بازگشایی رواق‌های حرم رضوی با هماهنگی ستاد ملی کرونا

  • کد خبر : 215774
  • 14 مهر 1399 - 17:02
بازگشایی رواق‌های حرم رضوی با هماهنگی ستاد ملی کرونا

به گزارش نیوز به نقل از نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی در آستانه دهه پایانی صفر در نشستی خبری افزود: تاکنون هر اقدامی که در حرم مطهر رضوی انجام گرفته، کاملا با هماهنگی بخشهای مختلف و ستاد مقابله با کرونا بوده و تلاش دقیقی برای انجام هر گونه اقدام در شرایط شیوع کرونا انجام گرفته است و هنوز هم چیزی مشخص نیست و هر گونه اقدام در حرم مطهر با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

آستان قدس رضوی تابع ستاد ملی مقابله با کروناست

وی ادامه داد: به دلیل حاکم بودن وضعیت خاصی که منبعث از شیوع کروناست دهه پایانی ماه صفر امسال در حرم مطهر رضوی حال و هوای شور و شیفتگی سالهای گذشته را ندارد و شاهد شعور و شور عمیق و باور گسترده مردم در قالب حضور فیزیکی‌شان در حرم مطهر رضوی نیستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ شوک مثبت و تکان دهنده‌ای بود که اگر انسان در مقابل حوادث به ویژه حوادث آزاردهنده احساس درماندگی کند، حاصل این احساس، بی پناهی، گمراهی و سرگردانی است و شوکی مانند شیوع ویروس کرونا به انسان یادآوری می‌کند که باید به جایگاه اصلی و ارتباط معنوی خود با خالق و با راهنمایان اصلی در زندگی اش یعنی ائمه اطهار (ع) بازگردد.

خاکسار افزود: به دلیل الزام رعایت پروتکلهای بهداشتی براساس تکلیفی که ستاد ملی مقابله با کرونا برعهده آستان قدس رضوی گذاشته است، فاصله‌ای بین زائران و مرکز نورانی حرم مطهر رضوی ایجاد شده اما این مهم موجب کمرنگی و اظهار محبت و علاقه نسبت به ائمه اطهار (ع) نمی‌شود بلکه احساس در پناه این مراکز نورانی بودن، در بین مردم بیشتر می‌شود و مسوولیت کسانی که خدمت به زائران را در این مراکز نورانی برعهده دارند سنگین‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ آستان قدس رضوی با رعایت همه پروتکلهای بهداشتی برنامه ریزی خاصی برای دهه پایانی صفر انجام داده و تدابیر خاصی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اتخاذ کرده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در پیک سوم شیوع ویروس کرونا، سختی و مسوولیت کار برای خادمان آستان قدس رضوی بیشتر می‌شود و آنها تلاش می‌کنند کار خود را با عمق لازم و در نظر گرفتن شرایط موجود انجام دهند.

خاکسار شعار محوری امسال آستان قدس رضوی را “در پناه امام” ذکر و بیان کرد: در دهه پایانی ماه صفر امسال، آستان قدس رضوی مشابه سال گذشته برنامه‌های مختلفی را با هماهنگی بخشهای مختلف شهری، استانی و ملی و گاه فراملی در نظر گرفته که در سطوح مختلف اعم از تبلیغی، معرفتی، اجتماعی و خدماتی در حرم مطهر، مشهد و استانهای مختلف کشور ارائه می‌کند.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار جان‌باختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=215774

ثبت نظر

-