چالش های واردات موتورسیکلت

  • کد خبر : 211583
  • 11 مهر 1399 - 18:52
چالش های واردات موتورسیکلت

به گزارش نیوز؛ رئیس اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران اظهار داشت: واردکنندگان و کارخانه‌داران برای واردات موتورسیکلت باکیفیت از کشور چین رایزنی کرد‌ه‌اند، به عبارتی محدودیت در واردات از هند منجر به واردات موتور باکیفیت از چین شده است.

محمد خادم منصوری در مورد وضعیت بازار موتورسیکلت و دوچرخه عنوان کرد: بازار دوچرخه معمولا از ابتدای اسفندماه تا اوایل آبان است که از آن پس به دلیل سردی هوا دچار رکود می‌شود و دوباره از ابتدای اسفند ماه مردم برای خرید و تعمیرات مراجعه می‌کنند. البته در رابطه با واردات دوچرخه مشکلاتی نظیر ارز وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم ۵۰ درصد قطعات دوچرخه را در داخل کشور تولید کنیم و ۵۰ درصد دیگری که امکان تولید وجود ندارد وارد کنیم، مشکلات ما کاهش پیدا می‌کند. امید می‌‍رود گمرک در قوانین دست و پاگیر تجدید نظر کند تا واردکنندگان بتوانند قطعات مورد نیاز را وارد کنند تا دوچرخه ساخته و به دست مردم برسد.

منصوری به ایلنا گفت: خوشبختانه فرهنگ دوچرخه سواری در کشور ما نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، چون هم به عنوان یک تفریح و هم به عنوان ورزش استفاده می‌شود. هم اکنون وضعیت دوچرخه خوب است البته در صورتی که بتوانند قطعات آن را وارد یا تولید کنند. در حال حاضر ما با کمبود مواجه هستیم که با نگاهی به مغاره‌ها می‌توان متوجه این کمبود شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران با اشاره به  مشکلات وارداتی موتور از شرکت‌های خوب هندی، اظهار داشت: موتور سیکلت مشکلات خاص خود را دارد زیرا وارداتی که از هند داشتیم و کارخانه‌هایی که موتور سیکلت‌های با کیفیت به ایران می‌فروختند، مربوط به شرکت‌هایی است که سرمایه گذاران آمریکایی دارند و به دلیل تحریم‌ها امکان واردات فراهم نیست.

وی ادامه داد: واردکنندگان و کارخانه‌داران با کشور چین رایزنی کرد‌ه‌اند تا موتورهای با کیفیت‌تر وارد کنند. به عبارتی محدودیت در واردات از هند منجر به واردات موتور باکیفیت از چین شده است. در حال حاضر جنس در بازار وجود دارد اما همانند سال‌های گذشته نیست، زیرا تولید نداریم و بازار دچار کمبود شده است.

منصوری با اشاره به اینکه در این صنف تعطیلی مشاغل وجود نداشته است، ادامه داد: اگرچه در این صنف تغییر مشاغل نداشتیم، اما متاسفانه تعدیل نیرو داشته‌ایم. برای نمونه کارخانه‌ای که قبلا ۳۰۰ نیرو داشت در حال حاضر ۱۰۰ نفر را تعدیل کرده است. توقع این است که دولت در جاهایی که می‌تواند کمک کند تا به تولید رونق ببخشیم.

وی در مورد قیمت موتورسیکلت گفت: قیمت موتورسیکلت از ۱۵ و ۱۶ میلیون تومان شروع می‌شود تا برخی از برندها که مصرف آنچنانی ندارد و ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته گرانی و بالا رفتن قیمت ارز مزید بر علت شده تا قدرت خرید مردم هم به مراتب کاهش پیدا کند و مانند گذشته  دیگرموتور سیکلت ۷ تا ۸ میلیون تومان وجود ندارد به همین جهت افراد ترجیح می‌دهند که بجای خرید و فروش موتور، آن را تعمیر کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211583

ثبت نظر

-