۳ خبر مهم بازار سکه /سیگنال سکه‌بازان به دلار

  • کد خبر : 216829
  • 15 مهر 1399 - 11:31
۳ خبر مهم بازار سکه /سیگنال سکه‌بازان به دلار

به گزارش نیوز، روز گذشته سکه با شدت زیادی در مسیر صعودی قرار گرفت و با بیش از ۴ درصد رشد به حوالی ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. هیچ‌کدام از سایر دارایی‌ها در روز دوشنبه چنین بازدهی را تجربه نکردند. دلار هم روز دوشنبه با سرعت آرام‌تری نسبت به سکه رشد کرد و حدود ۲٫۶ درصد افزایش را ثبت کرد. گرم طلا هم حدود ۳ درصد افزایش یافت. تنها بازار منفی روز دوشنبه هم بازار سهام بود شاخص کل بورس کمی بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

سیگنال سکه بازان به دلار

گفته می‌شود که سکه بازان از انتهای روز دوشنبه خریدهای  خود را افزایش دادند. عده‌ای باور داشتند این اتفاق نشان‌دهنده آن است که معامله گران سکه به شروع افزایشی دلار در روز جاری امیدوار هستند. بااین‌حال، طلای جهانی هم در شروع بازارهای جهانی حرکت افزایشی داشت و این مساله می‌تواند منجر به ثبت قیمت‌های بالاتر در بازار سکه شود. از نگاه گروهی از فعالان، سکه امروز به‌سوی سقف انتهای هفته گذشته یعنی کانال ۱۵ میلیون تومان حرکت خواهد کرد. سکه در این نقطه می‌تواند با افزایش فروش هم مواجه شود. بااین‌حال، همه‌چیز بستگی به واکنش دلار به مرز ۳۰ هزار تومان خواهد داشت. َ

روند بهای سکه 14 مهر 99

قیمت سکه در معاملات فردایی

در بازار سکه نیز همانند بازار دلار در کنار بازار نقدی اتاق‌های معاملاتی شکل‌گرفته است تحت عنوان بازار فردایی. در این اتاق‌ها معاملات به‌صورت کاغذی انجام می‌شود و فقط مابه‌التفاوت قیمت‌ها به‌صورت ریالی تسویه می‌شود. درواقع اگر قیمت بسته‌شده سکه در معاملات نقدی پایین‌تر یا بالاتر از قیمت فردایی باشد خریدار و فروشنده فقط تفاوت رقم نقدی با رقم توافق شده در فردایی را به یکدیگر پرداخت می‌کنند.

در معاملات فردایی که برای روز سه‌شنبه انجام‌شده قیمت نسبت به قیمت بسته نقدی در بازار روز دوشنبه بالاتر بوده است. این معاملات نشان از انتظار معامله گران فردایی برای افزایش قیمت در بازار نقدی است؛ اما برخی فعالان بازار می‌گویند نقدی کارها متفاوت از معامله گران فردایی کار می‌کنند و آنان امروز به سه خبر توجه دارند وضعیت ترامپ پس از ترخیص از بیمارستان، قیمت دلار و قیمت اونس طلا.

سه خبر مهم برای بازار سکه

دونالد ترامپ پس از سه روز بستری در بیمارستان نظامی والتر رید به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، ترجیح داد ادامه درمان را در کاخ سفید دنبال کند. او س از ترخیص به سؤالات خبرنگاران پاسخ نداد اما می‌خواهد ترخیص خود از بیمارستان را به داروهای کشف‌شده در دولت خود نسبت دهد. تا علاوه بر توان احیا اقتصاد، تدبیر خود در مدیریت کرونا را پیش چشم رأی‌دهندگان به رأی بگذارد.

برخی معامله گران بازار سکه به دلایلی خبر سلامتی ترامپ را در این چند روز فعالانه دنبال کرد زیرا تصور می‌کند با افزایش شانس ترامپ روند بازار پر نوسان خواهد ماند.

قیمت دلار و طلا نیز به‌عنوان پایه‌های تعیین‌کننده ارزش ذاتی سکه بیش از گذشته در تیررس معامله گران هستند. طلا دیروز توانست در کانال ۱۹۰۰ بسته شود و دلار نیز در مرز ۳۰ هزار قصد دارد دوباره بخت خود را برای تغییر کانال به آزمون بگذارد؛ اما نکته مهم درباره قیمت سکه پیش‌خور کردن این افزایش‌ها است. فلز گران‌بها برای ماندن در سطوح کنونی نیازمند قیمت‌های بالاتر که فعلاً در دسترس نیست. در بازار سکه مشهور است دلار و طلا پایه این قطعه گران‌بها برای قرارگیری در سطوح قیمتی هستند اگر سکه بدون این دو به سطوح جدید پرش کند هر چه این پرش بلند باشد باز به همان سطحی بازمی‌گردد که این پایه‌ها ایستاده‌اند. پرش‌های اخیر سکه بدون استفاده از این پایه‌ها است پرسش این است که هیجان معامله گران تا چه زمانی می‌تواند از پرش سکه حمایت کند. آیا پایه‌ها متناسب با این پرش رشد می‌کنند یا سکه آماده فرود می‌شود؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216829

ثبت نظر

-