدینگی کم بوده، مفید است. در بازار ما تقاضا و نقدینگی زیاد است، هر چند نقدینگی نه تنها در بازار خودرو بلکه در دیگر بازارها مانند طلا، مسکن و … وجود دارد، که وجود این نقدینگی باعث از بین رفتن بازار می شود.
او با بیان اینکه نقدینگی در کشور بالاست و فلسفه لیزینگ در بازار خودرو معنا ندارد، ادامه داد: از طرفی خودروساز اگر بگوید که خودرو را با شرایط لیزینگی و قیمت گذاری دستوری بفروشم، باید سود زیادی ببرد. اگر سود بالای معقول هم داشته باشد با توجه به شرایط تورمی کشور و نیاز صنعت به نقدینگی، لیزینگ به صرفه نیست و ترجیح می دهند نقد بفروشند.
این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: در شرایط فعلی کشور که تقاضا زیاد است و خودروساز نرخ تورم قابل پیش بینی ندارد، لیزینگ نمی تواند بازار خودرو را خوب کند. باید کمک کرد تا تولید خودرو رونق پیدا کند و مسائل تحریم را باید حل کرد.
قاسمیان تشریح کرد: با رونق تولید، عطش تقاضا کم می شود و آن زمان اگر خودروساز خودرویی کم تقاضا داشته باشد می تواند لیزینگ کند.