جزئیات عزاداری زائران در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر : 216700
  • 15 مهر 1399 - 10:11
جزئیات عزاداری زائران در حرم مطهر رضوی

به گزارش ، رنگ و بوی اربعین حسینی یک بار دیگر مشهدالرضا(ع) را فراگرفته و البته این بار، شرایط با تمامی سال‌ها متفاوت است و اربعینی متفاوت امسال در مشهدمقدس رقم خواهد خورد.

اربعینی که به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا باید با رعایت پروتکل‌های ویژه بهداشتی برگزار شود و سبک و سیاقی ویژه و منحصربفرد برای خود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ اهدای پرچم امام رضا (ع) به موکب‌داران عراقی

در این میان نهادها و ارگان‌های مختلف پای کار آمده‌اند تا اربعین امسال در مشهدالرضا(ع) به ویژه در حوزه فضاآرایی شهری با سبک و سیاق مناسبی برپا شود.

فضاآرایی شهری

علیرضا صحراگرد؛ مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در این زمینه اظهار داشت:  از جمله برنامه‌های این معاونت در راستای فضاآرایی شهر می‌توان به تعویض کل پرچم‌های پل‌ها و میادین به رنگ مشکی اشاره کرد.

وی افزود: یکی از مباحث مهم در این زمینه پاک‌سازی و شست و شوی شهر است که در این زمینه هماهنگی جهت شست و شو عرصه میدان شهدا و پیش بینی بیش از ۲۰۰ نفر کارگر برای خدمات دهی عرصه شهدا، خیابان آیت الله شیرازی، خیابان امام رضا(ع) و طبرسی انجام شده است.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: هماهنگی جهت انتقال وضو خانه سیار به عرصه شهدا وهماهنگی جهت همکاری در برگزاری نماز اربعین درعرصه شهدا از دیگر برنامه های معاونت به مناسبت اربعین حسینی است.

آستان قدس با قوت پای کار است

وحید موسویان؛ جانشین بنیاد کرامت رضوی نیز در مورد برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام افزود: به همت مرکز کانون‌های خدمت رضوی، برای نخستین‌بار، در شب شهادت امام رضا(ع) و در ۳۱ نقطه از کشور، اجتماع عزاداران امام رضا(ع) با حضور خادمیاران رضوی برپا خواهد شد.

موسویان گفت: آستان قدس رضوی در سراسر کشور بیش از ۱۰۰ هزار خادمیار فعال دارد که در شب شهادت امام رضا(ع) با رعایت دستورهای بهداشتی حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: مرکز جامع مشاوره رشد و توانمندی‌سازی آستان قدس رضوی نیز در دهه پایانی ماه صفر به صورت حضوری به زائران حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی مشاوره تخصصی با محوریت خانواده و فرزندآوری ارائه می‌دهد. این مشاوره برای خادمان حضرت رضا(ع) به صورت مجازی ارائه می‌شود.

حرم رضوی مهیای اربعین حسینی

حرم رضوی نیز امسال با شمایلی خاص مراسم اربعین را برگزار خواهد کرد و تمامی پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک اولویت در این مراسم رعایت خواهد شد.

قرار است قریب به ۲ میلیون ماسک در این ایام برای رعایت بهتر و بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توزیع شود و از سوی دیگر در صحن‌های حرم منور رضوی نیز نظارت‌های شدیدتری صورت گیرد.

مراسم روضه‌خوانی نیز به صورت کامل در محیط‌های روباز حرم رضوی برپا خواهد شد و از سوی دیگر آستان قدس رضوی حمایت از ساماندهی و برپایی روضه‌های خانگی را به عنوان یک اولویت جدی دنبال می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216700

برچسب ها

ثبت نظر

-