سقوط۱۵ دقیقه‌ای بورس تهران/ افت ارزش سهام ۱۰ غول شاخص‌ساز

  • کد خبر : 216069
  • 14 مهر 1399 - 20:48
سقوط۱۵ دقیقه‌ای بورس تهران/ افت ارزش سهام ۱۰ غول شاخص‌ساز

 

 

نیوز: به گزارش نیوز، بازار بورس تهران در شرایطی شروع به کار کرد که ارزش صف‌های فروش ۲ برابر صف‌های خرید بود. ارزش صف‌های فروش ۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان و ارزش صف‌های خرید یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.افت قیمتی سهام ۱۰ غول شاخص‌ساز بورس نیز یکی از نکات قابل تامل معاملات امروز بود. نماد دو غول دیگر نیز این روزها بسته است.

۱۵ دقیقه سقوط

ساعت ۹ صبح رقم شاخص یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد بود و در ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه رقم شاخص به یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد سقوط کرد تا در ۱۵ دقیقه ابتدایی شاخص کل ۲۶ هزار واحد ریزش کرده باشد.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس تهران با ریزش ۳۲ هزار واحدی در رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش ۱۹۰۰ واحدی،  ۳۹۶هزار و ۷۶۸ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز با یک درصد کاهش به ۱۷ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.

فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، فملی (ملی صنایع مس ایران) و تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) نمادهای قرمزرنگ بازار دوشنبه بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

شاخص‌ها در قعر

امروز شاخص کل بورس در پایین ترین رقم در طی ۶۸ روز معاملاتی گذشته قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز به پایین‌ترین نقطه خود در طی دوره ۷۵ روز کاری گذشته رسید.

روند ساعتی شاخص / سقوط۱۵ دقیقه‌ای بورس تهران/ افت ارزش سهام ۱۰ غول شاخص‌ساز

رشد ۷۱ درصدی ارزش صف‌های خرید

ارزش صف‌های خرید بازار امروز یک هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۷۱ درصد افزایش داشت. ارزش صف‌های فروش بازار نیز ۳ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان بود که با تغییری ناچیز نسبت به روز گذشته تنها ۲ درصد کاهش یافت.

امروز در سمت تقاضا، ۸۲ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۸ درصد توسط حقوقی ها انجام شد. در سمت عرضه، ۸۶ درصد فروش‌ها به معامله‌گران حقیقی‌ و ۱۴ درصد به معامله‌گران حقوقی اختصاص داشت.

خروج ۴۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی

در معاملات روز دوشنبه ۴۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، وبصادر (بانک صادرات)، فملی (ملی صنایع مس ایران)، دی (بانک دی)، و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات

بیشترین حجم معاملات بازار برای دومین روز پیاپی به نماد وتجارت (بانک تجارت) اختصاص داشت، در معاملات بازار امروز تعداد ۹۹۲ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۴۸۱ سهم این شرکت معامله شد. پس از وتجارت، خساپا (سایپا)، خودرو (ایران خودرو)،  خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) و ثامید (توسعه و عمران امید) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بیشترین ارزش معاملات بازار نیز به نماد وسپهر (سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات) تعلق داشت که رقمی معادل ۵۵۸ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان بود. پس از وسپهر، فولاد (فولاد مبارکه)، دی (بانک دی)، وتجارت (بانک تجارت)  و خودرو (ایران خودرو) به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

سقوط به قعر ۳ ماهه

به استثنای آمار صف‌های خرید که با افزایش ۷۱ درصدی را همراه بود، تمام شاخص‌ها نزولی بودند و همگی عوامل کاهنده ارزش کل بازار بورس بودند. اگر ارزش معاملات بازار هم‌پای صف‌های خرید رشد می‌کرد شاخص بازار می‌توانست رشد کند، اما ارزش معاملات کل و خرد بازار هر دو کاهش یافتند و ۴۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد تا بورس به قعر ۳ ماهه سقوط کند.

آمار معاملات دوشنبه 14 مهر / سقوط۱۵ دقیقه‌ای بورس تهران/ افت ارزش سهام ۱۰ غول شاخص‌ساز

 

با نیوز همراه باشید..

نمای پایانی کار امروز بازار سهام /عکس

چرا درخواستی برای فروش سهام عدالت وجود ندارد؟

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216069

ثبت نظر

-