در دیدار معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران با مشاور امنیت ملی عراق چه گذشت؟

  • کد خبر : 208359
  • 09 مهر 1399 - 5:56
در دیدار معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران با مشاور امنیت ملی عراق چه گذشت؟

به گزارش نیوز به نقل از نیوز، سردار «قدیر نظامی» معاون روابط بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب با «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق در بغداد دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دو طرف شرایط کنونی و راه‌های توسعه همکاری مشترک میان عراق و جمهوری اسلامی ایران و در راستای منافع دو کشور و دو ملت همسایه را بررسی کردند.

الاعرجی تصریح کرد: عراق قدرتمند، باثبات ومنسجم از یک عراق ضعیف برای منطقه و همسایگان بهتر است و قدرت آن موجب امنیت و ثبات بیشتر منطقه خواهد شد و دولت بغداد به ریاست مصطفی الکاظمی به ایجاد یک فضای مبتنی بر امنیت و صلح که در راستای خدمت به منطقه و مردم آن باشد، امیدوار است.

از دیگر موضوعات مورد گفت وگو میان نظامی و الاعرجی، پرونده امنیتی بود.

 معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح و رییس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عراق روز یکشنبه نیز با «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق  دیدار کرد.

ایران و عراق به همراه روسیه و سوریه در کمیته امنیتی مشترک با یکدیگر علیه تروریسم همکاری می کنند.

کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه و نماینده عراق در بغداد راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون در نشست های مختلف آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو انجام می‌گیرد.

تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس گروه تروریستی داعش و تکفیری ها در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق ترین کارکردهای این مرکز بوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=208359

ثبت نظر

-