بازیکنانی که قالب چلسی نبودند؛ خرید‌های بی‌مصرف آبراموویچ

  • کد خبر : 212447
  • 12 مهر 1399 - 13:13
بازیکنانی که قالب چلسی نبودند؛ خرید‌های بی‌مصرف آبراموویچ

بازیکنانی که قالب چلسی نبودند؛ خرید‌های بی‌مصرف آبراموویچ

نیوز/ علیرضا روش؛ بیش از یک دهه می‌شود که رومن آبراموویچ روس به عنوان مالک در چلسی عضویت دارد. او در این سال‌ها خرید‌های ریز و درشت زیادی داشته و پول کلانی را برای جذب بازیکن صرف کرده است، پولی که همه اش هم به سود باشگاه تمام نشده است. چلسی خرید‌هایی نیز داشته که نه عملکرد قابل قبولی داشتند و نه پولشان به باشگاه برگشت داده شد، خرید‌هایی که کارنامه فوتبالی خودشان را هم خراب شده دیدند.

فرناندو تورس
با ۵۰ میلیون پوند در ژانویه ۲۰۱۱ از لیورپول به چلسی آمد و تا ۲۰۱۵ هم در لندن ماند. فقط ۱۴ بازی طول کشید تا ماشین گلزنی لیورپول پایش به گل در چلسی باز شود. در آن فصل تنها یک گل زد و سال بعد ۱۱ گل به ثمر رساند. او در مقطعی ۲۴ بازی بدون گل زده را سپری کرد! تورس مجموعاً ۲۰ گل در ۱۱۰ بازی به ثمر رساند و راهی میلان شد. چلسی هرگز مناسب او نبود.

دنی درینکواتر
عضو آکادمی یونایتد بود که سال ۲۰۱۲ به لستر رفت. آنجا با لستر به لیگ برتر صعود کرد و سال ۲۰۱۶ قهرمان جزیره شد. انتقال ۳۵ میلیون پوندی به چلسی در سال ۲۰۱۷ نشان داد قرار است هافبک اول لیگ برتر شود. در چلسی زیر سایه موفقیت انگولو کانته بود. با آمدن ساری هم نتوانست نظر مربی ایتالیایی را به خود جلب کند تا به برنلی قرض داده شود. آنجا هم در یک مهمانی خودش را مصدوم کرد و ۲ بازی بیشتر انجام نداد. لباس چلسی آرزو‌های دنی را خراب کرد.

تیمو باکایوکو
سال ۲۰۱۷ در موناکو کنار امباپه و برناردو سیلوا درخشید و توانست قهرمانی در لیگ و حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کند. چلسی ۴۰ میلیون پوند برای این هافبک هزینه کرد و او را به لندن آورد. فوتبال سرعتی جزیره، اما به درد تیمو نمی‌خورد. او نتوانست با تیم و لیگ هماهنگ شود. در نهایت به میلان رفت و سپس مجدداً به موناکو بازگشت تا نشان دهد لباس چلسی در اندازه‌های باکایوکو نبوده است.

آندره شوچنکو
هنوز هیچ کس نمی‌داند چرا مهاجم سرعتی و گلزن میلان نتوانست در چلسی موفق شود. می‌گفتند مورینیو این بازیکن ۳۰ ساله را نمی‌خواسته و خرید رومن آبراموویچ بوده است. او با ۳۰ میلیون پوند از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در چلسی عضویت داشت و ۴۸ بازی برای این تیم انجام داد. شوچنکو تنها ۹ گل زده برای چلسی داشت و با این آمار ضعیف لندن را برای همیشه ترک کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=212447

ثبت نظر

-