انتقاد یک اصولگرا ابوالقاسم رئوفیان از قالیباف : چه اصراری دارید در بین مردم حضور یابید؟

  • کد خبر : 218166
  • 16 مهر 1399 - 12:30
انتقاد یک اصولگرا ابوالقاسم رئوفیان از قالیباف : چه اصراری دارید در بین مردم حضور یابید؟

 

 

نیوز:به گزارش نیوز به نقل از برنا، ابوالقاسم رئوفیان ، دبیر کل حزب ایران زمین در رابطه با “دیدارهای مردمی برخی سران قوا در شرایطی که آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته است” گفت: دیدار های مردمی مسئولین بلند پایه نظام و مدیران ارشد و  سرکشی به نقاط محروم و پای درد ودل مردم نشستن به عنوان ولی نعمت و ارباب رجوع فی نفسه کار پسندیده و لازم چه بسا، وظیفه ای است که بی توجهی به آن بویژه از سوی روسای سه قوه، فرار از وظیفه و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است. اما همین کار پسندیده و ارزشی زمانی می شود، ناپسند و ضد ارزش و قطعا سفرهای استانی در شرایط ویژه کنونی که فضای حاکم بر کشور فضای کرونایی است و شاهدیم که، هزاران نفر از هموطنان عزیزمان هر روز مبتلا می شوند و هفته ای بیش از هزار نفر از همین مردمی که سینه چاک خدمتشان هستیم، روانه بهشت زهراهای کشور و خانواده های زیادی عزادار می شوند، کاری ناپسند، ضدارزش و خسارت بار است از جمله سفر های قالیباف.

 

ابوالقاسم رئوفیان - نیوز

 

ابوالقاسم رئوفیان ادامه داد: در شرایطی که دیدار ها منجر به تجمع می شود و امکان ابتلا به کرونا را افزایش می دهد ایا چنین اقدامی ارزش دارد؟ در محکمه عقل و وجدان  این امر محکوم است و باید از این دیدارها اجتناب کرد. دیدار رییس مجلس در بیمارستان امام خمینی را نظارگر بودم، او و اطرافیانش ماسک زده بودند اما فاصله اجتماعی رعایت نشده بود، البته در این چنین دیدارهایی نمی توان مردم  را به صف کرد،  در دیدار های مردمی این نوع الزامات نادیده گرفته می‌شود. لازم است در چنین شرایط حساسی از چنین دیدار هایی که تجمع و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی را به همراه دارد، اجتناب کرد.

 

قالیباف - نیوز

 

ابوالقاسم رئوفیان بیان کرد: قالیباف دیگر در جایگاه یک شخصیت حقیقی نیست او رییس یک قوه است، به عنوان رییس  مجلس باید شرایط را فرماندهی کند. گاهی زمان اقتضا می کند به خط مقدم جبهه برود و گاهی هم باید در بین مردم  حضور نیابد، ایا این درست است که او به استان خوزستان و مازندران سفر کند؟! مگر این دو استان نماینده ندارند؟! نمایندگان این استان ها می توانند انتقال دهنده مشکلات مردم به رییس مجلس باشند، قالیباف اگر می خواهد به مشکلات مردم  توجه کند راه کارش حضور در تجمعات و اجتماعات، نیست.

دبیر کل حزب ایران زمین با بیان اینکه مسئولان کشور باید باتوجه به اقتضائات برنامه ریزی کنند، گفت: سفرهای استانی و دیدارهای مردمی و بازدید از مراکز مختلف باید به اقتضای زمان باشد، به اقتضای‌ مکان، شرایط و نیازها باید تصمیم گیری شود. من نمی فهمم بازدید قالیباف از بیمارستان‌ امام خمینی براساس کدام ضرورت شغلی، تخصصی و به اقتضای چه امری صورت گرفت؟بیمارستانهایی که حتی خانواده های بیماران کرونایی اجازه عیادت بیمارانشان را ندارند چرا باید محل بازدید رئیس قوه مقننه قرار بگیرد این روزها بیمارستان ها فقط، محل حضور مداوم تیم های پزشکی و مسئولان بهداشت درمان و آموزش پزشکی است، آن هم ‌به اقتضای شغلشان و احساس مسئولیتی که می کنند نه محل حضور قالیباف، آنهم بدون اذن فرماندهی ستاد جنگ با کرونا. اینجا جبهه جنگ با کروناست و فرماندهان و افسران و جانبازان مبارزه با این دشمن بیرحم‌ را می طلبد.


جمهوری اسلامی به قالیباف: لطفا دست و پای روحانی را نبندید


ابوالقاسم رئوفیان - نیوز

 

رهبر فرزانه انقلاب خود را مکلف می دانند که دستورات و توصیه های ستاد مقابله با کرونا را بکار بگیرند و بارها هم بر همه تکلیف کرده اند که از تجمعات بپرهیزند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. قالیباف هم باید به دستور ات و توصیه های فرمانده این جبهه عمل، می کرد. سفرهای استانی هم باید به اقتضای شرایط صورت گیرد که فی الحال برخلاف اقتضا عمل می شود.

 

او ادامه داد: نباید رییس یک قوه، فضایی را ایجاد کند که دیگران هم در معرض خطر قرار بگیرند اگر او از ستاد ملی مقابله با کرونا کسب تکلیف کند، قطعا پاسخ ستاد منفی خواهد بود زیرا هم خود و هم دیگران را به خطر می اندازد.

ابوالقاسم رئوفیان آقای قالیباف شما چه اصراری دارید و چه ضرورتی است که در بین مردم حضور یابید؟

این فعال سیاسی خطاب به رییس مجلس بیان کرد:‌ آقای قالیباف شما چه اصراری دارید و چه ضرورتی است که در بین مردم حضور یابید؟ ایا فکر می کنید حرف های ناگفته ای وجود دارد که شما نمی دانید و در نتیجه این سفرها بر دانستنی های شما، افزوده می شود؟؟ و مجهولاتی بر شما معلوم می شود؟ ایا مردم مشکلاتی دارند تا شما سفر نکنید، برای شما مشخص نخواهد شد؟ ایا نسخه درمانی مردم فقط با سفر میسر است؟ مشکلات مردم در جامعه مشخص است. قالیباف بیان کند در این دو سفر استانی و دیداری که از بیمارستان امام خمینی  داشت، چه مسئله ای بر او روشن شد که تاکنون، نمی دانسته است؟

 

قالیباف - نیوز

 

ابوالقاسم رئوفیان تبلیغات انتخاباتی ضرورتی ندارد

او در رابطه با اینکه این ها تبلیغات انتخاباتی است، گفت: این دیدارها ضرورتی ندارد و به نوعی نمایشی است و افکار عمومی این ها را تبلیغات، تلقی می کنند. ایا پس از چند دوره  کاندید شدن هنوز قالیباف بنا دارد در انتخابات ثبت نام کند؟! هنوز مرکّب رای نمایندگان به قالیباف به عنوان رییس مجلس خشک نشده  که سودای دیگر را در سر داشته باشد، بعید است که قالیباف چنین بیندیشد.

دبیر کل حزب ایران زمین با بیان اینکه وعده هایی که قالیباف به مردم می دهد در اختیار قوه مقننه نیست، گفت: قول هایی که قالیباف در سفرهای استانی به مردم می دهد، در حوزه اختیار رییس جمهور یک کشور است. عدم‌ حضور رییس جمهور در آغاز سال تحصیلی هم اقدام مناسبی نبود و این انتقاد به او هم وارد است، متاسفانه دچار افراط و تفریط شده ایم. رییس مجلس نباید برخلاف پروتکل های ستاد ملی عمل کند  و نباید در حوزه وظایف دیگر قوا، ورود کند. مشکل جامعه اقتصادی است، باید برای گرفتاری های مردم چاره ای بیندیشند و از کارشناسان راه کار بگیرید. بعید می دانم در دیدارهای مردمی قالیباف و دیداری که با کانیوزن بیمارستان امام خمینی داشت، مسئله جدیدی مطرح شده باشد، مسئله ای که رئیس مجلس با خود بگوید چه خوب شد که در این سفر ناگفته هایی گفته و ناشنیده هایی، شنیده شد و نکته مهمی راکه ز آن غافل بودیم ‌بر ما معلوم شد؛خیر اینگونه نیست، مشکلات مشخص است.

 

نیوز

 

او در رابطه با هجمه نمایندگان به دولت برای لغو جلسه سران قوا به دستور ستاد ملی کرونا گفت: احتیاط شرط عقل است و روحانی به عنوان رییس یک قوه نباید در آن جلسه آن هم، در عمل به توصیه ستاد مقابله با کرونا بعد از حضور قالیباف در بیمارستان، حضور پیدا می کرد‌ منشا این نوع انتقاد برخی نمایندگان می تواند، از سر بغض و غرض باشد. نباید قضاوتها برخاسته از حب و بغض باشد و بدور از عقلانیت و خردورزی، بغضی را نسبت به کسی اعمال کنیم و یا به دور از محاسبات عقلانی و بر اساس احساسات، محبت و دوستی را ابراز کنیم. نباید انتقادهای ما غرض ورزانه باشد باید براساس شرع و فطرت پاک الهی و خرد انسانی رفتار کرد.

 

خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=218166

ثبت نظر

-