عربستان قیمت نفت را پیش بینی کرد

  • کد خبر : 216505
  • 15 مهر 1399 - 7:40
عربستان قیمت نفت را پیش بینی کرد

عربستان قیمت نفت را پیش بینی کرد

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، پیش بینی قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه نفت برنت از سوی عربستان سعودی از آنچه عوامل بنیادین بازار نشان می دهند، بسیار خوش بینانه تر به نظر می رسد. اما حتی قیمت ۵۰ دلار هر بشکه نفت برنت برای کاهش کسری بودجه عربستان سعودی کافی نخواهد بود. مقامات سعودی به تاثیر پاندمی ویروس کرونا روی وضعیت فاینانس این کشور اذعان کرده اند. رییس رگولاتور پولی عربستان سعودی اخیرا اظهار کرده که دورنمای مالی امسال نامعلوم مانده است.

صندوق بین المللی پول در ژوییه اعلام کرد کاهش قیمت و تولید نفت به صادرکنندگان نفت خاورمیانه و شمال آفریقا به شدت آسیب زده و مجموع درآمد این کشورها امسال ۲۷۰ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ سقوط می کند.

عربستان سعودی بزرگترین اقتصاد منطقه خلیج فارس به شمار می رود و اگرچه شدیدترین لطمه را از شیوع پاندمی ویروس کرونا ندیده ولی تحت تاثیر مجموعه ای از عوامل بنیادین بازار نفت و این پاندمی قرار گرفته است. این کشور در سه ماهه دوم امسال ۲۹ میلیارد دلار کسری مالی ثبت کرد و برخی تدابیر ریاضتی را به اجرا گذاشت که البته ریاض تاکید دارد که ریاضتی نیستند. سه برابر شدن مالیات ارزش افزوده، لغو کمک هزینه زندگی و به تاخیر افتادن بخشی از تصمیمات هزینه عمومی و لغو سایر هزینه ها از جمله این موارد بوده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال اگر محاسبات تحلیلگران گلدمن ساکس صحیح باشد، به نظر می رسد عربستان سعودی بر این باور است که قیمت نفت بزودی بهبود پیدا خواهد کرد.

بانک گلدمن ساکس به دورنمای قیمت نفت خوش بین بوده و انتظار دارد روند بهبود قیمتها از سال میلادی آینده با متوازن شدن وضعیت عرضه و تقاضا، آغاز شود. با این همه محدودیتهای جدیدی که هفته گذشته در اروپا وضع شد، ممکن است به معنای آن باشد که این پیش بینی به واقعیت نخواهد پیوست. بهای نفت برنت در پایان معاملات هفته گذشته پایین ۴۰ دلار در هر بشکه بسته شد و با توجه به افزایش تدریجی تولید نفت لیبی، ممکن است مدتی طول بکشد تا قیمت نفت بهبود پیدا کند.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216505

ثبت نظر

-