تفتیش ماشین آتش نشانان در کارخانه میهن؟

  • کد خبر : 208302
  • 09 مهر 1399 - 3:08
تفتیش ماشین آتش نشانان در کارخانه میهن؟

به گزارش نیوز به نقل از فارس: سیدمهدی حسینی: سه‌شنبه هفته گذشته آتش‌سوزی گسترده‌ای در شهرک لبنیات اسلامشهر که بعد از ساعتی مشخص شد سوله‌های آتش گرفته مربوط به کارخانه لبنیاتی شرکت میهن بوده است، خبرساز شد. به علت حجم زیاد آتش سوزی و مجاور بودن آن به جاده اصلی، بلافاصله خبر این آتش‌سوزی و تصاویر آن در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منعکس شد.

با شروع آتش‌سوزی، به علت حجم گسترده آتش، حدود ٨٠ دستگاه ماشین آتش‌نشانی به همراه تیم‌های تخصیصی از ١۵ ایستگاه آتش‌نشانی تهران، شهریار، چهاردانگه و دیگر شهرهای تهران در محل حادثه حضور پیدا کردند تا آنکه سرانجام حوالی یازده شب این آتش مهیب مهار شد.

بعد از اطفای کامل آتش سوزی و پاکسازی کامل منطقه‌، هنگامی که آتش نشانان قصد خروج از منطقه را داشتند مشکلی برای واحدهای آتش‌نشانی به وجود می‌آید به طوری که یکی از فعالان فضای مجازی آن را بدین گونه روایت می‌کند.

شهریار نه؛ اسلامشهر بود

در همین زمینه حمیدرضا خسروی سرپرست مرکز آتش‌نشانی شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز در خصوص تفتیش ماشین‌های این سازمان توسط نگهبانان کارخانه میهن اظهار کرد:ماشین‌های ما مورد بازرسی قرار نگرفته‌اند، چون این کارخانه برای بخش خصوصی بوده است تمام ماشین‌هایی که از کارخانه به سمت بیرون می‌رفت را بازرسی می‌کردند.

وی ادامه داد: در همین خصوص بنده با مدیرعامل آتش‌نشانی اسلامشهر صحبت کردم که گفت تا ساعت ۴ بامداد از این قضیه اطلاع نداشتم، تا آنکه وقتی خودم با لباس شخصی در حال خروج از کارخانه بودم مورد تتفیش و بازرسی قرار گرفتم. 

سرپرست مرکز آتش‌نشانی شهریار افزود: در ادامه مدیرعامل آتش‌نشانی اسلامشهر خود و سمتش را معرفی می‌کند اما نگهبان به کار خود ادامه می‌دهد، با شاکی شدن رئیس آتش‌نشانی، مدیرعامل کارخانه مداخله می‌کند که او نیز برای رفع این مسائل می‌گوید منظور ما از بازرسی، تفتیش ماشین‌های شخصی بوده است که متاسفانه نگهبان کارخانه بَد متوجه آن شده است.

آتش نشانی اسلامشهر: شایعات فضای مجازی بداخلاقی بود

یوسف منطقی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز اظهار کرد:متاسفانه این بداخلاقی‌ها در فضای مجازی فراگیر شده است و اتفاق آن شب نیز از این قائده بداخلاقی مستثنی نبود، چراکه نگهبان به وظیفه ذاتی خودش عمل کرده است.

وی ادامه داد: آن شرکت، شرکتی خصوصی است و طبیعی است که تعلق خاطر کارمندان آن نسبت به کارمندان دستگه‌های دولتی بیشتر باشد همچنان که مسائل حفاظتی را نیز در بالاترین استاندارد ممکن رعایت می‌کنند.

مدیرعامل آتش نشانی اسلامشهر افزود: برای پیشگیری از ادامه آتش سوزی تمام مواد آماده توزیع در محوطه این کارخانه پخش شده بود، لذا طبیعی بود که آن‌ها به بازرسی ماشین‌ها اقدام کنند چرا که همواره در اینجور مواقع عده‌ای از سوءاستفاده گران به قصد سرقت در محل حضور پیدا می‌کنند.

منطقی ادامه داد:این نگهبانان در ساعت ۴ بامداد قصد آن داشتند تا  از ماشین بنده بازرسی کنند اما با معرفی خودم بدان‌ها، این نگهبانان عذرخواهی کرده و سوءتفاهم به وجود آورده رفع شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جناب آقای پایداری مدیرعامل این کارخانه نیز در تماس با بنده، قول آن را دادند تا طی یک مراسمی از تمامی آتش‌نشانان حاضر در صحنه  تقدیر به عمل آورند و مراتب عذرخواهی این شرکت را به بدان‌ها اعلام کنند.

اما بداخلاقی‌های رخ داده به همین یک مورد ختم نشد چرا که  همان شب شایعه‌ای خطرناک‌تر مبنی بر خرابکارانه بودن این آتش سوزی برای ایجاد وقفه در جهت تولید محصولات کره‌ای میهن منتشر شد تا به نوعی در فضای امنیتی غذایی جامعه التهاب آفرینی کنند که بلافاصله بعد از آن مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با نیوز اظهار داشت: یقینا احتمال هرنوع خرابکاری با توجه آنکه کارخانه هیچ نوع تهدید و پرونده قبلی نداشته و نیز مسائل حفاظتی از سوی مدیران این کارخانه در بالاترین سطح رعایت می‌شد منتفی است، همچنین احتمال می‌دهیم علت حادثه نیز اتصال برق بوده باشد.

یک پیشنهاد منطقی

با مرور اتفاقات سه‌شنبه گذشته و سوتفاهمات ایجاد شده برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه، پیشنهاد می‌گردد  امنیت منطقه آسیب دیده بلافاصله بعد از وقوع حادثه و استقرار تیم‌های امدادرسان، توسط نیروی انتظامی تامین شود تا در این صورت اولا درگیری بین نگهبانان و امدادررسانان صورت نگیرد و ثانیا بواسطه تجربه بیشتر پرسنل نیروی انتظامی نسبت به افرادی که در محل حاضر هستند شناسائی بهتری از سوءاستفاده گران صورت گیرد. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=208302

برچسب ها

ثبت نظر

-