نرخ ارز به کانال ۲ میلیون واحد رسید!

  • کد خبر : 213951
  • 13 مهر 1399 - 12:25

به گزارش نیوز، بازار ارز دیروز به یکباره از کانال ۲۹ هزار تومان به سمت ۲۸ هزار تومان در معاملات پشت خطی حرکت کرد. این حرکت یکباره برای بسیاری خاطرات مهر ۹۷ را تداعی کرد. چرا که در آن زمان نیز بازار ارز از میانه ماه، وارد فاز اصلاحی شد و این فاز اصلاحی تا پایان سال ادامه یافت. 

>>>>بیشتر بخوانید؛

ریزش کانالی قیمت دلار و درهم

۲ نیرو دیروز در کاهش نرخ موثر بودند؛ ابتلای کرونا به ترامپ و سخنان رئیس کل بانک مرکزی. عبدالناصر همتی عصر دیروز راه کاهشی را به بازار نشان داد، چرا که پس از سخنان او مبنی بر آزادسازی برخی از ذخایر بانک مرکزی، برخی از خریداران دست از خرید کشیدند و در معاملات پشت خطی فروشنده شدند. مسئله‌ای که نشان می‌داد انتظارات بر پایه محکمی بنا نشده است. 

اینکه این جو در بازار امروز ادامه یابد یا نه، بسته به اعتبار سخنان رئیس کل بانک مرکزی نزد معامله‌گران دارد. بازار هرات سخنان رئیس کل بانک مرکزی را جدی گرفت. چرا که نرخ به شکل محسوسی از کانال ۲۹ هزار تومان فاصله گرفته است. این یعنی، امروز بازار تهران نیز احتمالا از کانال ۲۹ هزار تومان در معاملات نقدی عقب‌نشینی کند. 

مشاهدات میدانی از بازار ارز نشان می‌داد که تنها نگرانی نوسانگیران، اتفاقاتی است که در واشنگتن در حال رخداد است. بیماری ترامپ و تاثیر آن بر انتخابات آمریکا، فعلا دغدغه اصلی آنها بوده است. در این شرایط، پاتک از سمت عرضه، می‌تواند معادلات آنها را به شکل کامل بهم بریزد. 

با توجه به تحولات بازار هرات و سیگنال کاهشی بازارساز در صرافی ملی، امروز باید شاهد کاهش نرخ در بازار باشیم. اینکه برای خریداران دلار ۳۰ هزار تومانی، تجربه خریداران سهام در شاخص ۲ میلیونی تکرار شود یا خیر، احتمالا در روزهای آینده مشخص خواهد شد.  

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=213951

ثبت نظر

-