امیدواری کشتی برای شروع برنامه‌های فنی

  • کد خبر : 214518
  • 13 مهر 1399 - 18:10
امیدواری کشتی برای شروع برنامه‌های فنی

نیوز/ مهدی شیروانی؛ دیدار‌های دوررفت گروه A مسابقات کشتی‌آزاد و فرنگی لیگ‌برتر باشگاههای‌کشور جام یادگارامام (ره) گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بارعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی درسالن بدون تماشاگر ۱۲ هزارنفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. تیم‌های فولاداکسین‌خوزستان، سیناصنعت‌ایذه (کشتی‌فرنگی) استقلال تهران و دانشگاه آزاد اسلامی (کشتی‌آزاد) هرکدام باداشتن تعدادی از نامداران، قهرمانان و مدعیان دوبنده تیم‌ملی عناوین اول و دوم دور رفت گروه A را کسب کردند. مهم‌ترین موضوع در برگزاری این‌رقابت‌ها بعد از ۸ ماه تعطیلی، بلاتکلیفی و سردرگمی، شروع مسابقات‌کشتی، پایان استرس و نگرانی ناشی از شیوع کرونا و دوری قهرمانان از تشک‌کشتی و مسابقه بود.

اگرچه با راه‌اندازی و شروع مسابقات لیگ‌برتر، بخش اعظم و عمده نیاز کشتی در تامین منافع مالی کشتی‌گیران و مربیان فراهم شده و بحث اصلی کشتی‌گیران برای برطرف ساختن نیاز‌های ضروری خانواده با شروع این رقابتها، تامین شد ولی برای فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم‌های ملی، مهم‌ترین بحث، موضوع امیدواری برای شروع برنامه‌های فنی است. اگرچه برطرف ساختن بخش زیادی از نیاز‌های مالی کشتی‌گیران، در تقویت روحیه و داشتن انگیزه برای ادامه راه سخت و دشوار قهرمانی، تاثیر زیادی داشته و دلگرم کننده است، اما بدون‌شک آغاز برنامه‌های فنی تیمهای‌ملی، اعم از برپا ساختن اردو‌های آماده‌سازی تیم‌های ملی، محک‌زدن کشتی‌گیران درتمرینات روی‌تشک و حضور در مسابقات داخلی و بین‌المللی برون‌مرزی، می‌تواند در تصمیمات آتی سرمربیان و کادرفنی بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

اکنون با انجام مرحله رفت دیدار‌های گروه A لیگ‌برتر کشتی‌آزادوفرنگی، وزارت بهداشت و مسئولان ستاد مقابله با کرونا، به احساس‌ مسئولیت و انجام تعهدات اخلاقی فدراسیون کشتی، باشگاه‌ها، کشتی‌گیران، مربیان، سایر عوامل و دست‌اندرکاران برای به گردش درآوردن چرخِ‌کشتی بارعایت پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به‌قبل‌از شروع این رقابتها، نگاهی مثبت‌تر خواهند داشت. هرچند هنوز فدراسیون‌کشتی و کادرفنی تیمهای‌ملی پاسخی به‌دعوت کشور‌های اوکراین و کرواسی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی آن‌ها نداده‌اند ولی اگر با مراقبت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوان مانع ابتلای اردونشینان و ملی‌پوشان به ویروس منحوس کرونا شد، احتمال شرکت در میادین بین‌المللی و رقابت‌های رسمی نیز دور از دسترس نیست. چنین باد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=214518

ثبت نظر

-