کشف ۸۸۵ کیلو انواع مواد مخدر در کردستان

  • کد خبر : 211388
  • 11 مهر 1399 - 14:39
کشف ۸۸۵ کیلو انواع مواد مخدر در کردستان

به گزارش نیوز، فرامرز شاکری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان از دستگیری یک‌هزار و ۶۶۸ نفر از افراد مرتبط با مواد مخدر طی سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: ۵۳ نفر از این تعداد قاچاقچی مواد مخدر، ۵۳۵ نفر خُرده فروش، ۵۷ نفر توزیع کننده و مابقی مربوط به سایر جرایم مواد مخدر بوده‌اند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد:۲ باند مواد مخدر در این مدت شناسایی و منهدم شده است.

شاکری با بیان اینکه ۸۹ خودرو و موتورسیکلت از کسانی که به تولید و توزیع مواد مخدر مشغول بوده‌اند توقیف شده است، عنوان کرد: ۸۸۵ کیلو انواع مواد مخدر طی سال‌جاری در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

اوافزود: ۸۰ درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک، هفت درصد حشیش و مابقی سایر مواد مخدر شامل صنعتی و روانگردان‌ها بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان از تشدید اقدامات مقابله‌ای در استان خبر داد و گفت: برخورد با عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده از معتادان متهاجر به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان است.

او خاطرنشان کرد: بعد از شیوع کرونا نارضایتی مردم از پرسه معتادان متجاهر در مناطق شهری افزایش پیدا کرده بود که با تعامل دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری معتادین متجاهر از تیرماه امسال آغاز شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح معتادین متجاهر در استان تاکنون ۳۹۰ نفر جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد داده شده است.

جمع‌آوری‌۱۶۰نفر از معتادین متجاهر در کردستان

به گفته شاکری، شهرستان سنندج با جمع‌آوری۱۶۰  نفر از معتادین متجاهر بیشترین سهم را در این زمینه در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان با تاکید بر اینکه قبل از تحویل معتادان به کمپ‌ها از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود، گفت: معتادین مبتلا به کرونا به بیمارستان تحویل داده می‌شوند.

شاکری با ابراز نگرانی از کاهش سن گرایش به مواد مخدر در جامعه گفت: گرایش به روانگردان‌ها در میان جوانان و نوجوانان افزایش پیدا کرده است که این‌ها زنگ خطری برای جامعه و خانواده‌ها است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211388

ثبت نظر

-