شیب نرخ سود صعودی شد/ رکوردشکنی در بازار بدهی

  • کد خبر : 215840
  • 14 مهر 1399 - 17:47
شیب نرخ سود صعودی شد/ رکوردشکنی در بازار بدهی

 

 

شیب نرخ سود صعودی شد/ رکوردشکنی در بازار بدهی

منحنی بازدهی اوراق دولتی در ۱۴ مهر منتشر شد +نمودار

نیوز: به گزارش نیوز، در روزی که بورس بواسطه کاهش ارزش معاملات یک روز نزولی دیگر را ثبت کرد در بازار بدهی ارزش معاملات رکورد شکست.

البته مقدار معامله شده در این بازاربه دلیل دو عمق کاملا متفاوت قابل مقایسه نیست اما تحلیل گران اعتقاد دارند جهت دو بازار می تواند حاوی اشاره و نشانه های باشد.

رکوردشکنی داد و ستد در بازار بدهی

روز دوشنبه‌بازار اوراق بدهی دولتی تغییرات چشمگیری را تجربه کرد. ازیک‌طرف حجم معاملات رکورد جدیدی را ثبت کرد. معاملات اوراق بدهی با ۷ درصد افزایش به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید. این رقم رکورد قابل‌توجهی در هفته‌های اخیر است.به نظر می‌رسد آنچه موجب رکوردشکنی معاملات در بازار اوراق و رونق خریدوفروش شده بازار سهام است. درواقع رونق این بازار را باید در ارتباط با تثبیت وضعیت بازار سهام و استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران از اوراق بدهی دانست.

شیب نرخ سود صعودی شد/ رکوردشکنی در بازار بدهی

نرخ سود در بازار بدهی

از طرف دیگر شیب منحنی بازده افزایش یافت. تا پیش‌ازاین منحنی بازده در سررسیدهای دو سال و نیم به بالا تقریباً مسطح بود. اما منحنی روز دوشنبه شیب صعودی خود در سررسیدهای بالا را حفظ کرد. نرخ سود اوراق یک‌ساله با ۱ دهم افزایش به ۱۸٫۱ درصد رسید. نرخ‌های کوتاه‌مدت نیز افزایش داشتند. افزایش نرخ‌های امروز را شاید بتوان به محدود بودن تعداد اوراق با سررسیدهای کوتاه‌مدت نسبت داد.

با نیوز همراه باشید..

پیش‌بینی ۶ تحلیل‌گر از تحولات امروز بورس تهران + جدول

کدام سهم‌ها قابلیت رشد دارند؟/ سهمامداران بورس این خبر را بخوانند

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=215840

ثبت نظر

-