اختصاصی| تاثیر روابط دوستانه در روند بهبود و درمان سرطان سینه

  • کد خبر : 217104
  • 15 مهر 1399 - 14:41
اختصاصی| تاثیر روابط دوستانه در روند بهبود و درمان سرطان سینه
به گزارش سرویس ترجمه نیوز، در این مطلب ۶ خانم، تجربه های خود را درباره نحوه تاثیرگذاری روابط دوستانه در درمان سرطان سینه با شما در میان می‌گذارند. 
 
این خانم ها ثابت کرده اند که روابط دوستانه و اجتماعی می تواند در شرایط دشوار از انسان ها حمایت کند و موجبات آسودگی خاطر را فراهم نماید.
 
وقتی نوبت به کنار آمدن با واقعیت تلخ تشخیص سرطان سینه و بررسی موارد احتمالی درمان می رسد، وجود یک سیستم حمایتی بیش از پیش حس می شود.
 
در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ بروی زنان مبتلا به سرطان سینه انجام شد، میران مرگ و میر یا بازگشت بیماری در افرادی که دایره اجتماعی گسترده تری داشتند (مانند دوستان، اعضای خانواده، والدین و مردم)نسبت به کسانی که از نظر اجتماعی منزوی و گوشه گیر بودند، کمتر بود.
 
کسانی که به دبنال حمایت مازاد هستند، می توانند از برنامه BC Healthline کمک بگیرند. این برنامه مجانی به کاربران این امکان را می دهد که آزادانه به گروه های دیگر ملحق شده و در مباحث آنلاین شرکت کنند، با اعضای جامعه ارتباط نزدیک تری برقرار کنند و به این ترتیب دایره اجتماعی خود را گسرتش دهند، بعلاوه می توانند آخرین اخبار مربوط به سرطان سینه و تحقیقات انجام شده در این زمینه را نیز دریافت کنند.
 
از کاربران این برنامه سوال کردیم که چطور عضویت در این برنامه به آنها کمک کرده که راحتر با بیماری سرطان سینه کنار بیایند. در ادامه نظر ۶تن از آنها را با شما به اشتراک می گذاریم.
 
۱٫راهنمایی و آگاهی بخشی درباره مراحل پیش رو
 
دوستان در این برنامه اتفاقاتی که در جریان درمان سرطان سینه رخ خواهد داد را به اشتراک می گذارند، از تشخیص گرفته تا عمل و عوارض جانبی. شنیدن این داستان ها بسیار خوب است، زیرا باعث می شود که با آمادگی بیشتر به استقبال مراحل بعدی بروم.
 
۲٫ عشق و تشویق
 
سفر من تقریبا یک سال پیش آغاز شد و خانواده دوست داشتنی ام از همان روز اول از من حمایت کردند. خواهری دارم که هرروز بمن پیام می داد و هیچ وقت از حالم غافل نبود. تمام دوستان و همکارانم با عشق و تشویق به ادامه راه از من پشتیبانی کردند.
تمامی کانیوزن بخش درمان سرطان، واقعا انسان های دلسوز و پایبند به اصول کاری هستند و از هیچ کمی فروگذار نمی کنند. حتی کلیسایی که همیشه در آن عبادت می کنم هم، شروع به برگزاری مراسم دعا در فیسبوک کرد تا من هم بتوانم با آنها همراه شوم. 
 
درنهایت با این برنامه آشنا شدم، تمامی خانم های گروه تجربیاتشان را باهم به اشتراک می گذارند. روند درمانی یکی از آنها از من عقب تر است، خیلی خوشحالم که می توانم اطلاعاتم را در اختیارش قرار دهم.
اندی بلیک
 
۳٫بررسی های منظم
دوستان زیادی به کمک شتافته اند. آنها همیشه برایم دعا می کنند و بابررسی های منظم جویای احوالم هستند. از طریق این برنامه اطلاعات خوبی بدست آورده ام که در روند درمان بسیار کمک حالم بوده است.
دوریس تری
 
۴٫ حرکات کوچکی که تاثیرات بزرگی دارند
امروز دوستانم دو شلوار راحتی و یک لباس خواب برایم فرستاده اند. فکر کنم بعد از عمل خیلی بدردم بخورد.
میشل
 
۵٫ پذیرش بی چون و چرا
خواندن پست ها و داستان های دیگران کمک شایان توجهی بمن کرده، حس اینکه مرا همانطورکه هستند قبول دارند واقعا بی نظیر است.
هلملی
 
۶٫ دانش ارزشمند
در ابتدا نمی توانسنم این حجم از اطلاعات که از منابع مختلف تهیه می شد را هضم کنم، اما بعد از آن مرحله، دوستی، عشق،  دانش و حمایت ارزشمندی در میان ما رد  وبدل می شود. از تک تک شما سپاسگزارم.
 
منبع: healthline

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=217104

ثبت نظر

-