تقابل جنگنده‌های «اف-۱۶» تایوان با هواپیمای نظامی چین

  • کد خبر : 216086
  • 14 مهر 1399 - 20:58
تقابل جنگنده‌های «اف-۱۶» تایوان با هواپیمای نظامی چین

 

 

تقابل جنگنده‌های «اف-16» تایوان با هواپیمای نظامی چین

نیوز: به گزارش نیوز به نقل از فارس، مقامات تایوانی روز دوشنبه مدعی تلاش ناموفق یک هواپیمای نظامی ارتش چین برای ورود به حریم هوایی این جزیره شدند.

به نوشته وبگاه «یوراسیا تایمز» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد یک فروند هواپیمای ضد زیر دریایی «Y-8»چین،که قصد ورود به حریم هوایی تایوان را داشت با پرواز جنگنده‌های «اف-۱۶» در انجام ماموریت خود ناموفق ماند.

وزارت دفاع تایوان مدعی شده که این هواپیمای نظامی چین،روز یکشنبه وارد منطقه جنوب غربی دفاع هوایی تایوان شد و جنگنده‌های اف-۱۶ تایوانی در حالی‌که مجهز به موشک بودند با پرواز به موقع مانع ورود این هواپیما به حریم هوایی تایوان شدند. وزارت دفاع تایوان از تداوم پایش منطقه و آمادگی برای مواجهه با هرگونه سناریویی خبر داده است.

دولت چین طبق اصل کشورشان واحد، تایوان را بخشی از سرزمین واحدچین و مواضع آمریکایی‌ها در قبال روابط با تایوان و فروش تسلیحات را مغایر با این اصل می‌داند. دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ روابط خود با تایوان را قطع و اعلام کردند که به اصل چین واحد پایبند هستند اما طی سال‌های اخیر به اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات به تایوان دست زده‌اند. وزارت دفاع تایوان در بحبوحه تنش باچین اخیرا قرارداد خرید ۶۶ جنگنده «اف-۱۶ » از آمریکا منعقد کرد.

ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا چندی قبل اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش چین حدود ۴۰ سورتی پرواز در تنگه تایوان انجام دادند. بنابر اعلام ناوگان اقیانوس آرام آمریکا، این جنگنده‌های با دارا بودن قابلیت برتری هوایی می‌توانند نقش مهمی را در هرگونه نبرد محتمل در منطقه ایفا کنند.

 

با نیوز همراه باشید..

ادعای تایوان در مورد رهگیری ۱۹ فروند هواپیمای نظامی چین

لو رفتن ماموریت هواپیمای فریبکار آمریکا

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216086

ثبت نظر

-