مطهری: شادی مردم در ایران اشک ما را درآورد

  • کد خبر : 216966
  • 15 مهر 1399 - 13:09
مطهری: شادی مردم در ایران اشک ما را درآورد

به گزارش نیوز، حمید مطهری، دستیار مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی و مربی سرخپوشان یکی از عوامل صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا بود. او در کنار سایر اعضای کادر فنی، عصای دست یحیی شد و در حساس‌ترین دقایق بازی‌های این تیم، مهم‌ترین نکات ممکن را به گل‌محمدی می‌گفت تا سرمربی جوان تیم برای ایجاد هر تغییری در زمین بازی ذهنش باز باشد.

مربی و بازیکن ایرانی نیاز به اعتماد دارند
به همین بهانه دقایقی با مطهری به صحبت پرداختیم. او در ابتدا گفت: «به همه پرسپولیسی‌ها، این افتخار بزرگ را تبریک می‌گویم. بار دیگر این موضوع ثابت شد که بازیکن و مربی ایرانی برای آنکه رؤیا‌های یک ملت را محقق کنند، نیاز به اعتماد و امکانات دارند. ما در فضایی دوستانه و آرام، کاری کردیم که همه طرفداران‌مان افتخار کنند. این پیروزی و موفقیت را می‌توانیم به همه مردم ایران هدیه دهیم زیرا اعضای تیم پرسپولیس نیز بخشی از بدنه مردم این کشور هستند.»

شاهکار خلق کردیم
مطهری حرف‌هایش را این‌طور ادامه داد: «کاری که پرسپولیس کرد، برای همیشه در تاریخ ماندگار می‌شود. ما ۳ روز یک‌بار بازی کردیم. چند بازیکن مصدوم داشتیم و نسبت به ۲ بازی ابتدایی، تغییراتی در ترکیب و اسکلت اصلی تیم‌مان به وجود آمده بود، اما بچه‌ها با غیرت و تلاش و تعصبی که داشتند، یک شاهکار بزرگ را خلق کردند. آن‌ها نشان دادند هر کاری از دست‌شان برمی آید و تنها نیاز به حمایت و دریافت انرژی‌های بیشتر دارند تا خودشان را ثابت کنند.»

به خاطر شادی مردم اشک ریختیم
مربی پرسپولیس با اشاره به جشن‌های خیابانی که در شهر‌های مختلف کشورمان به راه افتاد، افزود: «از این اتفاق واقعاً خوشحالیم. بعد از بازی با النصر عربستان، وقتی به هتل رسیدیم، به تماشای این جشن بزرگ نشستیم. چه افتخاری از این بالاتر که مردم کشورت را این‌طور شاد کنی و چه خوشحالی بالاتر از اینکه ایرانی‌ها را تا این حد خوشحال ببینی. ما با دیدن این لحظات و شادی مردم، در دوحه قطر اشک می‌ریختیم، چون خدا به ما این عزت را داد که مسبب شادمانی مردم و به راه افتادن این جشن‌های خیابانی در شرایط بسیار بد اقتصادی شویم.»

شرایط خاصی را تجربه کردیم
از مطهری در مورد عملکرد بازیکنان در دیدار آخر با النصر هم پرسیدیم که اضافه کرد: «هرکس که بازی را دید، می‌تواند در این مورد قضاوت کند. بازیکنان ما مثل یک قهرمان جنگیدند و از جان‌شان برای رسیدن به پیروزی استفاده کردند. در طول ۹۰ دقیقه و همچنین دو وقت اضافه، شرایط خاصی را تجربه کردیم ولی خدا خواست تا در نهایت به فینال برسیم. در نهایت، با انتخاب بهترین و باروحیه‌ترین بازیکنان برای زدن ضربه پنالتی، بازی را بردیم. جا دارد از حامد لک هم تقدیر کنیم که یک پنالتی سخت و به موقع را مهار کرد.»

محرومیتی که ما را شوکه کرد
او افزود: «بگذارید یک ماجرایی را برای تان تعریف کنم. حدود ۲۵ دقیقه مانده به شروع جلسه فنی، افشین پیروانی با من و یحیی تماس گرفت و گفت عیسی آل‌کثیر محروم شده است. یک لحظه خودتان را به جای ما بگذارید؛ همه برنامه‌های‌مان به هم ریخت و مشکل دیگر این بود که باید روحیه بازیکنان را بالا نگه می‌داشتیم. بالاخره عیسی بازیکن کوچکی برای پرسپولیس نبود، او واقعاً برای تیم زحمت‌کشید و در کنار سایر بازیکنان، باعث صعودمان به نیمه‌نهایی شد ولی با این حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا، همه شوکه شدیم. در آن زمان، باید دو کار را انجام می‌دادیم، اول اینکه فوراً با شرایط کنار بیاییم و در ثانی ترکیب را تغییر بدهیم. ما این کار‌ها را به سرعت انجام دادیم در جلسه فنی بود که برخی بازیکنان موضوع محرومیت را متوجه شدند. یعنی طوری مدیریت کردیم که در آن جلسه، هیچ بازیکنی احساس کمبود نکند. خدا را شکر که مهدی عبدی در زمین بود و گل تساوی را زد تا جای خالی عیسی را پر کند. همه بازیکنان به خاطر این محرومیت، بیشتر از حد توان‌شان دویدند و خیلی از مسائل را ثابت کردند.»

برای فینال برنامه‌ریزی می‌کنیم
مطهری ادامه داد: «حالا دیگر باید منتظر فینال لیگ قهرمانان آسیا باشیم. روز ۲۹ آذر باید در فینال مقابل نماینده شرق آسیا به میدان برویم که بدون تردید کارمان سخت است ولی مطمئن باشید برای فینال برنامه‌ریزی درستی می‌کنیم تا بار دیگر برای کشورمان افتخار جدیدی به دست بیاوریم. حق این تیم بود که به فینال برسد و خدا را شکر توانستیم حق‌مان را بگیریم. هنوز کارمان تمام نشده و باید منتظر اتفاقات بهتری باشیم.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216966

ثبت نظر

-