دولت دل به روابط شکست خورده دیپلماتیک بسته است

  • کد خبر : 215563
  • 14 مهر 1399 - 13:52
دولت دل به روابط شکست خورده دیپلماتیک بسته است
به گزارش نیوز،

 مجتبی ثابتی فعال سیاسی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار و اقتصاد کشور گفت: وضعیت اقتصادی به گونه‌ای شده که می‌توان گفت تاکنون چنین شرایطی در کشور وجود نداشته است. و شاهد یک بی‌تفاوتی در حوزه اقتصاد هستیم که این حجم از بی‌تفاوتی و بی‌خیالی مدیران اجرایی تلخ ترین حوادث اقتصادی کشور را رقم زده است.

وی ادامه داد: در هیچ برهه‌ای وجود نداشته که به صورت سه سال متناوب شاهد افزایش روزانه و هفتگی قیمت‌ها باشیم. امروز متاسفانه هر هفته می بینیم به اندازه یک سال سال‌های گذشته؛ قیمت‌ها افزایش می‌یابد. تصور می‌کنیم دولت بازار را رها کرده و دل به روابط شکست خورده دیپلماتیک بسته است.

ثابتی تصریح کرد: متأسفانه مسئولان بیش از این که به اتفاقات بازار و اتفاقات تجاری و اقتصادی توجه کنند به اتفاقات ریاست جمهوری در آمریکا نگاه دارند که این موضوع مشکلات اقتصادی را افزایش داده است.

این فعال سیاسی گفت: من معتقدم دولت به صورت کامل مسئله بازار را رها کرده است بنابر این کنشگران انقلابی و سیاسی باید به یک فهم جدی برسند و فکری برای این اوضاع آشفته بازار شود.

وی با اشاره به لزوم نظارت دقیق، ضابطه‌مند و بر اساس اولویت مجلس و نهادهای نظارتی و امنیتی بر حوزه اقتصاد گفت: ما در گذشته مشکلاتی که در پی توزیع ناعادلانه ارزهای دولتی ایجاد شد؛ یا بحث فسادهایی که در بحث نهاده‌های دامی مطرح شد را دیدیم. در اینجا وظیفه نهادهای امنیتی و نظارتی است که فعالیت جدی تری داشته باشند و مجلس هم باید با نظارت و قانونگذاری دقیق برای حل مشکل تلاش کند.

ثابتی اظهار داشت: هر چند در مجلس نسبت به گذشته بهتر عمل می‌شود ولی نیاز به اقدام جدی‌تر و تلاش بیشتر مجلس است.

وی گفت: به نظر می رسد امید داشتن حداقلی به دولت اشتباه حداکثری جریان انقلاب خواهد بود. ما باید به این برسیم که از دولت آبی گرم نخواهد شد تا بتوانیم با برنامه ریزی هایی که می شود و با کنترل این دولت خمیده، خسته و وابسته به غرب،کمک کنیم تا از مشکلات مردم کاسته شود.

این فعال سیاسی در خاتمه با اشاره به دلبستن برخی در داخل به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: گاهی از سوی برخی گفته می‌شود اگر فلان کاندیدا در آمریکا پیروز شود اوضاع تغییر می‌کند؛ ولی در واقع چه بایدن و چه ترامپ هر کدام رئیس جمهور شوند با توجه به ضعف استراتژیکی که در مسئولان ما دیده شده مسیر فعلی در آمریکا علیه ما ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=215563

ثبت نظر

-