پیش بینی قیمت سکه در روز یک شنبه ۱۳ مهر/حباب سکه می ترکد؟

  • کد خبر : 213449
  • 13 مهر 1399 - 6:29
پیش بینی قیمت سکه در روز یک شنبه ۱۳ مهر/حباب سکه می ترکد؟

به گزارش نیوز، دیروز قیمت سکه به زیر کانال ۱۴ میلیون تومان افتاد تا معامله گران پیش بینی کنند امروز یک شنبه نیز بازار برای کاهش قیمت سکه فرش قرمز پهن می کند

دیروز و در اولین روز هفته، سکه به مرز ۱۴ میلیون تومان رسید و ۲٫۵ درصد نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته افت کرد تا پس از مدت ها روند افزایش و افزایش ارتفاع بدون موتور روشن طعم نزول را بچشد.

حباب قیمت سکه می ترکد؟

تورج اصلانی فیلمی ساخته است که ابتدا نام آن را «حباب زر» نامید و سپس آن را به «حمال طلا» تغییرش داد.

فیلم داستان مردی است که می شنود قیمت سکه بالا می کشد با اعتبار خود از بازار سکه می خرد؛ به امید آنکه قیمت بالا رود و در دو روز سود زیادی به جیب بزند. برای این کار از دوستش کمک می گیرد و به او می گوید بازار حبابی شده است و هر چه حباب بزرگ تر شود به نفع این دو است. سکه ها خریداری می شود تا در سقف فروخته شود دقیقا یک روز پس از خرید و در اوج سرخوشی دوستش که شنیده بود از حبابی شدن بازار سود می برند سرمست به سراغ او می آید و مشتلق می خواهد زیرا خبر ترکیدن حباب سکه در اخبار را شنیده است. نقش اول فیلم مشوش از خبر می شود و قاصد حیران از این تشویش می گوید حباب این قدر بزرگ شده که ترکیده و حال حباب همه جا را برداشته است پس تشویش او برای چیست؟

حمال طلا

حباب سکه و تشویش معامله گران

داستان حباب زر داستان این روزهای بازار سکه بود، حباب قیمت بالای یک میلیون بود اما برخی سودای افزایش قیمت به بالای ۱۵ میلیون تومان را داشتند. اوضاع به گونه ای شده بود که قیمت ۴ ربع سکه از قیمت سکه امامی حدود ۶ میلیون تومان گرانتر آب می خورد. سکه بازان امید به حمایت دلار یا اونس داشتند اما دیروز که طلا در زیر مرز ۱۹۰۰ بسته شد و دلار هم نتوانست از مرز ۳۰ هزار عبور کند سکه دچار افت شد. قیمت سکه در معاملات پشت خطی نیز به زیر ۱۴ میلیون تومان افتاد تا روز یک شنبه برای بازار نفس گیر شروع شود.

احتمال اینکه قیمت سکه در بازار امروز تعدیل شود بالا است حتی برخی می گویند در صورت شکسته شدن مرز ۱۴ احتمال ریزش بیشتر وجود دارد.

اما برخی دیگر احتمال می دهند در کانال ۱۳ خریدار بالا رود و این افزایش خرید کمکی برای حمایت از قیمت سکه در کانال ۱۳ باشد.

حباب قیمت سکه چند است؟

در حال حاضربا توجه به اینکه نرخ دلار در بازار در مرز ۲۹ هزار تومان قرار دارد و نرخ اونس نیز در زیر مرز ۱۹۰۰ بسته شده است ارزش ذاتی قیمت سکه پایین تر از ۱۴ میلیون تومان است. با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تنها متغیر اثر گذار بر قیمت سکه در بازار امروز نرخ دلار است. اگر دلار روند اصلاحی در پیش بگیرد حباب سکه که در حال حاضر کمی بیشتر از یک میلیون تومان است می تواند بیشتر شود. در این حالت امکان اصلاح و حتی ریزش قیمت سکه وجود دارد.

هر چند که انتظارات منفی تا کنون اجازه اصلاح شدید در بازار سکه را نداده است. مدافعان انتظاری بازار سکه اعتقاد دارند در بازار سکه دو دسته معامله گر وجود دارد معامله گران نقدی و معامله گران فردایی. معامله گران فردایی خرید و فروش کاغذی دارند اما در معاملات نقدی سکه در برابر ریال داد و ستد می شود. نقدی کارها با توجه به آرایشی که در روزهای قبل گرفته و خریدار بوده اند از قیمت سکه حمایت می کنند و اجازه ریزش بزرگ به بازار را حداقل برای مقطعی نمی دهند. این روند تا جایی که انتظارات مثبت در بازار جای خود را پیدا نکرده است ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=213449

ثبت نظر

-