خودروی سیویک هوندا مدل ۲۰۰۲ از دسامبر ۲۰۱۱ توسط این خودروساز ژاپنی در سراسر دنیا فراخوانده شده است که برای رفع عیب به نمایندگی های این شرکت مراجعه کنند و کیسه هوای راننده را تعویض نمایند. از سال ۲۰۱۴ هم فراخوان برای کیسه هوای سرنشین اعلام شده است.
شرکت هوندا در طول ۸ سال برای مالکان خودروها ۱۵ بار ایمیل فرستاده است و از راه های دیگری برای تماس با مشتریان استفاده کرده اما در این مورد هفدهم، راننده ای که در این حادثه جان خود را از دست داد مالک آن خودرو نبود و معلوم نیست که وی از معیوب بودن کیسه هوا باخبر بوده یا نه.
پیش از هفدهمین مورد، آخرین باری که کیسه هوای معیوب منجر به مرگ راننده هوندا سیویک مدل ۲۰۰۲ شده، ما ژوئن سال ۲۰۱۸ در باک آی ایالت آریزونا بوده است.
شرکت تاکاتا، بیش از ۱۰۰ میلیون کیسه هوا را به ۱۹ خودروساز دنیا فروخته است که ۶۳ میلیون آن در بازار ایالات متحده بوده است.
سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا می گوید انفجار کیسه هوای تاکاتا و پرتاب قطعات فلزی در اثر ماندن طولانی در دمای بالا و نوسان دمایی و رطوبت بالا اتفاق می افتد.
در ماه اوت، هوندا مجبور به پرداخت ۸۵ میلیون دلار برای پایان دادن به تحقیق و تفحص آمریکا روی کیسه هوای معیوب تاکاتا شد.
با نیوز همراه باشید..
مرگ جوان همدانی در تصادف رانندگی و فرار راننده
پراید حادثه آفرید / تصادف مرگبار در لنگرود