جان بولتون: به ترامپ رای نمی دهم

  • کد خبر : 211115
  • 11 مهر 1399 - 7:37
جان بولتون: به ترامپ رای نمی دهم

به گزارش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری ام اس ان بی سی گفت: ترامپ تفاوت میان “منافع شخصی” و “منافع ملی” را تشخیص نمی‌دهد.

بر این اساس، بولتون گفت: به نظر من مشکلی که ترامپ دارد این است که او فرق بین منافع شخصی خود و منافع ملی ایالات متحده آمریکا را نمی‌داند. مثلا او فکر می‌کند که اگر او روابط شخصی خوبی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه داشته باشد، این بدان معناست که روابط ایالت متحده آمریکا نیز با ترکیه خوب است. من نمی‌خواهم تاثیر روابط شخصی را بر سیاست خارجی نادیده بگیرم، ولی این دو موضوع یکسان نیستند.

بولتون در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: اگرچه من از جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده حمایت نمی‌کند، ولی در عین حال فکر نمی‌کنم که دونالد ترامپ فردی محافظه کار باشد.

بولتون افزود: من فکر نمی‌کنم که ترامپ کلا فلسفه‌ای داشته باشد. او از هیچ فلسفه و راهبرد مشخصی پیروی نمی‌کند. تنها چیزی که برای او اهمیت دارد، این است چه چیزی برای منافع شخصی اش خوب است. به همین خاطر من در انتخابات به او رای نخواهم داد.

وی ادامه داد: من در سال ۲۰۱۶ این کار را کردم و به او رای دادم، ولی بعد از تجربه‌ای که طی ۱۷ ماه فعالیت در کاخ سفید پیدا کردم، دیگر این کار را نخواهم کرد. در مورد جو بایدن هم باید بگویم از نظر فلسفی با او هم عقیده نیستم؛ لذا از نظر من او گزینه خوبی برای انتخاب کردن نیست. به همین خاطر به فرد دیگری رای خواهم داد که هنوز انتخاب نکرده ام.

بولتون در مورد روند استیضاح دونالد ترامپ از سوی نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا نیز خاطر نشان کرد: دموکرات‌ها روند و رویه استیضاح ترامپ را به نادرستی مدیریت کردند. آن‌ها تصور می‌کردند که اگر ترامپ را استیضاح کنند، می‌توانند به او لطمه و ضربه سیاسی بزنند و مانع از آن بشوند که او در آینده اشتباه خود را تکرار کند.

وی افزود: وقتی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت قصد دارد ترامپ را برای همیشه استیضاح کند، همین منظور را داشت. ولی آن‌ها نفهمیدند که وقتی جمهوری خواهان را در منگنه قرار بدهند، به دست خودشان تضمین می‌کنند که روند استیضاح در سنای آمریکا شکست خواهد خورد و ترامپ از اتهامات وارده تبرئه خواهد شد.

بولتون تاکید کرد: من دموکرات‌ها را مقصر می‌دانم که به اندازه کافی فکر نکردند که چه چیزی بیش از همه اهمیت دارد. همین دموکرات‌ها بودند که الان موقعیت ترامپ را تقویت کرده اند. روندی که آن‌ها در پیش گرفتند، درست نتیجه برعکس داشت و آن‌ها از همین موضوع تاکنون ضرر می‌بینند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211115

ثبت نظر

-