تصویب توافقات فتح وحماس

  • کد خبر : 211144
  • 11 مهر 1399 - 9:07

کمیته مرکزی فتح بار دیگر بر موضع ثابت و آشکار فلسطین در مخالفت با تمامی طرح ها و توطئه هایی که با هدف نابودی آرمان فلسطین انجام می شود و در صدر آنها طرح موسوم به «معامله قرن» و طرح های اسرائیل برای الحاق سرزمین های فلسطین و عادی سازی مجانی روابط با دولت اشغالگر، تاکید کرد.

این کمیته همچنین از سخنان محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و تاکید وی بر استقامت و پایداری در برابر تلاش هایی که برای جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی انجام می شود، قدردانی کرد.

جنبش فتح در این نشست تاکید کرد که صلح عادلانه و فراگیر تنها از طریق پایبندی به حقوق بین الملل و اجرای کامل ابتکار صلح عربی و پایان یافتن اشغالگری و ایجاد کشور فلسطین، امکان پذیر است.

کمتیه مرکزی فتح تلاش های امارات و بحرین را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مردود و آن را مغایر با قطعنامه ای اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی و ابتکار صلح عربی دانست و تاکید کرد که موضع فلسطین از سوی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین اعلام می شود و کسی حق سخن گفتن به نام ملت فلسطین و رهبری آن را ندارد.

در این نشست گزارشی از دیدارها و گفت و گوهای انجام شده میان جنبش حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین در استانبول، دوحه، قاهره و امان ارایه شد و کمیته مرکزی با اجماع توافقات صورت گرفته با حماس را تصویب کرد.

نمایندگانی از گروه‌های فلسطینی فتح و حماس از روز سه شنبه در استانبول ترکیه گفت‌وگوهایی را در راستای تسریع در روند آشتی و مصالحه آغاز کردند.

فتح و حماس اعلام کردند که در نشست‌های ترکیه بر پایان دادن به دو دستگی و اختلافات داخلی، برگزاری انتخابات و تدوین برنامه‌ای ملی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو تاکید شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211144

ثبت نظر

-