کلاهبرداری حرفه ای با ترفند کارت خوان سیار در کرج

  • کد خبر : 217446
  • 15 مهر 1399 - 18:41
کلاهبرداری حرفه ای با ترفند کارت خوان سیار در کرج

به گزارش نیوز، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده و درخواست استفاده از کارت‌های بانکی به‌جای پرداخت نقدی، شاهد افزایش کلاهبرداری از طریق کارت‌های بانکی و سرقت اطلاعات مهم کاربران هستیم .

رئیس پلیس فتا البرز افزود: نصب قطعات سخت‌افزاری اسکیمر بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان ازجمله شگردهای رایج در این ایام به شمار می‌رود.

سرهنگ اقبالی گفت: اسکیمر قطعه‌ای سخت‌افزاری است که در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه‌های کارت‌خوان نصب‌شده و تمامی اطلاعات ذخیره‌شده در نوار مغناطیسی سیاه‌رنگ کارت‌های بانکی را به سرقت برده و به طریق مختلف در اختیار فرد مجرم قرار می‌دهد.

او افزود: یکی از لازمه‌های حفظ امنیت اطلاعات بانکی، انجام عملیات بانکی توسط مشتری است بنابراین هنگام از استفاده از دستگاه کارت‌خوان، سعی کنید رمز بانکی را خودتان وارد کرده و از در اختیار قرار دادن به دیگران جداً خودداری کنید.

کلاهبرداری با ترفند کارت خوان سیار در کرج

سرهنگ اقبالی با اشاره به کارت‌خوان‌های سیار گفت: هرچند امکان نصب اسکیمر بر روی همه دستگاه‌های کارت‌خوان وجود دارد ولی ازآن جایی ‌که کارت‌خوان‌های ثابت دارای جا و مکان ثابتی هستند بنابراین در صورت وجود هر نوع سوءاستفاده، امکان پیگیری موضوع وجود خواهد داشت.

او افزود: اما این موضوع در خصوص کارت‌خوان‌های سیار کمی متفاوت بوده و در صورت وقوع کلاهبرداری پیگیری موضوع کمی سخت خواهد شد.

رئیس پلیس فتا البرز در ادامه به وارد کردن رمز توسط مشتری اشاره کرد و گفت: اگر همه هم‌ وطنان عبارت الزاماً رمز توسط مشتری وارد شود را رعایت کنند حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه، امکان سوءاستفاده وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=217446

ثبت نظر

-