حمام آب گرم از شما در برابر کرونا محافظت می کند؟

  • کد خبر : 21543
  • 14 مرداد 1400 - 11:30
حمام آب گرم از شما در برابر کرونا محافظت می کند؟

نیوز: حمام کردن برای نظافت بدن بسیار واجب است اما بحث های زیادی در مورد این که آیا دوش اب گرم مفید تر است یا دوش اب سرد، وجود دارد.سازمان بهداشت جهانی با ذکر چند توصیه برای پیشگیری از کرونا اعلام کرد حمام کردن با آب گرم و نوشیدن الکل، بدن را در برابر این ویروس محافظت نمی کند.

حمام آب گرم و کرونا

با بالا رفتن ناگهانی موارد کرونا ویروس، به نظر می رسد همه وحشت زده هستند. در میان ترس از این بیماری کشنده، توصیه های نادرست زیادی درباره آن در اینترنت منتشر می شود. یکی از این توصیه ها این است که نوشیدن الکل می تواند این ویروس کشنده را از بین ببرد. اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید این توصیه درست نیست.

این سازمان اعلام کرد: اسپری کردن الکل یا محلول های حاوی کلر روی پوست بدن، ویروس هایی را که از قبل وارد بدن شما شده اند نمی کشد.

در حقیقت پاشیدن چنین موادی روی بدن می تواند برای چشم و دهان مضر باشد. الکل و کلر می توانند برای ضد عفونی کردن سطوح مفید باشند. سازمان بهداشت جهانی همچنین این ادعا را رد کرد که حمام کردن با آب گرم می تواند از بروز بیماری کروناویروس جدید جلوگیری کند.

دستورالعمل های پیشگیرانه

این سازمان همچنین اعلام کرد که ویروس از طریق کالاهای تولید شده در چین یا هر کشوری که از آن موارد کرونا گزارش شده نمی تواند منتقل شود. سازمان بهداشت جهانی در عوض، دستورالعمل های پیشگیرانه تایید شده زیر را توصیه می کند:

_ مرتباً دستان خود را با مایع شستشوی حاوی الکل تمیز کرده و یا آنها را با آب و صابون بشویید.

_از رفت و آمد در اماکن شلوغ خودداری کنید.

_ بعد از بازگشت به خانه لباس های خود را عوض کنید و آنها را بشویید.

_ از افرادی که علائم تب و سرفه دارند دوری کنید.

_ از مصرف گوشت نیم پز خودداری کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

فواید وان آب گرم/بهبود عملکرد قلب با وان آب

با تایید دو مورد جدید ابتلا به کرونا از امریتسر، تعداد کل موارد تایید شده در هند اکنون به ۳۳ مورد رسیده است. یک مقام مسئول در بیمارستان گورو ناناک دیو در امریتسر اعلام کرد هر دو بیمار، سابقه سفر به ایتالیا را دارند.

آنها هفته گذشته از ایتالیا به هند رسیده بودند و مستقیماً در بیمارستان بستری شدند. آزمایشگاهی در دهلی نمونه خون آنها را که از نظر کروناویروس مثبت اعلام شده، بررسی کرد.

همچنین گزارشی از دو مورد مشکوک به کروناویروس از جامو و کشمیر وجود دارد. هر دو بیمار مشکوک اکنون در جامو در قرنطینه هستند.

در چین، آمار کشته شدگان به ۳،۰۷۰ نفر رسیده است که ۲۸ مورد مرگ جدید در روز جمعه گزارش شده است. کمیسیون بهداشت ملی چین (NHC) روز شنبه گفت، همه این موارد مرگ و میر در استان هوبی اتفاق افتاده است.

تا کنون این ویروس کشنده در ۹۷ کشور جهان شیوع یافته است و بیش از صد هزار نفر را در سطح جهان آلوده کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=21543

ثبت نظر

-