روغن نارگیل دهانشویه ای طبیعی

  • کد خبر : 210889
  • 10 مهر 1399 - 22:09
روغن نارگیل دهانشویه ای طبیعی
به گزارش نیوز ،قرقره کردن روغن به این معناست که روغن مورد نظر را مانند دهانشویه در دهان بچرخانیم. استفاده از روغن به عنوان یک دهانشویه سالهاست که در طب سنتی هند مورد استفاده قرار گرفته است.
 
برای شستن دهان با روغن لازم است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان بریزید و سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این روغن را در دهان بچرخانید. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از این روغن این است که روغن نارگیل باکتری های مضر دهان را از بین می برد
 
صدها نوع باکتری مختلف در دهان شما وجود دارد و گرچه برخی از این باکتری ها مفید هستند، اما برخی دیگر مضر می باشند. باکتری های دهان لایه نازکی ایجاد می کنند که به دندان ها چسبیده. این لایه نازک پلاک نامیده می شود.
 
وجود مقداری پلاک روی دندان ها کاملا طبیعی است، اما اگر این میزان خارج از کنترل باشد، ممکن است منجر به بروز مشکلات مختلف، از جمله بوی بد دهان، ژنژویت Gingivitis یا التهاب لثه و پوسیدگی دندان ها.
 
چگونگی اثر بخشی روغن بر روی دندان ها ساده است – زمانی که شما روغن نارگیل را در دهان قرقره می کنید، باکتری ها از دندان ها جدا شده و در روغن حل می شوند.
 
شستشوی دهان با هر روغنی قابل انجام است، اما روغن نارگیل در این روش محبوب تر از روغن های دیگر است که این امر به دلیل طعم خوشایند روغن نارگیل است.
 
به علاوه روغن نارگیل حاوی مقداری اسید چرب مطلوب و مقادیر زیادی اسید لوریک  lauric acid است که این اسید دارای خواص ضد میکروبی است.
در ادامه به مهم ترین خواص و مزیت های قرقره کردن روغن و به خصوص روغن نارگیل اشاره می کنیم.
 
شستشوی دهان با روغن باکتری های مضر دهان را کاهش می دهد
 
استرپتوکوک موتانس Streptococcus mutans یکی از باکتری های اصلی در دهان شماست و نقش مهمی در ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان بازی می کند.
 
پژوهشی که بر روی ۶۰ بزرگسال انجام شد نشان داد شستشوی دهان با روغن نارگیل به مدت ۱۰ دقیقه اگر هر روز و در طی ۲ هفته انجام شود تعداد باکتری های استرپتوکوک موتانس را در بزاق به طور قابل توجهی کاهش می دهد (این میزان در مقایسه با شستشوی دهان با آب مقطر انجام شد.)
یک بررسی دیگر بر روی کودکان نشان داد که روغن نارگیل به اندازه یک دهانشویه کلرهگزیدین در کاهش باکتری استرپتوکوک موتانس موثر است.
 
گرچه این نتایج امیدوار کننده هستند، اما برای اطمینان از اثر بخشی روغن نارگیل در مقایسه با روغن های دیگر نیاز به بررسی های بیشتری است.
 
شستن دهان با روغن به کاهش حفره ها های دندانی و ژنژویت کمک می کند
ژنژویت بر اثر التهاب لثه بروز می کند و زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی به باکتری های موجود در پلاک حمله می کند. پژوهشی بر روی ۲۰ نوجوان پسر مبتلا به ژنژویت انجام شد و در این بررسی تاثیرات روغن کنجد و یک دهانشویه کلرهگزیدین استاندار مورد مقایسه قرار گرفتند.
 
روغن کنجد و دهانشویه هر دو بر روی ژنژویت موثر بودند. روغن نارگیل هم فواید مشابهی داشت. بررسی دیگری که بر روی ۶۰ نوجوان انجام شد نشان داد که شستشوی روزانه دهان با روغن نارگیل به میزان قابل توجهی علائم ژنژویت را کاهش می دهد.
 
شستشوی دهان با روغن بوی بد دهان را از بین می برد
 
بوی بد دهان در اکثر موارد نتیجه مواد شیمیایی و گازهایی است که توسط باکتری ها در دهان تولید می شوند. بوی بد دهان معمولا با عفونت ها، ژنژویت و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در ارتباط است.
 
اگر این باکتری ها را از بین ببرید و بهداشت دهان و دندان خود را بهبود بخشید، احتمال بوی بد دهان کاهش پیدا می کند.
تحقیقی که بر روی ۲۰ نوجوان انجام شد نشان داد شستشوی دهان با روغن کنجد به میزان قابل توجهی در رفع بوی بد دهان موثر است و به اندازه یک دهانشویه کلروهگزیدین موثر است.
 
اعتقادات اشتباه در مورد روغن ها
این ادعا وجود دارد که شستشوی دهان با روغن ها به سفید شدن دندان ها کمک می کند. به هرحال نتایج مربوط به هیچ یک از تحقیقات انجام شده این ادعا را ثابت نکرده اند.
برخی دیگر معتقدند که قرقره کردن روغن در دهان نوعی سم زدایی است که سموم را از خون بیرون می کشد. هیچ یک از شواهد این ادعا را ثابت نمی کنند.
به علاوه این روش به درمان بیماری های دهان و دندان کمک نمی کند ولی می تواند علائم را بهبود بخشد و از بروز آنها پیشگیری کند.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=210889

برچسب ها

ثبت نظر

-