فواید غیرمنتظره یک فنجان قهوه برای مبتلایان به سرطان روده بزرگ

  • کد خبر : 209992
  • 10 مهر 1399 - 10:04
فواید غیرمنتظره یک فنجان قهوه برای مبتلایان به سرطان روده بزرگ

 

 

نیوز: به گزارش نیوز به نقل از شفقنا، بر اساس مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است، نوشیدن قهوه بیشتر، حداکثر چهار فنجان در روز، با نتایج بهتر در بیماران سرطانی روده بزرگ ارتباط دارد.

محققان چندین موسسه پزشکی در یک مطالعه مشاهده ای، ۱۱۷۱ بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ را به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی بررسی کردند.

صرف نظر از متغیرهایی مانند نژاد، مصرف الکل و حتی مواد افزودنی قهوه مانند شیر و شکر، آنها دریافتند که هرکسی که روزانه دو یا سه فنجان بنوشد، بقای کلی آن بهتر از بیمارانی است که نمی نوشند.

آنها دریافتند که سرطان قهوه خوران با کندی پیشرفت می کند و احتمال بدتر شدن آن کمتر است.

هرچه بیماران قهوه بیشتر مصرف کنند، مزایای مربوط به آن نیز بیشتر خواهد بود. بیمارانی که چهار فنجان یا بیشتر در روز می نوشیدند، بهترین میزان بقا و کمترین خطر ابتلا به عوارض ناشی از بیماری را داشتند.

نتایج سالها تحقیق نشان می دهد که قهوه به افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ کمک می کند.

 

فواید غیرمنتظره یک فنجان قهوه برای مبتلایان به سرطان روده بزرگ

 

تحقیقات قبلی نشان داده است..

که قهوه نه تنها در مقادیر متوسط (حداکثر پنج فنجان در روز) بی خطر است بلکه با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها، متابولیسم سالم و موارد کمتر نیز ارتباط دارد.

و محققان مدتهاست که مزایای خاصی را برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ پیدا کرده اند. دو مطالعه قبلی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۵ نشان داد که نوشیدن قهوه در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ غیرمتاستاتیک در مراحل اولیه نیز با نتایج بهتری همراه است.

دانشمندان فرض می کنند که قهوه می تواند به دلیل داشتن محتوای آنتی اکسیدان بالا تا حدودی اثرات محافظتی در بیماران سرطانی داشته باشد زیرا به میزان متوسط انسولین کمک می کند.

در صورت تأیید این مطلب، این می تواند یک موفقیت بزرگ در نتایج بیماران باشد، زیرا تحقیقات نشان داده است که سرطان روده بزرگ در دهه گذشته به ویژه در افراد جوان در حال افزایش است. بزرگسالان بالای ۵۰ سال همچنان بیشتر در معرض خطر هستند، همانطور که افراد با سابقه خانوادگی سرطان یا عوامل خطر در زندگی مانند رژیم غذایی نامناسب یا عدم دسترسی به مراقبت، در معرض خطر هستند.

برای درک اینکه چگونه قهوه ممکن است در نتایج سرطان نقش داشته باشد، تحقیقات بیشتری لازم است. در عین حال، طبق گفته محققان، قهوه نباید وسیله ای برای بهبود یا پیشگیری از سرطان محسوب شود.

 

 پیشنهاد نیوز برای شما..

 

بهترین زمان نوشیدن قهوه این ساعت است

آیا نوشیدن قهوه برای کودکان و نوجوانان ضرر دارد؟

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=209992

ثبت نظر

-