الزام جدید برای خودروسازان

  • کد خبر : 211577
  • 11 مهر 1399 - 18:42
الزام جدید برای خودروسازان

الزام جدید برای خودروسازان

به گزارش نیوز؛ مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت اعلام کرد: براساس گزارشات و جلسات که در کارگروه توسعه صنایع و معادن برگزار شده، شرکت‌ها ملزم به عرضه خودروهای خود تنها از طریق بورس می‌شوند.

 خودرو و ساماندهی بازار خودرو، یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون صنایع بوده است. طی دو الی سه ماه با یک کار فشرده طرح با موضوع ساماندهی بازار و صنعت خودرو سبک تهیه شد و اکنون نیز در کمیسیون صنایع در حال بررسی و کار کارشناسی بیشتر روی این طرح هستند تا در چند هفته آتی طرح را به صحن بیاورند و رأی‌گیری کنند.

یکی از موارد مطرح شده در این طرح عرضه خودرو در بورس است، سهیل معمار باشی در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با چگونگی این عرضه به ایلنا گفت: ارائه خودرو در بورس کالا، موضوعی است که در طرح  نمایندگان مجلس برای سازماندهی بازار خودرو مطرح شده و براساس گزارشات و جلسات که در کارگروه توسعه صنایع و معادن برگزار شده به این نحو است که شرکت‌ها ملزم به عرضه خودروهای خود تنها از طریق بورس هستند.

وی ادامه داد: به عبارتی برای خودروها و براساس فرمول قیمت گذاری، پایه قیمتی تعیین می‌شود و پس از آن در بورس عرضه می‌شود تا براساس عرضه و تقاضا رقابت شود. در نهایت قیمت فروش مشخص می‌شود و خودروسازها محصولات خود را  به آن قیمت به فروش می‌رسانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین قرار است در مورد ما به‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس و قیمت پایه که بهای تمام شده خودرو سازان به علاوه یک سود منصفانه خواهد بود، تصمیم‌گیری شود تا از این منابع جهت استفاده از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و یا توسعه فعالیت‌های تحت توسعه در صنعت خودرو و توسعه محصولات جدید برنامه ریزی شود.


این مطلب برایم مفید است




۱۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211577

ثبت نظر

-