واکنش ستاد انتخاباتی ترامپ به اولین مناظره‌اش

  • کد خبر : 211020
  • 11 مهر 1399 - 1:18

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: شبکه خبری ان ‌بی ‌سی نیوز درگزارشی افزود: برخی از متحدان «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا پس از اولین مناظره او با رقیب دموکراتش گفتند که ترامپ یکی از آخرین فرصت‌هایش را برای تغییر در روند رقابت‌های انتخاباتی از دست داد و این مناظره را به جای اعتماد با ناراحتی و عصبانیت به پایان برد.

براساس این گزارش، مشاوران ترامپ گفته‌اند که او در فرایند مناظره، فرصت‌های مکرری را برای ضربه زدن به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله در موضوع چین و اظهارات پیشین بایدن درباره نژاد پرستی از دست داد.

افراد آگاه به این شبکه خبری گفتند که وضعیت حاکم بر ستاد انتخاباتی ترامپ پس از اولین مناظره او با بایدن، «نگرانی»، «سکوت» و «حیرت» بوده و اگر چه ترامپ در میان پایگاه خود رایی را از دست نداده، اما در میان افراد خارج از پایگاه سنتی خود نیز نیازمند رای است.

یک مقام پیشین کاخ سفید گفت که ترامپ یکی از فرصت‌های باقی‌مانده برای شکل‌دهی مجدد به انتخابات را از دست داد، اما او در انتخابات پیشین به عنوان فرد کم‌شانس‌تر وارد روز انتخابات شد، اما پیروز بیرون آمد، شاید او نیازی به شکل‌دهی به انتخابات ندارد.

مشاوران ترامپ امیدوار بودند که با جلب مخاطبان انبوه در مناظرات، چرخه انتخابات را از یک همه ‌پرسی در باره ریاست جمهوری او به یک انتخاب میان دو نامزد بدل کنند. آن‌ها در بهترین حالت امیدوار بودند که بایدن یک گاف بزرگ بدهد و در کمترین حالت به خاطر پیشینه معاون رییس جمهوری‌اش تحت فشار قرار گیرد.

اما به گفته دو فرد آگاه از برنامه‌ریزی‌های ستاد انتخاباتی ترامپ برای مناظره، رییس جمهوری آمریکا از بیان بسیاری از اظهارات آماده شده برای مناظره ناکام ماند و در مواردی هم که موفق به ارایه شد، خارج از چارچوب و بدون توضیحات لازم بود.

به گفته ان‌بی‌سی نیوز، ترامپ قرار بود در مناظره وقتی از بایدن به خاطر حمایت از یک قانون مصوب در سال ۱۹۹۴ انتقاد می‌کند، به «آلیس جانسون» که بیش از ۲۰ سال به خاطر این قانون در زندان بود و در مناظره حضور داشت، اشاره کرد و از بایدن بخواهد که از او عذرخواهی کند؛ اما ترامپ به جای این کار از رشد طرفدارانش در میان سیاهپوستان آمریکایی صحبت کرد.

در یک مورد دیگر که مشاوران ترامپ برنامه‌ریزی کرده بودند از عملکرد بایدن در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۱ در جریان تایید دو قاضی دیوان عالی آمریکا در زمان سناتوری او انتقاد کند، اما ترامپ موضوع را به بیمه عمومی عوض کرد.

نخستین مناظره ترامپ و بایدن بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در «دانشگاه کیس وسترن رزرو» در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار شد. بسیاری از تحلیلگران و ناظران، این مناظره را مایه شرمساری خواندند. شبکه سی.ان.ان نیز اعلام کرد: مردم آمریکا بازنده مناظره بودند چون واقعاً یک فاجعه بود.

در این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای، ترامپ «۷۳ بار» حرف‌های بایدن را قطع کرد. بایدن نیز از لفظ «خفه شو» خطاب به ترامپ استفاده کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواهد بود که قرار است در سوم ماه نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211020

ثبت نظر

-