اصحاب رسانه سانسور خبری اربعین را بشکنند/ اربعین نماد پیروزی ما در جنگ نرم است

  • کد خبر : 216394
  • 15 مهر 1399 - 2:53
اصحاب رسانه سانسور خبری اربعین را بشکنند/ اربعین نماد پیروزی ما در جنگ نرم است

به گزارش ، حجت الاسلام محمدشجاعی، مؤلف و پژوهشگر حوزه مهدویت که مهمان مهیار عبدالهی در برنامه «روبه راه» شبکه قرآن گفت: امام حسین(ع) همیشه امام حسین(ع) بوده است. چطور شده است که بعد از اینهمه سال حماسه ای رخ داده است که همه تحلیل گران از تفسیرآن عاجز هستند. چطور ممکن است چنین اجتماعی که تضاد هم دارند در کنار یکدیگر در اربعین بدرخشند. مردم به معرفتی از امام رسیده اند که در طول تاریخ بی نظیر بوده است. از همه ملل و مذاهب شیفته ایشان شده اند.

وی ادامه داد: در طول سالهای اخیر در تمام دنیا عزاداری برای سیدالشهدا برگزار می شود. اتفاقی که رخ داده است و باید از آن درس بگیریم فهم امام بدون حضور در آن است. حضور شخص امام در بین مردم وقتی مردم فهمی از ایشان ندارند در طول تاریخ قربانی بسیاری داده است. وقتی مردم فهمی از امام ندارند فایده ای ندارد. پیامبر(ص)، امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س) در بین مردم هستند اما مردم فهمی نسبت به ایشان ندارند. همگی در غربت و مظلومیت کشته شدند در حالی که در میان مردم بودند. بنابراین شخص امام بدون فهم داشتن و درک داشتن از او نمی تواند کارایی داشته باشد. پیامبر(ص) را به اندازه ای آزار می دهند که می گوید هیچ پیغمبری به این اندازه اذیت نشده است.

او افزود: در طول تاریخ هیچ وقت به اندازه برهه انقلاب اسلامی قدر امام معصوم را ندانسته اند. تمام مقدمات طی شد و به انقلاب اسلامی رسید. مشخصه اصلی انقلاب اسلامی حضور و حاکمیت امام است. بدون امام انقلاب معنا و استمرار ندارد. در مورد ۱۳ معصوم قبلی آنها را در مقابل چشم محبین کشتند. کسانی که ادعا می کردند دین پیغمبر را دارند و فرزندان پیغمبر را کشتند. در انقلاب اسلامی به یک جانشین برحق امام توهین می شود و انقلاب می شود. مردم برایشان سخت است که به نائب امام زمان توهین شود و ساکت بمانند.

وی اظهارداشت: مردم امام را نائب امام زمان می دانند و بدانید اگر خود امام زمان بیاید مردم چه خواهند کرد. اگر قدر امام دانسته شد یعنی جهان برای ظهور آماده است. در اربعین مردم دارند به امامت می رسند وقدر امام را می دانند. احساس کمبود امام را دارند. بزرگان مسیحیت و ادیان دیگر وقتی به قبر مطهر امام حسین(ع) می رسند سجده می کنند. ما سجده نمی کنیم اگر باشد سجده شکر است. ببینید چه اتفاقی در دنیا رخ داده است که همه قدر امام را می دانند. آن منجی موعود که در کتاب های آسمانی همه ادیان وجود دارد از نظر شخصیت و شکل ظاهری با یکدیگر تطبیق دارد.

حجت الاسلام شجاعی بیان کرد: همه کتاب های آسمانی مژده موعود جهانی را داده اند. دنیا در حال اماده شدن است و آنچه در اربعین دیده می شود غلبه امام برقلب ها و عشق به امام است. مغناطیس حاکمیت امام از سرتاسر دنیا مردم را به اربعین می کشاند.اجتماع عامل مشترک می خواهد. قدرت امامت است که عامل مشترک جمع شدن مردم دور یکدیگر است. در طول تاریخ هرگز سابقه نداشته است که به اندازه این دوران مردم کره زمین قدر امامت را بدانند. گاهی در تاریخ ۷۰ پیغمبر را کشته اند و آب از آب تکان نخورده است. اربعین در حال آماده سازی کره زمین است تا به جای حسین از پسر او تبعیت کنند.

وی ادامه داد: اربعین در ذات آماده سازی مردم برای ظهور امام زمان است. امام زمان وقتی می خواهد خود را معرفی کند می گوید من پسر حسین(ع) هستم. همه دنیا حسین را می شناسند. آیت الله بهجت می گوید هنوز دنیا حسین را کامل نشناخته است و این تقصیرماست. تقصیرماست که هنوز جهان حسین را کامل نمی شناسد. اربعین یک انفجار حسینی در جهان ایجاد کرد. یعنی اسم امام حسین را و یادو مرامش را منفجر کرد. پرسانسورترین خبر دنیا اربعین است. رسانه های خارجی می گویند ما دستور داریم هیچ خبری را درباره اربعین مخابره نکنیم.

وی اظهارداشت: وقتی هم مخابره می کنند کسانی که اسلامشان امریکایی و انگلیسی است را نشان می دهند. اتفاق دولتی نیست که کسی بتواند جلویش را بگیرد. همه اقوام و همه سلیقه های فکری وسیاسی هستند و ضد شیعه هم هستند و تردد می کنند. از کسانی فیلمبرداری می کنند که از سوی سفارت انگلیس دستور دارند صحنه های قمه زنی در اربعین راه بیاندازند. وقتی در سایت های خارجی اربعین را جست و جو می کنی یک عده ای می آیند که با شمشیر در حال قمه زنی هستند. اربعین با اینکه پرسانسورترین اتفاق دنیا است به این شکل ظهور و بروز پیدا می کند.

او در ادامه بیان کرد: همیشه توصیه می کنم فیلم و عکس از اربعین تهیه کنید و در فضاهای جهانی منتشرکنید تا این دیدگاه ساخته شده توسط انگلیس و دشمن را بشکنید. وظیفه اصحاب رسانه این است که این تصویر را در دنیا بشکنند. مردم باید خاطرات، عکس و فیلم از اربعین تهیه کنند واین سانسور را بشکنند. بگذارید مردم بدانند اتفاق اربعین چیست.

وی افزود: ما از قبل پیش بینی می کردیم که امسال راه پیمایی اربعین برگزار نشود و یکی از کارهایی که کردیم محصولاتی که به زبان عربی بودند را زودتر به برادران عراقی در راه پیمایی اربعین ارسال کردیم تا تبلیغ کنند. به ۳۰ نقطه ایران محصولات را فرستادیم. نمایشگاه هایی را در هر نقطه از مناطق شهرداری پیش بینی کرده ایم. با روحانیان و مبلغین صحبت کرده ایم که فرهنگ اربعین را منتقل کنند. مردم قبلا در بحث جاماندگان درراهپیمایی شرکت می کردند. در حال حاضر به واسطه کرونا این تجمعات ممنوع شده است. با فرمانداران و مسئولان مناطق مختلف که در ارتباط بودم گفتند اصلا برنامه ای برای پذیرایی از مردم در حضرت عبدالعظیم نداریم. هرچند ممکن است مردم کشورمان مثل مردم عراق خودشان حرکت های خودجوش داشته باشند. درست است قانون چیزی را می گوید اما گاهی بایدی هم داریم. نمی شود جلوی مردم را گرفت. باید آمادگی لازم برای فعالیت های فرهنگی در این ایام فراهم شود. در حسینیه ها و در خانه ها مردم بزرگداشت داشته باشند و این فرهنگ را زنده نگاه دارند.

این مولف حوزه مهدویت اظهار کرد: شب های جمعه که شب های زیارتی امام حسین(ع) است می توانید رو به قبله کنید و سلام به ایشان بدهید. ثواب زیارتی دارد. اهل بیت روح خدا هستند که در همه جای عالم یکسان وجود دارند. امام حسین(ع) پاریس و عراق یکی است. در هیچ کجا غایب نیستم. امامان معصوم روحی هستند که خداوند شبیه ترین موجودات را به خودش خلق کرده است. این روح در عالم برزخ و ماده یکسان است. مسئله خیلی مهم اتصال معرفتی است. مسئله ای که نباید تحمیل شود نرفتن است. کسی کوتاهی نکرده است. این مسئله تحمیل شده است. در روز قیامت خیلی از مردم که از زیارت اربعین محروم بوده اند نوشته اند زیارت اربعین سال ۹۹ و این قطعی است. روز قیامت بعد از حسابرسی خلق خداوند می فرماید بروید نامه اعمالی که انجام نداده است را بیاورید. حضرت می فرماید آن را می آورند و می بینند برای او عبادت و حج وصدقات نوشته اند. خداوند می فرماید تو نیت صادقانه داشتی که اینها را انجام بدهی و ما اینها را پای تو نوشتیم. وزنه اعمالی که انسان در عمرش انجام نمی دهد از وزنه اعمالی که انجام داده است سنگین تراست اگر صادق باشد. در جنگ صفین شخصی به امام علی می فرماید کاش برادرم اینجا بود. دوست داشت پیروزی شما را ببیند. حضرت پرسید قلبش با ما بود؟ گفت بله با شما بود. حضرت می فرماید برادرت اینجا حضور دارد. کسانی در جنگ صفین با ما هستند که هنوز به دنیا نیامده اند و قرار است به دنیا بیایند تا خداوند ثواب صفین را به اینها بدهد.رزمندگان دفاع مقدس ثابت کرده اند اگر زمان امیرالمومنین هم بودند همین کار را می کردند.

او در ادامه ضمن تاکید براینکه طبق روایات مردم در قیامت با نیت هایشان محشور می شوند، افزود: مردم غصه این را نخورند که نمی توانند برود. مطمئن باشند که در نامه عملشان ثبت خواهد شد. امام صادق می فرماید گاهی بهتر است موفق به انجام برخی کارها نشویم . چون ممکن است انجام بدهی درگیرریا شوی ولی وقتی نیتش در دلت باشد امکان درگیر شدن در ریا را نداری. همه انبیا مامور بودند امت هایشان را نسبت به آخرالزمان آگاه کنند. در زبور بعد از تورات آورده ایم که زمین را بندگان صالح به ارث می برند. در قرآن کریم چندآیه درباره آخرالزمان و آینده جهان آمده است. او کسی است که پیامبرش را با دین حق فرستاد تابرهمه ادیان غلبه کند. وقتی این آیه را برای امام صادق می خوانند که مگر قرار نبود این دین غلبه کند فرمود نه به خدا قسم هنوز وقتش نرسیده است و منتظرهستیم قم قیام کند. حضرت می فرماید بعد از انقلاب ایران در جهان منتظر اتفاق ظهور باشید. اربعین نماد پیروزی ما در جنگ نرم است. سدهای رسانه ای، تبلیغی استکبار را به هم زد.

وی افزود: هرچه تلاش کرده بودند ابعاد منفی از دین، تشیع و رسانه نشان بدهند اربعین خراب کرد. اربعین نشان می دهد دنیا برای پذیرش دین رسول الله آماده است و بر همه ادیان غلبه می کند و این اتفاق بی نظیری است که رخ می دهد. دین رسول الله جهانی شده است. با تبلیغ بتوانیم حسین زمان را معرفی کنیم. زمانی عزادار حقیقی است که از امام حسین دستت به دست امام زمان برسد. قطعا عزادار حقیقی زیرچادر حضرت است. لبیک یا حسین های ما باید باشد و لبیک یا مهدی ها هم بیاید. وقتی باررسانه ای را در همه رسانه ها می بینیم بار حسین ۶۱، ۹۵ درصد است و بار حسین زمان ما هنوز ۵ درصد یا ۲ درصد است. بار مهدوی در کار رسانه ای ما خیلی کم است. مردم باید بدانند از لبیک یا حسین به لبیک یا مهدی برسند.

همچنین در ادامه برنامه حاج مسعود اصلانی  شاعر مهمان «روبه راه» بود. او در ابتدا درباره اثر عمو عباس گفت: همه چیز عنایت حضرت ابوالفضل (ع) بود. این اثر حدودا برای ۱۶ سال پیش است. عنایت خداوند وقمربنی هاشم بود. این کار برای خیلی از عزیزان خاطره ساز شده است. برخی دوستان گفتند با این شعر بیمار شفا گرفته است. پرچم دار و قافله دار حرم سیدالشهدا حضرت عباس(ع) است. امسال از رفتن به حرم سیدالشهدا محروم شده ایم. هر کس به حرم سیدالشهدا می رود اول از حضرت عباس(ع) اذن زیارت می گیرد.

او افزود: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که می روند اول از حضرت عباس(ع) اذن زیارت بگیرند و بعد راهی حرم سیدالشهدا شوند. دلتنگی ها هر چه به اربعین نزدیک می شویم بیشتر می شود و هر لحظه مردم بی قرارتر می شوند. این لشگر امام حسین(ع) است. مردم داغ دلشان بیشتر می شود. خیلی ها تا سال گذشته می رفتند و نائب الزیاره بودند. رقیه سادات درد جامانده ها را می داند. وقتی به شب اربعین برسیم خیلی دل ها خواهد شکست.

«رو به راه» با تهیه کنندگی و اجرای مهیار عبدالهی کاری از گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما است که تا اربعین هر شب ساعت ۲۴ تقدیم ارادتمندان به ساحت اهل بیت (علیهم السلام) می شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216394

ثبت نظر

-