چین از آمریکا شکایت کرد

  • کد خبر : 218426
  • 16 مهر 1399 - 16:11
چین از آمریکا شکایت کرد

براساس این گزارش، ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست که به مشکلات اجتماعی و بشردوستانه در امریکا رسیدگی کند و خواستار قطعنامه ای در رابطه با موارد تبعیض نژادی در ایالات متحده شود.

وی دیروز خطاب به آمریکا در سازمان ملل گفت: “سرزنش دیگران، مشکلات شما را حل نمی کند یا شکست های شما را پنهان نمی کند. شما نمی توانید با سرزنش چین، وضعیت بد انسانی خود را پنهان کنید.”

نماینده دائم چین در سازمان ملل انتقادات آمریکا به نحوه مدیریت بیماری کرونا در چین را بی اساس دانست و اظهار داشت که آمریکا درحالی از دیگر کشورها انتقاد می کند که بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی به دلیل کووید- ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

گزارش دیگری از شینهوا حاکی است که چین دیروز در یک نشست سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعتراض علیه ممنوعیت دولت آمریکا علیه اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت، محدودیت های مذکور را ناقض مقررات این نهاد اعلام کرد.

چین دیروز در نشست سازمان جهانی تجارت اعلام کرد، اقدامات مذکور خلاف مقررات این سازمان بوده و خدمات تجاری بین المللی را محدود کرده و اصول اولیه و اهداف سیستم های تجاری چندجانبه را نقض می‌کند.

نماینده چین عدم ارایه مدرک از سوی آمریکا برای ادعاهایش در خصوص این اپلیکیشن ها را گواهی بر سوء استفاده این کشور از مقررات توصیف کرد.

دولت ترامپ با استناد به نگرانی های امنیت ملی، دستور داده است دانلود اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت که متعلق به شرکت های چینی بایت دنس و تنسنت هستند، در این کشور مسدود شوند اما قضات آمریکایی علیه اجرای فرمان رییس جمهور آمریکا رای داده اند.

آمریکا اعلام کرد به دنبال مقابله با ریسک های امنیت ملی است. دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که اطلاعات کاربران آمریکایی این اپلیکیشن ها ممکن است به دست دولت چین بیافتد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=218426

ثبت نظر

-