خیز پالایش یکم برای سوددهی/ صندوق ETF دوم به سهامداران خود چقدر سود داد؟

  • کد خبر : 217197
  • 15 مهر 1399 - 15:43
خیز پالایش یکم برای سوددهی/ صندوق ETF دوم به سهامداران خود چقدر سود داد؟

خیز پالایش یکم برای سوددهی/ صندوق ETF دوم به سهامداران خود چقدر سود داد؟


نیوز :

​در معاملات سه شنبه ۱۵ مهر ماه، علی رغم ممنوع بودن نیمی از نمادهای عضو صندوق ETF دوم موسوم به پالایش یکم، سایر نمادها در صف خرید قرار گرفتند تا ارزش پرتفوی این صندوق همچنان در مسیر کاهشی قرار گیرد.

به گزارش نیوز به نقل از جماران، جدول زیر نمایانگر نوسانات سهام شرکت هایی است که در صندوق ETF پالایش یکم (دارا دوم) حضور دارند. 

بازگشایی ۴ شرکت پالایشی در روزهای گذشته و کاهش قیمت هر سهم این شرکت ها نسبت به آخرین قیمت ها ریسک خرید واحدهای صندوق ETF دوم را افزایش داده است به گونه ای که با در نظر گرفتن تخفیف اعمال شده از سوی دولت، قیمت فعلی سهام شرکت های پالایشی همانند دارایکم چندان جذاب به نظر نمی آید اما در اولین روز کاری بازار بورس(شنبه ۱۲ مهر) در هفته جاری، افزایش قیمت سهام نمادهای این صندوق موجی از امیدواری را بین خریداران واحدهای ETF دوم ایجاد کرد که در روزهای بعد روند رشد آن ادامه نیافت تا جایی که نیمی از نمادهای این صندوق در حالت معاملاتی ممنوع  و نیم دیگر در صف فروش قرار گرفتند اما در معاملات امروز دو نماد این صندوق در صف خرید قرار گرفتند.

اگرچه قیمت هر سهم پالایشگاه تهران و پالایشگاه تبریز همچنان پایین تر از نرخ تخفیفی دولت قرار دارد و در صورت تداوم این رنج منفی، خرید آن سودی برای خریداران واحدهای ETF دوم در پی نخواهد داشت اما ارزش هر سهم پالایشگاه اصفهان توانست در روزهای اخیر خود را به بالاتر از قیمت تخفیفی برساند تا در کنار نماد«شبندر» تنها کورسوی امید خریداران واحدهای این صندوق باشد.








نام شرکت بورسی ارزش هر سهم امروز(تومان)  میزان تغییرات نسبت به روز قبل قیمت تخفیفی هر سهم(تومان)
شبندر ۳۶۰۰ ۰٫۴۵% + ۲۷۵۲
شبریز ۲۹۸۴ ۲٫۱۹% + ۳۰۲۰
شپنا ۲۵۰۸ ۰%   ۲۴۴۳
شتران ۲۲۳۲ ۰%   ۲۵۱۳

بخشی از سهام این شرکت ها که در اختیار دولت است در قالب صندوق ETF با تخفیف ۳۰ درصدی به متقاضیان واگذار شد که مهلت پذیره نویسی این صندوق تا یک شنبه ۳۰ شهریور ماه تمدید شده بود.

واحدهایETF دوم حداکثر تا یک ماه پس از آخرین روز عرضه خود، به قیمت روز قابل خرید و فروش خواهند بود.


این مطلب برایم مفید است




۷


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=217197

ثبت نظر

-