رکورد کرونا در این استان زده شد

  • کد خبر : 216073
  • 14 مهر 1399 - 20:50
رکورد کرونا در این استان زده شد

به گزارش نیوز، دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به تدوام سیر صعودی مبتلایان کرونا در استان گفت: متاسفانه موج سوم کرونا با شدت بیشتری همچنان ادامه دارد و اصلا مشخص نیست در کجای این موج قرار داریم.

وی از سیر صعودی مبتلایان کرونا در استان خبر داد وافزود: در شبانه روز گذشته ۲۲۰ بیمار کرونا مثبت بستری و سرپایی در استان شناسایی شده و جمع  مبتلایان شناسایی شده در استان به حدود بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

مرادی خاطرنشان کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته ۱۲۶ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و مجموع بستری های کرونا در حال حاضر به ۵۲۷ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یاداور شد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در مجموع ۱۳ هزار و ۵۴۵ نفر در استان بستری شده اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۸۲ نفر ترخیص شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بستری شدن همزمان ۵۲۷ نفر موجب شده تا بخش های ویژه بیماران کرونایی در شهرستان کرمانشاه عملا پُر شود و در حال حاضر در حال خالی کردن بخش های پشتیبان جهت بستری بیماران جدید کرونایی هستیم.

مرادی یادآور شد: بخش های کرونا در شهرستان ها هنوز گنجایش دارند، اما هرچیزی حدی دارد و قطعا اگر تعداد بیماران بیش از حد انتظار افزایش یابد دچار مشکل می شویم.

وی با انتقاد از رفتار مردم در مواجه با این ویروس گفت: متاسفانه بسیاری مردم کرونا را شوخی گرفته اند یا فکر می کنند “مرگ برای همسایه است”، این درحالی است که کرونا کوچک و بزرگ و مرد و زن و جوان و پیر و … نمی شناسد و هرکه سر راهش باشد را آلوده کرده و گرفتار می کند.

مرادی تصریح کرد: این بیماری خطرناک و کُشنده است و مردم واقعا باید برای حفظ جان خود و عزیزانشان پروتکل ها را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند و از تردد غیرضرور در جامعه خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بستری حدود ۱۰۰ بیمار کرونایی در بخش های ICU گفت: متاسفانه بطور معمول نیمی از این افراد جان خود را از دست می دهند و فوتی ها کرونا طی دو سه هفته آینده در استان اوج خواهد گرفت و از مردم می خواهیم برای جان خودشان هم که شده پروتکل ها را رعایت کنند.

مرادی به بمباران های دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد وافزود: بعد از بمباران تا چند روز خیابان ها خلوت بود و مردم بدانند کرونا از بمباران دوران جنگ هم خطرناکتر است و به تدریج افراد را قربانی می کند، بنابراین خواهش می کنیم مردم از تردد غیرضروری در جامعه خودداری کنند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216073

ثبت نظر

-