۳۰ درصد ترافیک پست را ‌ خریدهای اینترنتی تشکیل می‌دهند

  • کد خبر : 218735
  • 16 مهر 1399 - 20:36
۳۰ درصد ترافیک پست را ‌ خریدهای اینترنتی تشکیل می‌دهند

 

 

۳۰ درصد ترافیک پست را ‌ خریدهای اینترنتی تشکیل می‌دهند

نیوز: مدیرعامل شرکت پست گفت در دوران کرونا ۳۰ درصد از ترافیک پستی کشور به خریدهای اینترنتی اختصاص داشت.

سبحانی فر در ادامه با اشاره به تکمیل ۸۰ درصدی کدگذاری پروژه «جی نف» و بهره برداری طی یک سال و نیم آینده از این پروژه گفت: این طرح یکی از مهم ترین طرح های شرکت ملی پست است که با صدور کد شناسه مکان محور، دستگاه های بسیاری از مواهب این طرح بهره مند خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که در سال گذشته نیز موعد یک ساله ای برای بهره برداری از طرح جی نف اعلام شد، ولی همچنان این پروژه تکمیل نشده است، گفت: چهار مرحله مناقصه برگزار شد. افرادی که شرکت کردند عمدتا حائز توانمندی لازم برای انجام این پروژه تشخیص داده نشدند. از دو هفته پیش،  پنجمین مناقصه را برگزار کردیم و درنهایت توانستیم برای این پروژه پیمانکار تعیین کنیم و امیدواریم در موعد تعیین شده بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

پایگاه ملی نشانی مکان محور (GNAF) درواقع پروژه‌ای است با هدف تدوین و پیاده‌سازی یک استاندارد ملی برای نشانی که هدف اصلی آن تولید شرح نشانی استاندارد و یکتا برای کلیه اماکن مسکونی و تجاری در نقاط شهری و روستایی کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، با اعلام اضافه شدن دو هزار موتور برقی در یک ماه آینده به ناوگان پستی کشور گفت: در اجرای طرح اضافه کردن موتورهای برقی به ناوگان پستی کشور، چندین شرکت اعلام آمادگی کردند؛ ولی طی تست‌های انجام‌شده نتوانستند تاییدیه‌های لازم را کسب کنند. اخیرا یکی از شرکت‌ها مورد تایید قرار گرفته است که به زودی قرارداد این امر منعقد خواهد شد و با اعمال طرح‌های مورد نظر شرکت پست، به زودی به ناوگان پستی کشور اضافه می‌شوند.

وی افزود: اجرای طرح پهپاد پستی نیز که یکی از خبرهای سورپرایزی وزیر ارتباطات برای مردم بود، به‌دلیل الزامات خاص و نیاز به مجوزهای سازمان هواپیمایی، هنوز نتوانسته وارد مرحله اجرایی شود، اما با مشارکت چند شرکت دانش‌بنیان، بسترهای لازم برای اجرای این طرح نیز در حال فراهم شدن است.

سبحانی‌فر با اعلام آمادگی شرکت ملی پست برای ارائه خدمت نیابتی گفت: از حدود ۱۰ هزار خدمتی که دستگاه‌های مختلف دولتی به مردم می‌دهند، حدود ۲۴۰۰ خدمت مستلزم تبادل سند است. ۸۴۰ خدمت نیابتی توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است که حدود ۴۷۰ مورد آن توسط شرکت پست پوشش داده می‌شود. ارسال دسته چک، کارت عابر بانک، کارت سوخت، کارت ملی هوشمند و… از جمله این خدمات هستند.

با نیوز همراه باشید..

۱۰ ترفند برای افزایش فروش اینترنتی در وب سایت

خرید اینترنتی از شیفر، راهی برای دوری از کرونا

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=218735

ثبت نظر

-